Roerende voorheffing naar 26%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Roerende voorheffing naar 26%
Patrick1,
Kom begin januari eens met mij mee naar Luxemburg. Gaan we een halve dag voor een bank parkeren, bvb een ING kantoor. Moet jij eens tellen hoeveel Belgen naar binnen gaan, en zeker niet om Belgische Euro's in Luxemburgse euro's te wisselen...LOL. Ik weet niet hoeveel, maar veel komen er uit Vlaanderen.
Kom begin januari eens met mij mee naar Luxemburg. Gaan we een halve dag voor een bank parkeren, bvb een ING kantoor. Moet jij eens tellen hoeveel Belgen naar binnen gaan, en zeker niet om Belgische Euro's in Luxemburgse euro's te wisselen...LOL. Ik weet niet hoeveel, maar veel komen er uit Vlaanderen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt Patrick1, Gilbert gaf destijds als uitleg dat hij ginds beter kan trainen omdat er ginds een beter parcours is. In Aywaille dan niet? Om klimmetjes van meer dan 7-8 km moet hij het niet doen want dat is te lang voor hem, kortere klimmen vindt hij in Aywaille ook.
Voorwaarden:
Dat kan natuurlijk alles zijn. Misschien 'n idee voor Hot Marijke? Alhoewel die daar misschien snel failliet zou gaan.
Voorwaarden:
u bent van zin een nieuwe activiteit op te starten in Monaco, slechts zodra uw bedrijf officieel geregistreerd is kan u een verblijfskaart krijgen
Dat kan natuurlijk alles zijn. Misschien 'n idee voor Hot Marijke? Alhoewel die daar misschien snel failliet zou gaan.
-
pattataolivia
- Sr. Member

De rv optrekken naar 26% lijkt mij politieke zelfmoord, gezien waarschijnlijk 50% van de bevolking dan serieus gesjareld is. Ik ben alvast niet van plan te betalen, indien nodig verplaats ik alles naar het buitenland. De regering zal ook wel beseffen dat dergelijke 'middenklasse-treiteren' meer kwaad dan goed zal doen.
'United in diversity' - E.U.
Politieke zelfmoord voor strikje, 80 % van het spaargeld zit in Vlaanderen, en de gemiddelde PS stemmer heeft bijna geen spaargeld, zo dus, wat is het politieke risico voor strikje, 0.00 %.pattataolivia schreef:De rv optrekken naar 26% lijkt mij politieke zelfmoord, gezien waarschijnlijk 50% van de bevolking dan serieus gesjareld is. Ik ben alvast niet van plan te betalen, indien nodig verplaats ik alles naar het buitenland. De regering zal ook wel beseffen dat dergelijke 'middenklasse-treiteren' meer kwaad dan goed zal doen.
Voor Open VLD word het een politiek bloedbad, geen nieuwe belastingverhogingen, klinkt dan wel erg hol, NV A word al slapende rijk,
als je in de Vlaming zijn portefeuille durft zitten, volgt gegarandeerd de rekening. De Vlaming onthoud heel goed wie aan zijn spaarcenten zit, de rekening zal niet mals zijn er zullen veel traantjes rollen bij de verkiezingen in 2014.
-
Bodenstandig
- Newbie

Patrick1, waarvan haal je die cijfers ivm verdeling spaargeld?
Het is misschien waar dat de Vlaming goed onthoudt wie aan zijn geld zit en dat dit een bloedbad wordt voor de OpenVLD en dat de N-VA slapende rijk wordt. We zullen zien.
Het is misschien waar dat de Vlaming goed onthoudt wie aan zijn geld zit en dat dit een bloedbad wordt voor de OpenVLD en dat de N-VA slapende rijk wordt. We zullen zien.
Vind de verborgen hint.Bodenstandig schreef:Patrick1, waarvan haal je die cijfers ivm verdeling spaargeld?
Een leraar van mij deed dat vroeger ook maar wel met rode stift, en je was geflest als je daar een fout tegen maakte
[quote="Bodenstandig"]Patrick1, waarvan haal je die cijfers ivm verdeling spaargeld?
zie nummer twee
zien jullie, de Vlaming betaald, versta, de spaarzame hardwerkende Vlaming, met dank aan Open VLD, de rekening volgt in 2014.
http://www.beurs.com/2011/07/05/di-rupo ... deren/5092" onclick="window.open(this.href);return false;
zie nummer twee
zien jullie, de Vlaming betaald, versta, de spaarzame hardwerkende Vlaming, met dank aan Open VLD, de rekening volgt in 2014.
http://www.beurs.com/2011/07/05/di-rupo ... deren/5092" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij opvalt, geen Robokat meer.
Hij heeft wel gelijk, financiële informatie wordt hier echt moeilijk. Het lijkt mij meer een politiek Forum. Of een Forum dat meer lijkt op, eerst IK.
De rest zijn profiteurs, of vreemden, of staatspersoneel.
Hij heeft wel gelijk, financiële informatie wordt hier echt moeilijk. Het lijkt mij meer een politiek Forum. Of een Forum dat meer lijkt op, eerst IK.
lowietje
Even dit,
Wanneer politici in onze portefeuille zitten, ons spaargeld weer eens extra gaan belasten, mag gezegd worden welke partijen in onze zakken zitten.
als ik 10.000 € spaargeld in een kasbon op 10 jaar heb aan 4 % rente, betaal ik aan 15 % RV jaarlijks 60 €
aan 26 % RV betaal ik jaarlijks 104 €
op 10 jaar is dit 440 € extra belasting op 10.000 €. ik kan rekenen, en vind dit heel veel geld
Even dit,
Wanneer politici in onze portefeuille zitten, ons spaargeld weer eens extra gaan belasten, mag gezegd worden welke partijen in onze zakken zitten.
als ik 10.000 € spaargeld in een kasbon op 10 jaar heb aan 4 % rente, betaal ik aan 15 % RV jaarlijks 60 €
aan 26 % RV betaal ik jaarlijks 104 €
op 10 jaar is dit 440 € extra belasting op 10.000 €. ik kan rekenen, en vind dit heel veel geld
Een artikel van Maarten Verheyen neem ik steeds met een kilo zout.Wat niet weg neemt dat het merendeel van het spaargeld in Vlaanderen zit.patrick1 schreef:Bodenstandig schreef:Patrick1, waarvan haal je die cijfers ivm verdeling spaargeld?
zie nummer twee
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Ooit was dit wel een krachtig forum dat zelfs in staat was een verhoging van de roerende voorheffing tegen te houden !lowietje schreef:Wat mij opvalt, geen Robokat meer.
-
Bodenstandig
- Newbie

Dat is een opiniestuk geen bron. Wat ik bedoel is een officiële bron waar we het spaargeld in België uit kunnen afleiden. Cijfers van febelfin, of gegevens over de spaarquote in verschillende gemeentes/gewesten, etc.patrick1 schreef:zie nummer twee
Pas dan kunnen we concluderen of 'de' Vlaming betaalt. Daarna kunnen we nagaan of Oost-Vlamingen meer sparen dan Limburgers, dan kunnen we daarover zitten schuimbekken dat die luie Limburgers ons geld dat we bijeen hebben geschraapt door keihard te werken en werkdagen van 25 uur te kloppen, afromen.
De rekening komt inderdaad in 2014. Eerst voor de klassieke partijen. Daarna voor de bevolking want ook de N-VA heeft geen toverhoed met magische formules die niemand pijn doen. Structureel op orde zetten van de begroting zal niet gaan door werkloosheidsuitkering te beperken, er zal dus meer nodig zijn dan 'het PS-cliënteel' een schop onder de kont te geven. Maar goed, daar hoeft de N-VA nu nog niet eerlijk over te zijn, da's het privilege van de oppositie.
Tot zolang kunnen we met zen allen zelfverzekerd het mantra 'Hardwerkende Vlaming is de dupe, de rekening volgt in 2014' herhalen.
bodemverstandig
Hierbij een artikel van Johan Van Overtveldt, hoofdredacteur van het weekblad Knack en Trends, meer dan 80 % van het spaargeld komt uit Vlaanderen. Ik hoop dat je nu overtuigt bent.
http://www.knack.be/opinie/columns/joha ... 486437.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierbij een artikel van Johan Van Overtveldt, hoofdredacteur van het weekblad Knack en Trends, meer dan 80 % van het spaargeld komt uit Vlaanderen. Ik hoop dat je nu overtuigt bent.
http://www.knack.be/opinie/columns/joha ... 486437.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bodenstandig
- Newbie

Ik denk niet dat ik overtuigd ben, geen officiële cijfers en 'mensen met zicht op die cijfers' bevestigen het percentage ook niet.Ruim 80% van de tegoeden op spaarboekjes situeren zich immers in Vlaanderen. Officiële cijfers hieromtrent bestaan wel maar worden niet vrij gegeven. Mensen met zicht op die cijfers bevestigden die 80% niet maar ontkenden het ook niet.
Dat is uw recht, maar, ik zie geen reden om aan de woorden van Johan Van Overtveldt, hoofdredacteur Knack en Trends te twijfelen.Bodenstandig schreef:Ik denk niet dat ik overtuigd ben, geen officiële cijfers en 'mensen met zicht op die cijfers' bevestigen het percentage ook niet.Ruim 80% van de tegoeden op spaarboekjes situeren zich immers in Vlaanderen. Officiële cijfers hieromtrent bestaan wel maar worden niet vrij gegeven. Mensen met zicht op die cijfers bevestigden die 80% niet maar ontkenden het ook niet.