Roerende voorheffing meerwaarde
TIP
Roerende voorheffing meerwaarde
Weet er iemand of de nieuwe 21% van toepassing is op de meerwaarde bij de verkoop van kapitalisatie obligatiefondsen ?
Re: Roerende voorheffing meerwaarde
Dat wordt zwart op wit bevestigd.
Ik heb zojuist een verwittiging gepost onder de titel: Vermogensbelasting op kasbons en obligaties en zag pas daarna deze vraag. Ga daar dus even kijken !
Ik heb zojuist een verwittiging gepost onder de titel: Vermogensbelasting op kasbons en obligaties en zag pas daarna deze vraag. Ga daar dus even kijken !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Roerende voorheffing meerwaarde
Waaar wordt dit zwart op wit bevestigd ? Ik krijg van de banken tegenstrijdige berichten hierover.
Re: Roerende voorheffing meerwaarde
De opbrengst van een zerobon is in feite geen meerwaarde maar intrest. Meerwaarde op een obligatie heb je wanneer je bij de uitbetaling meer krijgt dan de waarde van de mantel en de coupons ( = secundaire markt ).
Uw bevestiging zwart op wit: op de nieuwsbrief van De Belegger. Die mannen zullen het wel weten als ze zoiets rondsturen.
Uw bevestiging zwart op wit: op de nieuwsbrief van De Belegger. Die mannen zullen het wel weten als ze zoiets rondsturen.
Re: Roerende voorheffing meerwaarde
De vraagstelling gaat over obligatiefondsen. Niet over obligaties.
Maar op alle obligatiefondsen van het kapitalisatietype met een Europees paspoort wordt er RV geheven op de meerwaarde. En die stijgt dus naar 21%/25%.
Ook bij de meeste distributiefondsen is dit het geval.
(o.a. terug te vinden op http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ening.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; -> Moet ik belasting betalen op de opbrengsten van beleggingsfondsen?)
Maar op alle obligatiefondsen van het kapitalisatietype met een Europees paspoort wordt er RV geheven op de meerwaarde. En die stijgt dus naar 21%/25%.
Ook bij de meeste distributiefondsen is dit het geval.
(o.a. terug te vinden op http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ening.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; -> Moet ik belasting betalen op de opbrengsten van beleggingsfondsen?)

