Roe vs. Wade
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Roe vs. Wade
Wellicht dezelfde reden waarom er sinds 1973 zoveel heisa wordt over gemaakt door de pro-life kant.
Ik denk dat dat komt omdat het voor veel mensen een belangrijk onderwerp is.
TS heeft er zelfs over geklaagd dat het veel te lang duurde om dit topic goed te keuren.
Gebruikersnaam2 schreef: ↑1 juli 2022, 09:58 Mijn bericht bleef 4,5 dagen in "goedkeuring" staan, voor een actualiteitsonderwerp duurt dit veel te lang![]()
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er houdt niemand die Amerikanen tegen die tegen abortus zijn om geen abortus te plegen.
Als zij ongewenst zwanger zijn - omwille van welke reden dan ook - en zij willen omwille van geloof of pro-life of wat dan ook - de zwangerschap verderzetten dat ze dan maar doen, er is niemand die hen tegen zal houden.
Maar zij hebben het recht niet om te beslissen over wat een andere vrouw die ongewenst zwanger is te verbieden om te beslissen wat er met haar lichaam gebeurt.
Wat is het probleem eigenlijk bij hen ? Wordt hun leven negatief beïnvloed door de keuze van een abortus bij iemand ?
En wat opvoeren met het nodige drama betreft ? Wat met jouw dochter van 10 jaar die verkracht werd, zwanger is, en niet eens in haar eigen staat terecht kan om een abortus te doen ? Ik zou wel eens willen weten hoe je er dan over zou denken !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De wetgeving rond abortus is trouwens zeer uitéénlopend over de verschillende staten, van zeer restrictief tot zeer vrij.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_ ... s_by_state
Ook in Europa zijn er grote verschillen over de verschillende landen.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Europe
In het algemeen zou ik niet direct durven stellen dat de abortus wetgeving in de USA stricter is dan in Europa. Wel dat de verschillen tussen de staten extremer zijn in de USA dan in Europa.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_ ... s_by_state
Ook in Europa zijn er grote verschillen over de verschillende landen.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Europe
In het algemeen zou ik niet direct durven stellen dat de abortus wetgeving in de USA stricter is dan in Europa. Wel dat de verschillen tussen de staten extremer zijn in de USA dan in Europa.
Niet alleen in de VS, maar overal zijn er mensen tegen het uitvoeren van abortus.
Maar die mensen hun mening wordt immers ook gerespecteerd!
->Want een wet die het "recht op abortus" toestaat, betekent niet dat wie daar tegen is, daartoe ook verplicht wordt.
Bij dergelijke wet is iedereen vrij om daar voor zichzelf over te beslissen.
-
- Verbannen Gebruiker
De republikeinen zijn fanatiek religieus (denk aan die door Trump gesteunde politica die verklaard heeft dat abortus gelijk staat met het offeren van een kind). En de religieuze wetten zijn er voor iedereen, ook voor wie niet religieus is. Daar zelf over beslissen, is des duivels.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat je het maar weet, er is een groot % van de Amerikanen die niks willen horen van de evolutietheorie (er zijn scholen waar dit zelfs niet meer in de schoolboeken mag opgenomen worden) ... want het staat zo niet in de bijbel. En ja, daar zitten intelligente mensen bij met een meer dan gemiddeld IQ.
De discussie gaat hier inderdaad wel over Amerika maar bij uitbreiding geldt dit voor de volledige wereld/landen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gooi er maar de vrijheid van meningsuiting ook bij. Dus ja, tot nader order blijven ze met verre voorsprong the land of the free.
Waw, Yaris heeft inside information. Best de FBI inlichten.
Jongens, jongens, wat een hysterie weer.

Oef, er zijn hier nog nuchtere mensen ook.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 22:11Het SCOTUS speelt hier helemaal geen uitvoerende macht en handelt gewoon volgens hun opdracht, in dit geval de gewone wetten toetsen aan de grondwet.
De grondwet bepaalt echter niet of abortus toegelaten of verboden is (of alles daartussenin) en dus is eender welke uitspraak van het SCOTUS daarover gebaseerd op een interpretatie van de grondwet.
Het SCOTUS heeft ook helemaal niets beslist over het toelaten of verbieden van abortus.
Het heeft enkel een eerdere uitspraak van het SCOTUS (toen in een andere samenstelling) teniet gedaan.
Hier niet akkoord. Of abortus wel of niet toegestaan wordt gaat naar de staten zoals het hoort. Als het volk hun wetgevers wil wegstemmen dan moeten ze dat maar doen.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 22:11Edit: ik ben voorlopig wel geneigd om deze ommekeer een zorgelijke zaak voor de USA en zijn burgers te vinden
Maar kom, back on topic. Ik had Gebruikersnaam2 beloofd hier mee te komen discussiëren en en ik vermoed dat hij eerder mijn standpunt over abortus dan over Roe vs Wade wilde weten?
Wel, zoals jullie wellicht verwachten zal ik ook hier wel weer afwijken van het door de MSM gepushte narratief.
Ik hoop dat ieder normaal mens tegen abortus is?
De slinger is veel te ver doorgeslagen. Er zijn mensen die abortus als contraceptie zien:

Er kan mi veel meer ingezet worden op seksuele voorlichting en er zijn toch nog wel mogelijkheden wat adoptie betreft.

Nu ik de politiek-correcte goegemeente de kast op heb gekregen toch enige nuance: dit gezegd zijnde heb ik natuurlijk wel als man zijnde gemakkelijk praten. Ik hoef geen 9 maanden rond te lopen met een baby in mijn buik waar ik me de rest van mijn leven verantwoordelijk ga voor moeten voelen.
Bron? Zal wel je dikke duim zijn zeker?Gebruikersnaam2 schreef: ↑6 juli 2022, 13:59er is een groot % van de Amerikanen die niks willen horen van de evolutietheorie

Te laat

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
We kunnen de VS, vooral door de Republikeinen, als een onderontwikkeld land beschouwen, als gevolg van hun extreem-religieus fanatisme.
Pas in 2019 ging meer dan de helft van de volwassen Amerikanen akkoord met de stelling "Human beings, as we know them today, developed from earlier species of animals.". Amper 34% van de Republikeinen gaat hiermee akkoord.
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 111042.htm
Aceptance of evolution in 34 developed nations, led by Miller, only Turkey, at 27%, scored lower than the United States. But over the last decade, until 2019, the percentage of American adults who agreed with this statement increased from 40% to 54%.
The current study consistently identified religious fundamentalism as the strongest factor leading to the rejection of evolution. While their numbers declined slightly in the last decade, approximately 30% of Americans continue to be religious fundamentalists as defined in the study. But even those who scored highest on the scale of religious fundamentalism shifted toward acceptance of evolution, rising from 8% in 1988 to 32% in 2019.
Miller predicted that religious fundamentalism would continue to impede the public acceptance of evolution.
"Such beliefs are not only tenacious but also, increasingly, politicized," he said, citing a widening gap between Republican and Democratic acceptance of evolution.
As of 2019, 34% of conservative Republicans accepted evolution compared to 83% of liberal Democrats.
Pas in 2019 ging meer dan de helft van de volwassen Amerikanen akkoord met de stelling "Human beings, as we know them today, developed from earlier species of animals.". Amper 34% van de Republikeinen gaat hiermee akkoord.
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 111042.htm
Aceptance of evolution in 34 developed nations, led by Miller, only Turkey, at 27%, scored lower than the United States. But over the last decade, until 2019, the percentage of American adults who agreed with this statement increased from 40% to 54%.
The current study consistently identified religious fundamentalism as the strongest factor leading to the rejection of evolution. While their numbers declined slightly in the last decade, approximately 30% of Americans continue to be religious fundamentalists as defined in the study. But even those who scored highest on the scale of religious fundamentalism shifted toward acceptance of evolution, rising from 8% in 1988 to 32% in 2019.
Miller predicted that religious fundamentalism would continue to impede the public acceptance of evolution.
"Such beliefs are not only tenacious but also, increasingly, politicized," he said, citing a widening gap between Republican and Democratic acceptance of evolution.
As of 2019, 34% of conservative Republicans accepted evolution compared to 83% of liberal Democrats.

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Los van iemands mening over abortus ... als je dit doortrekt naar Europa, dan wil dit zeggen dat je vindt dat dergelijke wetgeving bij de individuele landen moet blijven ipv op Europees niveau.CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 Hier niet akkoord. Of abortus wel of niet toegestaan wordt gaat naar de staten zoals het hoort. Als het volk hun wetgevers wil wegstemmen dan moeten ze dat maar doen.
Ik hoop *niet* dat ieder normaal mens tegen abortus "eender wanneer of waarom" is.CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 Maar kom, back on topic. Ik had Gebruikersnaam2 beloofd hier mee te komen discussiëren en en ik vermoed dat hij eerder mijn standpunt over abortus dan over Roe vs Wade wilde weten?
Wel, zoals jullie wellicht verwachten zal ik ook hier wel weer afwijken van het door de MSM gepushte narratief.
Ik hoop dat ieder normaal mens tegen abortus is?
Ik hoop ook dat ieder normaal mens niet voor abortus "eender wanneer of waarom" is.
Hier is het nuttig dat je duidelijker zou zijn waarover je het hebt. Wet/regelgeving in USA of EU of België bv.CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 De slinger is veel te ver doorgeslagen. Er zijn mensen die abortus als contraceptie zien:
Dat heeft toch ook zijn limieten, lijkt mij. Maar goed, niet dat ik ertegen ben.CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 Er kan mi veel meer ingezet worden op seksuele voorlichting en er zijn toch nog wel mogelijkheden wat adoptie betreft.
Waarom zouden vrouwen dan wél moeten "9 maanden rondlopen met een baby in de buik waar ze zich de rest van hun leven verantwoordelijk gaan voor moeten voelen" ?CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 Nu ik de politiek-correcte goegemeente de kast op heb gekregen toch enige nuance: dit gezegd zijnde heb ik natuurlijk wel als man zijnde gemakkelijk praten. Ik hoef geen 9 maanden rond te lopen met een baby in mijn buik waar ik me de rest van mijn leven verantwoordelijk ga voor moeten voelen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, da's een eufemisme van formaat. Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendamEarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2022, 23:34Los van iemands mening over abortus ... als je dit doortrekt naar Europa, dan wil dit zeggen dat je vindt dat dergelijke wetgeving bij de individuele landen moet blijven ipv op Europees niveau.

Mijn opmerking geldt voor zowel de VS als bij ons.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2022, 23:34Hier moet je duidelijker zijn waarover je het hebt. Wet/regelgeving in USA of EU of België bv.
Bien sûr, maar wie het kleine niet eert...
Wel, als ze zich ergens bevinden waar abortus illegaal is...EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2022, 23:34Waarom zouden vrouwen dan wél moeten "9 maanden rondlopen met een baby in de buik waar ze zich de rest van hun leven verantwoordelijk gaan voor moeten voelen" ?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Al eens rondgelopen in de Bible Belt, al eens gesproken met de gemiddelde Deep South Republikein ?CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09Bron? Zal wel je dikke duim zijn zeker?Gebruikersnaam2 schreef: ↑6 juli 2022, 13:59er is een groot % van de Amerikanen die niks willen horen van de evolutietheorie![]()
Dan zou je weten dat de bijbel, ja die met Adam en Eva, daar letterlijk wordt genomen.
Er zijn nog altijd rechtszaken hangende waarin men probeert scholen te verbieden de evolutieleer te onderwijzen.
Ik ga geen moeite doen om bronnen te zoeken op internet, mijn bronnen zijn mijn linker- en rechteroor.
Bron? Zal wel je dikke duim zijn zeker?CarpeNoctem schreef: ↑8 juli 2022, 20:09 De slinger is veel te ver doorgeslagen. Er zijn mensen die abortus als contraceptie zien:

Om maar te zeggen ...
-
- Verbannen Gebruiker
Slechts 34% van de republikeinen (dat is de soort van Carpenoctem) accepteert dat de huidige mens afkomstig is van een eerdere diersoort.Gebruikersnaam2 schreef: ↑9 juli 2022, 12:56Al eens rondgelopen in de Bible Belt, al eens gesproken met de gemiddelde Deep South Republikein ?
Dan zou je weten dat de bijbel, ja die met Adam en Eva, daar letterlijk wordt genomen.
Er zijn nog altijd rechtszaken hangende waarin men probeert scholen te verbieden de evolutieleer te onderwijzen.
Ik ga geen moeite doen om bronnen te zoeken op internet, mijn bronnen zijn mijn linker- en rechteroor.
Telkens wanneer Carpenoctem geconfronteerd wordt met het feit dat zijn soort achtergesteld is op basis van feiten, doet hij er het zwijgen toe. Hij weet dat hij nu moet zwijgen om in de toekomst een nieuwe strijd te leveren.
Gewoon de feiten negeren. Straks verdergaan met de eigen fantasie. Dat is Carpenoctem en alle Trump-getrouwen en Putin-fans ten voeten uit. De feiten negeren, een fantasie-wereld creëren. Dat is Carpenoctem.
Darwin? Dat is ketterij. De waarheid staat in het Oude Testament. Dat is Trump. Dat is Carpenoctem.
CarpeNoctem zwijgen? Die zwijgt alleen wanneer hij het laatste woord gehad heeft.VLblokpate schreef: ↑9 juli 2022, 13:00 Telkens wanneer CarpeNoctem ... doet hij er het zwijgen toe.