RTL group
TIP
Re: RTL group
hallo leeuw,
ben fan van RC genk
ik probeer informatie uit te wisselen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken waar en waarom hij iets koopt.
Aangezien de beurstaart op langere termijn steeds groter wordt zijn er vele manieren om rendabel te zijn.
wat Bois sauvage betreft, dividend is zeker in hun voordeel. Portefeuille (neuheus, recticel,...) lijkt me minder van kwaliteit dan vb Sofina. Vermoed dat ze in een uitdoofscenario zitten en vroeg of laat van de beurs verdwijnen.
Er staan nog warrants open die tot 2015 uitgeoefend kunnen worden aan +/-235 euro (zie hun site)
Logisch gezien gaan ze die eerst waardeloos laten aflopen voordat ze en uitkoopbod zouden lanceren.
Of hoofdaandeelhouder kapitaalkrachtig genoeg is om uit te kopen weet ik niet.
Aankoop zeker te overwegen voor defensieve belegger met geduld
ben fan van RC genk
ik probeer informatie uit te wisselen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken waar en waarom hij iets koopt.
Aangezien de beurstaart op langere termijn steeds groter wordt zijn er vele manieren om rendabel te zijn.
wat Bois sauvage betreft, dividend is zeker in hun voordeel. Portefeuille (neuheus, recticel,...) lijkt me minder van kwaliteit dan vb Sofina. Vermoed dat ze in een uitdoofscenario zitten en vroeg of laat van de beurs verdwijnen.
Er staan nog warrants open die tot 2015 uitgeoefend kunnen worden aan +/-235 euro (zie hun site)
Logisch gezien gaan ze die eerst waardeloos laten aflopen voordat ze en uitkoopbod zouden lanceren.
Of hoofdaandeelhouder kapitaalkrachtig genoeg is om uit te kopen weet ik niet.
Aankoop zeker te overwegen voor defensieve belegger met geduld
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Berichten: 906
- Lid geworden op: 31 jul 2007
- Contacteer:
Re: RTL group
Welkom Genkie,
Ikzelf ben natuurlijk een Clubfan!
Zopas abo verlengd...dus hopelijk volgend jaar eens een prijs!
Maar ik denk dat we beter over RTL spreken want wil geen probs met de mod!
Heb dus ook RTL in port voor lange termijn.
Koers van 70 moet zeker haalbaar zijn.
Gisteren mooi stand gehouden op deze donkerrode dag.
Ikzelf ben natuurlijk een Clubfan!
Zopas abo verlengd...dus hopelijk volgend jaar eens een prijs!
Maar ik denk dat we beter over RTL spreken want wil geen probs met de mod!
Heb dus ook RTL in port voor lange termijn.
Koers van 70 moet zeker haalbaar zijn.
Gisteren mooi stand gehouden op deze donkerrode dag.
Re: RTL group
Dat zou bijna een halvering van het dividend betekenen en een serieuze correctie uitlokken (!)zeezout schreef: Good deal for shareholders
RTL's administrative council announced it would declare dividends to the tune of 1.6 billion euros this year, made up of an ordinary dividend of 5.10 euros per share and a one-off dividend of 5.40 euros on top of that.
The media group indicated that it would in future pay out dividends equaling between 50 and 75 percent of adjusted annual net earnings.
Ik verwacht een bruto dividend van 2,75 euro.
Re: RTL group
niet noodzakelijk
hangt ervan af hoever het nieuws dat ze hun dividendpolitiek aanpassen al gekend is in de markt.
Ik neem aan dat wie intekende in duitsland op de plaatsing het wel weet.
ook wordt er niets gezegd over een uitzonderlijk dividend.
Best mogelijk dat ze opnieuw een uitzonderlijk dividend geven om in totaal aan 5 of meer euro te komen.
een opname in bel20 is mogelijk en dit kan koers steunen en interesse aanzwengelen.
Heb er zelf ook, paar jaar geleden gekocht met oog op uitkoopbod Bertelsmann, dat komt er niet van.
Ga positie afbouwen als koers verder stijgt, niet dat ik het een slecht aandeel vind maar om cash te hebben om hier en daar in te stappen.
hangt ervan af hoever het nieuws dat ze hun dividendpolitiek aanpassen al gekend is in de markt.
Ik neem aan dat wie intekende in duitsland op de plaatsing het wel weet.
ook wordt er niets gezegd over een uitzonderlijk dividend.
Best mogelijk dat ze opnieuw een uitzonderlijk dividend geven om in totaal aan 5 of meer euro te komen.
een opname in bel20 is mogelijk en dit kan koers steunen en interesse aanzwengelen.
Heb er zelf ook, paar jaar geleden gekocht met oog op uitkoopbod Bertelsmann, dat komt er niet van.
Ga positie afbouwen als koers verder stijgt, niet dat ik het een slecht aandeel vind maar om cash te hebben om hier en daar in te stappen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Re: RTL group
zeezout schreef:Ga positie afbouwen als koers verder stijgt, niet dat ik het een slecht aandeel vind maar om cash te hebben om hier en daar in te stappen.
Aan 70 euro zal ik ook mijn posities wat afbouwen.
Re: RTL group
Betreffende het dividendbeleid van RTL group was ik in gesprek met hun Investor Relations Manager en zie hieronder het antwoord welke ik zopas ontving. We hoeven ons dus geen zorgen te maken. Integendeel zelfs.
Dear Sir,
Thank you for your email and for being an RTL Group shareholder !
Our old dividend payout policy (which was introduced in 2000) stated that the Group should payout between 35 and 50% of its adjusted net earnings. This policy has been revised in 2013, ahead of our re-IPO, so that the new payout ratio is now 50 to 75% of the adjusted net earnings i.e. an increase in the payout policy. Clearly there have been years in the past where we have paid considerably more in terms of dividends than the official policy.
Going forwards, while the Group will still review M&A opportunities to strengthen its position – notably in the digital and content fields – any surplus cash generated is likely to be returned to shareholders, as in the past, via a special dividend.
Dear Sir,
Thank you for your email and for being an RTL Group shareholder !
Our old dividend payout policy (which was introduced in 2000) stated that the Group should payout between 35 and 50% of its adjusted net earnings. This policy has been revised in 2013, ahead of our re-IPO, so that the new payout ratio is now 50 to 75% of the adjusted net earnings i.e. an increase in the payout policy. Clearly there have been years in the past where we have paid considerably more in terms of dividends than the official policy.
Going forwards, while the Group will still review M&A opportunities to strengthen its position – notably in the digital and content fields – any surplus cash generated is likely to be returned to shareholders, as in the past, via a special dividend.
Re: RTL group
RTl group houdt moedig stand en staat klaar om uit te breken, maar het algemeen sentiment houdt dat momenteel tegen.
Re: RTL group
Morgan Stanley kwam vandaag met een analyse uit over RTL group.
Advies kopen en koersdoel bedraagt 70 euro.
70 euro is ook net mijn koersdoel.
Advies kopen en koersdoel bedraagt 70 euro.
70 euro is ook net mijn koersdoel.
-
marcheyrman
- Newbie

- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27 mei 2013
- Contacteer:
Re: RTL group
'k Heb ze in 3 schijven gekocht. Eén om vast te houden, één om na verkoop aan evt lagere koers bij te kopen , en één om gewoon ( te verkopen voor dividend) in de cyclische sectoren in maart ek aan een interessant prijsje ergens bij te kopen (mijn-,metaalsector).De winst hou ik dan wel in het aandeel.Piper schreef:zeezout schreef:Ga positie afbouwen als koers verder stijgt, niet dat ik het een slecht aandeel vind maar om cash te hebben om hier en daar in te stappen.
Aan 70 euro zal ik ook mijn posities wat afbouwen.
Mvg, Marc
Re: RTL group
Koersdoel Morgan Stanley 70 euro.
Koersdoel Deutsche Bank 85 euro.
Koersdoel KBC Securities 70 euro.
Koersdoel Citigroup 70 euro.
Koersdoel Goldman Sachs 71 euro.
5X BUY.
Koersdoel Deutsche Bank 85 euro.
Koersdoel KBC Securities 70 euro.
Koersdoel Citigroup 70 euro.
Koersdoel Goldman Sachs 71 euro.
5X BUY.
Re: RTL group
http://www.trivano.com/aandeel/morgan-s ... bhM35xcXd4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: RTL group
De psychologische muur/de psychologische weerstand van 60 euro werd duidelijk overschreden.
Verdere koersstijgingen zullen nu afhangen van het algemeen beursklimaat, maar de koers van RTL group zal in de komende weken en maanden beter evolueren dan het marktgemiddelde.
Verdere koersstijgingen zullen nu afhangen van het algemeen beursklimaat, maar de koers van RTL group zal in de komende weken en maanden beter evolueren dan het marktgemiddelde.
Laatst gewijzigd door Piper op 14 juni 2013, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RTL group
meer en meer beurshuizen starten de opvolging waardoor de positieve trend nog wel een tijdje kan aanhouden.
De meesten verwachten ook nog enkele "super"dividenden. Was van plan vanaf 62 een deel te verkopen, ga dat voorlopig niet doen
De meesten verwachten ook nog enkele "super"dividenden. Was van plan vanaf 62 een deel te verkopen, ga dat voorlopig niet doen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
marcheyrman
- Newbie

- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27 mei 2013
- Contacteer:
Re: RTL group
Ondanks het woelige beursweer hield het aandeel zich sterk. Het steeg zelfs tot € 62.9.
Sinds begin mei kende het een stijging van 14.29%.
Zo verder doen zeker
Mvg, Marc
Sinds begin mei kende het een stijging van 14.29%.
Zo verder doen zeker
Mvg, Marc
Re: RTL group
RTL group zet inderdaad zijn gestage stijging gewoon verder.marcheyrman schreef:Ondanks het woelige beursweer hield het aandeel zich sterk. Het steeg zelfs tot € 62.9.
Sinds begin mei kende het een stijging van 14.29%.
Zo verder doen zeker![]()
Mvg, Marc
Ondertussen +/- 66 euro, maar nog (veel) te vroeg om te verkopen.

