RTL group
TIP
Re: RTL group
RTL in slechte doen de laatste week...Ik heb spijt dat ik ze niet van de hand heb gedaan toen ze bijna op 100€ stonden. Iemand een idee wat er aan de hand is? Winstnames of wat anders?
RTL is erg hard gestegen, Zelfs de tussentijdse correcties in de markt zie je niet of nauwelijks. Wat stoom aflaten kan geen kwaad. Rond €88 zou ik instap overwegen.
@jens_dev,als je nog even wacht tot na het dividend, dan kan je ze nog goedkoper inslaan.
mouche&co
toen duidelijk werd dat 100 euro een moeilijke horde zou worden zijn de winstnemingen op gang gekomen.
koers komt in de buurt van analisten targets, analisten zetten advies op hold ,...
Periode van sterke stijging lijkt me voorbij.
heb de mijne nog staat op de lijst mag weg als er iets beter te vinden is.
toen duidelijk werd dat 100 euro een moeilijke horde zou worden zijn de winstnemingen op gang gekomen.
koers komt in de buurt van analisten targets, analisten zetten advies op hold ,...
Periode van sterke stijging lijkt me voorbij.
heb de mijne nog staat op de lijst mag weg als er iets beter te vinden is.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Rtl toch dividendaandeel bij uitstek, zeezout. Ik dacht dat jij zulke aandelen graag had?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
ik heb liefst aandelen die jaarlijks dividend verhogen.jens_dev schreef:Rtl toch dividendaandeel bij uitstek, zeezout. Ik dacht dat jij zulke aandelen graag had?
RTL gaat zijn basis dividend volgens mij verlagen, mogelijk komt er wel weer een uitzonderlijk dividend. maar dat gaat niet voor ieder jaar zijn, mss beter verkopen voordat de ontgoocheling er is ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, persoonlijk heb ik liever aandelen met hoog dividend in plaats van aandelen met laag en stijgend dividend. Het mag dus wat mij betreft gerust stabiel zijn. Trouwens aandelen die hun dividend echt gevoelig zullen verhogen, zie ik echter in huidige tijden niet.
Met betrekking tot RTL group verwacht ik in maart 2014 een dividend gelijk aan het dividend van maart 2013, met name 6,69 euro netto.
Het uitzonderlijke dividend welke in de loop van het jaar werd betaald, zie ik niet voor herhaling vatbaar.
En een koers van 100 euro voor RTL group moet mijn inziens zeker ook haalbaar zijn.
Met betrekking tot RTL group verwacht ik in maart 2014 een dividend gelijk aan het dividend van maart 2013, met name 6,69 euro netto.
Het uitzonderlijke dividend welke in de loop van het jaar werd betaald, zie ik niet voor herhaling vatbaar.
En een koers van 100 euro voor RTL group moet mijn inziens zeker ook haalbaar zijn.
Koers schommelt momenteel opnieuw rond de €90. Nog iets lager en ik overweeg een aankoop.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Ik weet niet waarom het aandeel zo gedaald is de laatste weken. Er staan grote pakketten in de verkoop en nauweljks iets in de bied! Akkoord, de stijgingen waren dan ook fenomenaal de laatste maanden...Ik heb spijt dat ik ze niet op hun hoogtepunt rond de 100€ heb verkocht. Indien de koers zo blijft of nog verder daalt, ex dividend, was beter toen te verkopen en na dividend terug veel lager aan te kopen. Zo verloor je geen 25% RV.
Ik overweeg alsnog te verkopen om enige winst over te houden want het ziet er niet goed uit.
Ik overweeg alsnog te verkopen om enige winst over te houden want het ziet er niet goed uit.
Mouche, beurzen schommelen nu eenmaal, maar als belegger met het nodige geduld deert mij dat alvast niet.mouche schreef:Ik weet niet waarom het aandeel zo gedaald is de laatste weken. Er staan grote pakketten in de verkoop en nauweljks iets in de bied! Akkoord, de stijgingen waren dan ook fenomenaal de laatste maanden...Ik heb spijt dat ik ze niet op hun hoogtepunt rond de 100€ heb verkocht. Indien de koers zo blijft of nog verder daalt, ex dividend, was beter toen te verkopen en na dividend terug veel lager aan te kopen. Zo verloor je geen 25% RV.
Het momentum bij RTL groep is nu (voorlopig) wel weg.
Eggman schreef:Koers schommelt momenteel opnieuw rond de €90. Nog iets lager en ik overweeg een aankoop.
Zo'n mooi voorbeeldje van hoe de beurs werkt. Eggman ziet een correctie en wil het aandeel graag aankopen. Mouche wil zijn virtuele winst veiligstellen en denkt aan verkopen. Beide denken een goede zaak te doen.mouche schreef:Ik weet niet waarom het aandeel zo gedaald is de laatste weken. Er staan grote pakketten in de verkoop en nauweljks iets in de bied! Akkoord, de stijgingen waren dan ook fenomenaal de laatste maanden...Ik heb spijt dat ik ze niet op hun hoogtepunt rond de 100€ heb verkocht. Indien de koers zo blijft of nog verder daalt, ex dividend, was beter toen te verkopen en na dividend terug veel lager aan te kopen. Zo verloor je geen 25% RV.
@Jens-dev: Ik heb ze nog niet verkocht! Hetgeen dat Piper schreef, dat het momentum gepasseerd is, klopt. Ik had het eerder moeten doen, maar nu kan ik beter wachten en hopen op een zeker herstel na de meer dan 10% verlies sinds dit jaar. Maar je hebt gelijk, zo werkt de beurs nu eenmaal.
Vandaag toch wel een redelijke tik. Iemand enig idee qua oorzaak?
meer mouche-en die willen verkopen dan er eggmannen zijn die willen kopen.jupi schreef:Vandaag toch wel een redelijke tik. Iemand enig idee qua oorzaak?
We zitten nu met veel mouche-en die willen verkopen als het nog eens wat stijgt en eggmannen die pas willen kopen als het nog wat lager gaan ...