Royalty Purchase Agreement
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Royalty Purchase Agreement
Beste forumleden,
Als beginner probeer ik mij in eerste instantie goed te informeren in de verschillende investeringsmogelijkheden vooraleer ik van start ga.
Mijn oog is recent gevallen op RPA (Royalty Purchase Agreement). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat dit zeer dynamisch is maar ik ben van de ingesteldheid dat ik liever een paar keer goed de mist in ga vooraleer ik passiever of minder risicovol investeer.
Bedankt in ieder geval!
Als beginner probeer ik mij in eerste instantie goed te informeren in de verschillende investeringsmogelijkheden vooraleer ik van start ga.
Mijn oog is recent gevallen op RPA (Royalty Purchase Agreement). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat dit zeer dynamisch is maar ik ben van de ingesteldheid dat ik liever een paar keer goed de mist in ga vooraleer ik passiever of minder risicovol investeer.
Bedankt in ieder geval!
Re: Royalty Purchase Agreement
Wat is het achterliggende asset?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rare ingesteldheid voor een beginnend belegger.
Sorry maar ik ben nog niet zo thuis in de terminologie, wat bedoeld u met 'achterliggend asset'?
Testbericht
Achterliggend asset: heb je een linkje zodat we kunnen zien wat die belegging inhoudt?
-
anonymous9
Achterliggende asset: waarop is die royalty? Een hamburgertent? Pittazaak? Een brillenwinkel?
Die royalties zijn afkomstig van iets. Licentie inkomsten uit patenten? Mineraalrechten? Muziekrechten? Een gascentrale?
De sector ben ik nog niet volledig uit maar ik had graag geweten of iemand met dit concept al in aanraking is gekomen en hun ervaring wilt delen.
Shark,
Welkom op het forum.
Een voorwaarde om een goede belegging te kunnen doen is dat je heel goed begrijpt in wat je belegd.
Wat je aanhaalt in je OP is zeer specifiek. Als je er zelf al geen expert in bent zal je dit niet kunnen worden met de info die je op dit forum zult krijgen.
Als beginnend belegger hou je je beter aan 'normale' beleggingen die zijn al uitdagend genoeg.
Welkom op het forum.
Een voorwaarde om een goede belegging te kunnen doen is dat je heel goed begrijpt in wat je belegd.
Wat je aanhaalt in je OP is zeer specifiek. Als je er zelf al geen expert in bent zal je dit niet kunnen worden met de info die je op dit forum zult krijgen.
Als beginnend belegger hou je je beter aan 'normale' beleggingen die zijn al uitdagend genoeg.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Uiteraard zal ik als ik voor een RPA kies van een product het product goed moeten kennen. Laten we stellen dat ik het product goed ken en bereid ben om risico te nemen - raad je mij een RPA dan nog steeds af?
Om even heel kort door de bocht te gaan: wie een RPA en de achterliggende assets goed kent, zit niet op een forum om hulp te vragen.
Sommige RPAs zijn ongetwijfeld goede beleggingen. Desondanks zou ik ze zelfs aan een relatief ervaren belegger niet aanraden omdat ze complex, riskant en moeilijk te begrijpen zijn.
Sommige RPAs zijn ongetwijfeld goede beleggingen. Desondanks zou ik ze zelfs aan een relatief ervaren belegger niet aanraden omdat ze complex, riskant en moeilijk te begrijpen zijn.
Riskant wordt hier precies niet zo geapprecieerd. Mocht iemand toch al ervaring hebben gehad met RPAs, ben ik zeker een luisterend oor 
Eenmaal je het product goed kent kan je hier misschien je ervaringen neerschrijven: waarom je het een goed belegging ( en geen speculatie) vind en hoe men met het product het best rendement kan genereren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.