Roerende voorheffing spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Roerende voorheffing spaarboekjes
Volgens Het Laatste Nieuws van vandaag staat er bij het akkoord van Di Rupo " Voor de spaarrekeningen blijft de fiscale vrijstelling van 1770 Euro per persoon gelden, maar die wordt via de belastingaangifte verrekend".
Gaan de banken nu effectief op alle interesten de roerende voorheffing afhouden.
Gaan de banken nu effectief op alle interesten de roerende voorheffing afhouden.
Re: Roerende voorheffing spaarboekjes
De euforie bij de mensen zal wel snel omslaan, eens alle details gaan bekend geraken. Eigenlijk was er nog geen akkoord, die details worden pas in de loop van de volgende weken allemaal met mondjes maat medegedeeld. Enfin, het is de bedoeling dat het volk verder slaapt terwijl ze gepluimd worden.
Als het werkelijk zo is dat alles via de belastingen moet gerecupereerd worden, dan gaan er nog velen hun ogen opentrekken. En het is niet het grootkapitaal dat aangepakt werd, het is meneer en mevrouw middelmaat die dag in dag uit gaat werken dat opdraait voor de geldverslindende politieke overheid.
En vlucht naar andere financiele oorden lijkt mij het enige overblijvende alternatief om niet verder gepluimd te worden.
Als het werkelijk zo is dat alles via de belastingen moet gerecupereerd worden, dan gaan er nog velen hun ogen opentrekken. En het is niet het grootkapitaal dat aangepakt werd, het is meneer en mevrouw middelmaat die dag in dag uit gaat werken dat opdraait voor de geldverslindende politieke overheid.
En vlucht naar andere financiele oorden lijkt mij het enige overblijvende alternatief om niet verder gepluimd te worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als de roerende voorheffing ingehouden wordt en verrekend moet worden via de aangifte dan zal dit ook miljoenen opbrengen voor de Staat. Vele mensen zullen dit vergeten en is ook omslachtig. Gaat men dan voor elke spaarrekening een fiscaal attest moeten bijvoegen, het zal plezant worden. ik geloof dat ik een stuk of 7 spaarrekeningen heb.
Kijk, eigenlijk zie ik niet in hoe de Belg hierin gepluimd wordt! Tenzij je het niet aangeven van je intresten na aftrek van de huidige 1770€ belastingvrije som, als 'gepluimd worden ' kan noemen
! Het is in de praktijk ook niet moeilijk. Je krijgt nu al jaarlijks een overzicht van de bank van de intresten van het afgelopen jaar...vanaf 2012 wordt de RV automatisch ingehouden en bij je belastingaangifte geef je één of meerdere van deze bewijsstukken mee waarin je kan bewijzen dat je de 1770 € of minder bereikt heb en dus de aftrek hiervan aanvraagt. Het enige tegenargument dat je hierop kan aanbrengen is dat de staat voor die periode een renteloze rente krijgt voor dat bedrag!
-
Save our Centen
je zal dit maar moeten doen tot 1770 € renteluc1961 schreef:Als de roerende voorheffing ingehouden wordt en verrekend moet worden via de aangifte dan zal dit ook miljoenen opbrengen voor de Staat. Vele mensen zullen dit vergeten en is ook omslachtig. Gaat men dan voor elke spaarrekening een fiscaal attest moeten bijvoegen, het zal plezant worden. ik geloof dat ik een stuk of 7 spaarrekeningen heb.
Zou die RV dit eindejaar al afgetrokken worden? Of pas eind 2012 ? Ik heb ook al gelezen dat het helemaal niet zeker is dat dit er komt.
Ik hoop dat dit er niet komt en nee niet omdat ik vergeetachtig ben,ik kijk gewoon op tegen de rompslomp met die papieren.Zoals hier al gezegd denk ik ook dat de staat veel inkomsten zal hebben van mensen die te laks of onwetend zijn,Je zou er verbaasd van zijn hoeveel mensen geld hen geen bal kan schelen en gewoon geen intresse hebben.Mijn buren hebben hun brander laten onderhouden alles officieel met attest enz.maar hebben dit niet in hun aangifte gestoken reden:voor dat beetje en dan nog moeten zoeken waar je dit juist moet invullen pfff.Maar eerlijk is eerlijk in principe kan je er niets tegen hebben DR helpt ons gewoon om niet te vergeten.
Als je meer dan 1770 euro rente krijgt zal je op 01-01-2013 (boven dit bedrag) 21% rv moeten betalen. En daarvoor was het 15 %missyke schreef:Zou die RV dit eindejaar al afgetrokken worden? Of pas eind 2012 ? Ik heb ook al gelezen dat het helemaal niet zeker is dat dit er komt.
vg, Pol
Ik zeg al jaren dat een spaarboekje niet dient om er grote sommen op te laten staan. Dat geld staat daar niks te doen en je verliest er nog aan ook. Eindelijk doet men er iets aan.
Had ik van de zomer mijn geld niet van mijn spaarboekje naar fondsen getransfereerd dan was ik nu veel rijker geweest. Het is niet terecht dat je het spaarboekje zo minacht, Al Fonds. Het is tenminste een veilige belegging.
Hetzelfde gedacht. Als ik alleen nog maar kijk naar het verlies op mijn fondsen bij rabobank, das al om te wenen en die verliezen vallen procentueel ( op eentje na ) dan nog heel goed mee. ( +/- -5% )
Terwijl op men spaarboekje er toch nog iets bij kwam, wel te verstaan minder dan de inflatie, maar liever iets er bij met verlies van de inflatie dan verlies met daarop nog het verlies vanwege de inflatie.
Terwijl op men spaarboekje er toch nog iets bij kwam, wel te verstaan minder dan de inflatie, maar liever iets er bij met verlies van de inflatie dan verlies met daarop nog het verlies vanwege de inflatie.
Als ze zeggen dat de spaarboekjes fiscaal ongewijzigd blijven...dan betekent dat toch dat de RV op de gewone spaarboekjes 15 % blijft, of ik begrijp ik dan verkeerd?pol schreef:.
Als je meer dan 1770 euro rente krijgt zal je op 01-01-2013 (boven dit bedrag) 21% rv moeten betalen. En daarvoor was het 15 %
vg, Pol
Hier letterlijk de woorden van Di Rupo bij de persconferentie: La fiscalité sur les carnets d'épargne reste inchangée !
Een spaarboekje is en blijft een belegging op korte termijn. Wat moet ( met de nadruk op moet want het is een onmisbare bouwsteen voor een goede portefeuille ) op dat spaarboekje staan: een bedrag dat overeenstemt met ongeveer de inkomsten van 6 maanden. Eventuele uitzondering: een bedrag dat men vrij spoedig gaat nodig hebben ( mogelijke aankoop bouw, auto,... )
De rest in andere producten maar nu ook weer niet allemaal in aandelen(fondsen). Die rest kan gaan van termijnrekeningen, over Tak21 naar al de andere producten volgens ieder zijn profiel en ieder zijn heug en meug.
Een goed opgebouwde portefeuille kan tegen een stootje.
Ik heb verschillende fondsen eerst verkocht en later veel goedkoper weer aangekocht.
De Gedurfde portefeuille ( alles in fondsen ) op mijn blog draait nog altijd met een positief rendement. De twee combinaties met kapitaalswaarborg halen zelfs meer dan 3 % op jaarbasis...
De rest in andere producten maar nu ook weer niet allemaal in aandelen(fondsen). Die rest kan gaan van termijnrekeningen, over Tak21 naar al de andere producten volgens ieder zijn profiel en ieder zijn heug en meug.
Een goed opgebouwde portefeuille kan tegen een stootje.
Ik heb verschillende fondsen eerst verkocht en later veel goedkoper weer aangekocht.
De Gedurfde portefeuille ( alles in fondsen ) op mijn blog draait nog altijd met een positief rendement. De twee combinaties met kapitaalswaarborg halen zelfs meer dan 3 % op jaarbasis...
Maar ik denk dat de 21 % komt op alle beleggingen? Nee?
Termijnrekeningen, kasbons ( Behalve deze nu door de staat uitgegeven?????? Raar hé? En alle andere 21 % ? )
greetz
jempi25
Termijnrekeningen, kasbons ( Behalve deze nu door de staat uitgegeven?????? Raar hé? En alle andere 21 % ? )
greetz
jempi25
Laatst gewijzigd door jempi25 op 29 november 2011, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Graag on topic blijven aub.
In dit onderwerp enkel discussie over RV op spaarboekjes.
De discussie over RV op tak21 vind je hier.
De de algemene discussie over de RV vind je hier.
In dit onderwerp enkel discussie over RV op spaarboekjes.
De discussie over RV op tak21 vind je hier.
De de algemene discussie over de RV vind je hier.