Roerende voorheffing spaarrekeningen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Roerende voorheffing spaarrekeningen
Wie kan mij meer informatie geven over het volgende:
Stel, ik open bij NIBC een getrouwheidsrekening met 50.000 euro
Daarnaast open ik ook bij NIBC een direkt spaarrekening eveneens met 50.000 euro
Mijn vraag is:
Worden deze twee bedragen samengeteld en kom ik zo boven de 1.880 euro intrest die vrijgesteld is van O.V., of wordt de vrijstelling berekend per spaarrekening.
Alvast dank bij voorbaat voor reakties.
EDIT mod: titel aangapast naar roerende voorheffing
Daarnaast open ik ook bij NIBC een direkt spaarrekening eveneens met 50.000 euro
Mijn vraag is:
Worden deze twee bedragen samengeteld en kom ik zo boven de 1.880 euro intrest die vrijgesteld is van O.V., of wordt de vrijstelling berekend per spaarrekening.
Re: Roerende voorheffing spaarrekeningen
Per spaarrekening
Laatst gewijzigd door Flytox op 6 januari 2013, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
sperwer schreef:Wie kan mij meer informatie geven over het volgende:
Mijn vraag is:
Daarom dat er 2 minuten ( 20 u 31 ) later terug ONroerende voorheffing staat. De techniek staat voor niets.
Hulpmiddeltje : onroerend kan je niet verplaatsen, roerend wel
Goed gezien Paul.
Wel stel ik mij de vraag hoe het woord roerende veranderde naar onroende?
Ik heb geenszins de titel veranderd!
Wel stel ik mij de vraag hoe het woord roerende veranderde naar onroende?
Ik heb geenszins de titel veranderd!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De moderator of de webmaster 
Vandaar de groene tekst die werd toegevoegd als duiding.

Vandaar de groene tekst die werd toegevoegd als duiding.
Voor de duidelijkheid: er stond oorpronkelijk in de titel Onroerende voorheffing. Ik heb dat veranderd in de openingspost, maar als er dan al een bericht gepost is dan neemt die de oorspronkelijke titel. Je moet zeker niet naar de psychiater, Flytox 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Stel dat Flytox al naar de psychiater moest, dan moet hij toch wel blijven verder gaan neem ik aan?
Je zaait hier wel verwarring hoor Vaganzza.

Je zaait hier wel verwarring hoor Vaganzza.

Das toch per bank per persoonFlytox schreef:Per spaarrekening
De 2 spaarrekeningen bij nibc moet je dan samentellen en als je boven 1880 euro komt word je daarboven belast!
Als je spreid over 2 banken heb je da probleem niet.
In principe is het per persoon: je telt alle intresten op en hetgeen boven € 1.880 is aan RV onderworpen (bij een koppel is dit € 3.760).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Door de bank wordt per persoon en per spaarrekening rekening gehouden, voor de roerende inkomsten van 2012, met het begrensde plafond van 1830 €. (voor cotitularissen wordt het bedrag verdubbeld)
Voor de belasting aangifte van 2013 met betrekking tot de inkomsten van 2012 wordt per persoon, voor de roerende inkomsten van al de gereglementeerde spaarrekeningen, rekening gehouden met het begrensde plafond van 1830 €. (voor cotitularissen wordt het bedrag verdubbeld)
Voor drie spaarrekeningen bij de zelfde bank in 2012 op één naam.
Roerende inkomsten spaarrekening 1: 1780 € - > geen RV door de bank afgehouden
Roerende inkomsten spaarrekening 2: 1830 € - > geen RV door de bank afgehouden
Roerende inkomsten spaarrekening 3: 2500 € - > 100,50 € RV door de bank afgehouden
Wettelijk aan te geven bedrag in de belasting aangifte 2013, inkomsten 2012: 1780 € + 1830 € = 3610 €
Het wettelijk plafond van 20.020 € (2012) per persoon, voor al de overige roerende inkomsten, wordt hierdoor,in dit voorbeeld, herleid tot 15.740 €
Bij mijn weten wordt dit door al de banken zo automatisch toegepast behalve door MoneYou.
Bij MoneYou moet, voor rekeningen met 2 cotitularissen, uitdrukkelijk een aanvraag ingediend worden om het bedrag van 1830 € te verdubbelen!!
Voor de belasting aangifte van 2013 met betrekking tot de inkomsten van 2012 wordt per persoon, voor de roerende inkomsten van al de gereglementeerde spaarrekeningen, rekening gehouden met het begrensde plafond van 1830 €. (voor cotitularissen wordt het bedrag verdubbeld)
Voor drie spaarrekeningen bij de zelfde bank in 2012 op één naam.
Roerende inkomsten spaarrekening 1: 1780 € - > geen RV door de bank afgehouden
Roerende inkomsten spaarrekening 2: 1830 € - > geen RV door de bank afgehouden
Roerende inkomsten spaarrekening 3: 2500 € - > 100,50 € RV door de bank afgehouden
Wettelijk aan te geven bedrag in de belasting aangifte 2013, inkomsten 2012: 1780 € + 1830 € = 3610 €
Het wettelijk plafond van 20.020 € (2012) per persoon, voor al de overige roerende inkomsten, wordt hierdoor,in dit voorbeeld, herleid tot 15.740 €
Bij mijn weten wordt dit door al de banken zo automatisch toegepast behalve door MoneYou.
Bij MoneYou moet, voor rekeningen met 2 cotitularissen, uitdrukkelijk een aanvraag ingediend worden om het bedrag van 1830 € te verdubbelen!!