RTL group
TIP
Re: RTL group
Evita, RTL group kwam met jaarresultaten iets onder de verwachtingen en met een forecast iets boven de verwachtingen van de analisten. Dus hieraan ligt het niet.
Daling zal wellicht te wijten zijn aan de verlaging van het slotdividend van 6,90 euro naar 4,50 euro. De markt inclusief mezelf had een slotdividend van 6,90 euro verwacht.
OK, we wisten dat het dividend van meer dan 10 euro (=voorschotdividend + slotdividend) op termijn niet houdbaar was, maar mijn inziens hadden ze beter het dividend behouden en het interim-dividend afgeschaft.
Daling zal wellicht te wijten zijn aan de verlaging van het slotdividend van 6,90 euro naar 4,50 euro. De markt inclusief mezelf had een slotdividend van 6,90 euro verwacht.
OK, we wisten dat het dividend van meer dan 10 euro (=voorschotdividend + slotdividend) op termijn niet houdbaar was, maar mijn inziens hadden ze beter het dividend behouden en het interim-dividend afgeschaft.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
datum ex div : 2 mei
cijfers kwartaal 1 : 8 mei
Bedrag 4,5 eurnicknamesucks schreef:datum ex div : 2 mei
RTL group is een stevige dividendwaarde en aan huidige koersen minstens te behouden.
En aan +/- 82 euro voor diegenen die er nog geen hebben koopwaardig.
En aan +/- 82 euro voor diegenen die er nog geen hebben koopwaardig.
Door een steun gezakt.
Op een bepaald moment moet het aandeel toch weer aantrekkelijk worden, zeker nu RTL naar een realistisch dividendbeleid gaat. Iemand een mening?
Op een bepaald moment moet het aandeel toch weer aantrekkelijk worden, zeker nu RTL naar een realistisch dividendbeleid gaat. Iemand een mening?
RTL group is hier een populair aandeel
Zie niet dadelijk triggers waarom RTL het beter zou moeten gaan doen dan de beurs in het algemeen.
Zeker geen slecht bedrijf maar zo zijn er meerdere.
Voor mijn eigen portefeuille zou ik liever hebben dat ze een dividend beleid voeren dat voorspelbaarder is en jaarlijks (licht) stijgend.
Beurs houdt van voorspelbaarheid. Zie dividendverlaging belgacom.
Zie niet dadelijk triggers waarom RTL het beter zou moeten gaan doen dan de beurs in het algemeen.
Voor mijn eigen portefeuille zou ik liever hebben dat ze een dividend beleid voeren dat voorspelbaarder is en jaarlijks (licht) stijgend.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ex-dividend vandaag en kan dus nog altijd terug boven die steun geraken. Toch ben ik van mening dat het momentum met RTL een beetje voorbij is. De mooie stijging van 2013 zie ik hen niet direct herhalen in komende maanden . Ik hou ze terug wel in mijn wachtlist .jens_dev schreef:Door een steun gezakt.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Wat ik vreemd vind : ex div dag was vorige week, maar ik zie nog steeds geen dividend op mn rekening staan.
Is dit normaal ? Heeft dit met Luxemburg te maken ?
Het dividend van Ageas zie ik wel reeds op de rekening.
Is dit normaal ? Heeft dit met Luxemburg te maken ?
Het dividend van Ageas zie ik wel reeds op de rekening.
Ex Dividend wordt het dividend van de koers gehaald. Op de dividenddatum gebeurt de storting op de rekening.
http://www.rtlgroup.be/www/htm/dividend.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
RTL Group:
Payment Date
7 May 2014
Record Date
6 May 2014
Ex Date
2 May 2014
http://www.rtlgroup.be/www/htm/dividend.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
RTL Group:
Payment Date
7 May 2014
Record Date
6 May 2014
Ex Date
2 May 2014
Ja, maar zelfs je recht op dat dividend zou toch zichtbaar moeten zijn op je rekening.
-
anonymous9
Nee, want de record date is pas morgen
Dus morgen zal je dat recht zien verschijnen, normaalgezien.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Hmmm, nog niks.
Binck: "niet alle bedrijven geven die gegevens onmiddelijk door, bij sommige is dat pas op datum betaling dat het wordt doorgegeven."
Binck: "niet alle bedrijven geven die gegevens onmiddelijk door, bij sommige is dat pas op datum betaling dat het wordt doorgegeven."
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
rechtstreeks op rekening gestort
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 8 mei 2014, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hun dividendbeleid is idd nogal kwakkel, meer uitkeren dan je binnenkrijgt, uitzonderlijke dividenden die de gewoonte werden, maar ze moeten toch in staat zijn om jaar na jaar een mooi dividend uit te keren. Je zegt 'beter dan de markt' maar ondertussen heeft RTL dit jaar al 25% verloren. Ik zet het aandeel op mijn watchlist.zeezout schreef:RTL group is hier een populair aandeel
het verleden is het verleden : RTL en Socfinasia waren zeker ooit verborgen pareltjes.
wat nu telt is de toekomst en voor beide zie ik nu geen elementen waarom ze het beter zouden doen dan de beurzen in het algemeen.
Voordat ik buitenlandse aandelen koop moet ik overtuigd zijn (terecht of onterecht) dat er meer potentieel inzit dan in Belgische aandelen voordat ik ze koop. V
Voor deze twee zie ik er geen, niet dividendbeleid, niet waardering, niet groeimogelijkheden. Voor alle duidelijkheid ik vind het geen slechte aandelen en op de langere termijn ga je je broek er niet aan scheuren maar zo zijn er heel veel.
Hier zijn ze beide erg populair vermoedelijk owv goede prestaties in het verleden maar harde argumenten lees ik niet .
Volg ze daarom niet meer.
wat nu telt is de toekomst en voor beide zie ik nu geen elementen waarom ze het beter zouden doen dan de beurzen in het algemeen.
Voordat ik buitenlandse aandelen koop moet ik overtuigd zijn (terecht of onterecht) dat er meer potentieel inzit dan in Belgische aandelen voordat ik ze koop. V
Voor deze twee zie ik er geen, niet dividendbeleid, niet waardering, niet groeimogelijkheden. Voor alle duidelijkheid ik vind het geen slechte aandelen en op de langere termijn ga je je broek er niet aan scheuren maar zo zijn er heel veel.
Hier zijn ze beide erg populair vermoedelijk owv goede prestaties in het verleden maar harde argumenten lees ik niet .
Volg ze daarom niet meer.
Laatst gewijzigd door zeezout op 8 mei 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes