Roerende voorheffing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Roerende voorheffing
ING heeft zowel op de zichtrekening als op de spaarrekening 15% roerende voorheffing afgehouden. Nochtans zijn de bedragen niet zo groot dat de intresten de limiet naderen, integendeel. De bank beweert dat dit wettelijk toegelaten is omdat deze rekeningen op naam staan van mijn vriend en mezelf. We zijn echter niet gehuwd of wettelijk samenwonend.
is dit inderdaad wettelijk?
is dit inderdaad wettelijk?
Re: Roerende voorheffing
In dit geval moet u een papier (normaal formaliteit) tekenen in de bank om van de vrijstelling van de RV te kunnen genieten. Hebben ze u dat niet gezegd bij de opening van de rekening? Het zou echt niet van service spreken moesten ze daar zelf niet mee op de proppen gekomen zijn.
PS: die vrijstelling van RV geldt enkel op de spaarrekening, voor een zichtrekening is het normaal dat er 15% RV wordt afgehouden.
PS: die vrijstelling van RV geldt enkel op de spaarrekening, voor een zichtrekening is het normaal dat er 15% RV wordt afgehouden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat papier ter ondertekening hebben ze me pas gegeven nadat ik reclameerde.
Ik vind het bizar dat een andere bank waarbij we ook samen klant zijn, die roerende voorheffing niet aanrekent.
Ik vind het bizar dat een andere bank waarbij we ook samen klant zijn, die roerende voorheffing niet aanrekent.
Bij de andere bank heeft u wellicht wel dat papier spontaan gekregen om te tekenen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Als ze niet gehuwd of WETTELIJK samenwonend zijn, is het niet zo evident dat de( dubbele )vrijstelling wel zou gaan.
Heb hier al op spaargids die situatie gelezen van 2 broers die niet samenwonen en het geld van hun vader op die rekening beheren.
Totaal zelfs geen enkele vrijstelling ook niet de 1830 euro op een gereglementeerd spaarboekje.
Heb hier al op spaargids die situatie gelezen van 2 broers die niet samenwonen en het geld van hun vader op die rekening beheren.
Totaal zelfs geen enkele vrijstelling ook niet de 1830 euro op een gereglementeerd spaarboekje.