RTL group
TIP
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: RTL group
Meer omzet en winst voor RTL - Gepubliceerd op 7 mrt 2018 om 08:18
RTL Group (06 mrt)
(ABM FN) RTL Group heeft in 2017 meer omzet en winst behaald. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de jaarcijfers van het mediabedrijf.
"Opnieuw een succesvol jaar", concludeerde het mediabedrijf dan ook.
De omzet van RTL steeg met 2,2 procent naar 6.373 miljoen euro. Vooral Medienguppe RTL Deutschland en Groupe M6 zorgden voor de omzetgroei. Het mediabedrijf wees er tevens op dat de sterke omzetgroei uit digitaal onverminderd doorzette, met ruim 23 procent tot 826 miljoen euro.
Dit leverde een krap vier procent hogere EBITDA op van 1.464 miljoen euro. De bijhorende marge steeg licht van 22,6 naar 23,0 procent.
Als gevolg van lagere advertentie-inkomsten en investeringen in Videoland daalde de EBITDA van RTL Nederland van 96 miljoen naar 87 miljoen euro.
Onder de streep restte een nettowinst van 739 miljoen euro, 19 miljoen euro meer dan in 2016.
Aandeelhouders kunnen over 2017 opnieuw een dividend tegemoet zien van 4,00 euro per aandeel.
Voor 2018 mikt RTL op een omzetgroei van 2,5 tot 5,0 procent.
Rekening houdend met een eenmalige meevaller van 94 miljoen euro in 2017 denkt RTL dat de EBITDA dit jaar stabiel zal zijn
http://www.rtlgroup.com/files/pdf2/rtl- ... on.pdf.pdf
http://www.rtlgroup.com/files/pdf2/2018 ... ts2017.pdf
------------------------------------------
Mediagigant RTL kondigde aan dat de bedrijfswinst (EBITDA) in 2017 afklokte op 1,46 miljard euro, wat iets boven de
analistenverwachting van 1,44 miljard euro lag. De groep mikt voor 2018 op een totale omzet die ergens tussen de
2,5% à 5% zal aangroeien. De EBITDA zal "globaal stabiel" blijven. Omdat de cash conversie ook in 2017 behoorlijk
sterk bleef, stelt de groep voor om een slotdividend te betalen van 3 euro per aandeel. Voor KBC Securities geven deze
cijfers geen aanleiding om het “Opbouwen”-advies en koersdoel van 77 euro aan te passen (Bolero).
RTL Group (06 mrt)
(ABM FN) RTL Group heeft in 2017 meer omzet en winst behaald. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de jaarcijfers van het mediabedrijf.
"Opnieuw een succesvol jaar", concludeerde het mediabedrijf dan ook.
De omzet van RTL steeg met 2,2 procent naar 6.373 miljoen euro. Vooral Medienguppe RTL Deutschland en Groupe M6 zorgden voor de omzetgroei. Het mediabedrijf wees er tevens op dat de sterke omzetgroei uit digitaal onverminderd doorzette, met ruim 23 procent tot 826 miljoen euro.
Dit leverde een krap vier procent hogere EBITDA op van 1.464 miljoen euro. De bijhorende marge steeg licht van 22,6 naar 23,0 procent.
Als gevolg van lagere advertentie-inkomsten en investeringen in Videoland daalde de EBITDA van RTL Nederland van 96 miljoen naar 87 miljoen euro.
Onder de streep restte een nettowinst van 739 miljoen euro, 19 miljoen euro meer dan in 2016.
Aandeelhouders kunnen over 2017 opnieuw een dividend tegemoet zien van 4,00 euro per aandeel.
Voor 2018 mikt RTL op een omzetgroei van 2,5 tot 5,0 procent.
Rekening houdend met een eenmalige meevaller van 94 miljoen euro in 2017 denkt RTL dat de EBITDA dit jaar stabiel zal zijn
http://www.rtlgroup.com/files/pdf2/rtl- ... on.pdf.pdf
http://www.rtlgroup.com/files/pdf2/2018 ... ts2017.pdf
------------------------------------------
Mediagigant RTL kondigde aan dat de bedrijfswinst (EBITDA) in 2017 afklokte op 1,46 miljard euro, wat iets boven de
analistenverwachting van 1,44 miljard euro lag. De groep mikt voor 2018 op een totale omzet die ergens tussen de
2,5% à 5% zal aangroeien. De EBITDA zal "globaal stabiel" blijven. Omdat de cash conversie ook in 2017 behoorlijk
sterk bleef, stelt de groep voor om een slotdividend te betalen van 3 euro per aandeel. Voor KBC Securities geven deze
cijfers geen aanleiding om het “Opbouwen”-advies en koersdoel van 77 euro aan te passen (Bolero).
Laatst gewijzigd door BenjaminBuffett op 7 maart 2018, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Alweer een excellent en fors ondergewaardeerd bedrijf dat wordt afgestraft voor goede resultaten en outlook.
Ik hanteer een faire waarde van €117 per aandeel.

Ik hanteer een faire waarde van €117 per aandeel.

Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Ik zie net dat het Werkkapitaal al 4 jaar tegenzit, gemiddelde over de laatste 5jaar is 59M! Dus FCF (excl. WCR) is nog een stuk hoger!
Dit jaar wel veel inkomsten uit "Proceeds from the sale of intangible and tangible assets" wat de FCF serieus opkrikt. Maar zoals ge zegt, zelfs dan nog een mooi resultaat.
Wat wel opvalt is de sterke organische groei die ze verwachten, maar dat de EBITDA dan niet meegroeit?
Blijft hier hoog op de watchlist.
Bij een FCF van 900M & multiple van 18 ('disruptiekorting'
) kom ik aan 105euro.
Dit jaar wel veel inkomsten uit "Proceeds from the sale of intangible and tangible assets" wat de FCF serieus opkrikt. Maar zoals ge zegt, zelfs dan nog een mooi resultaat.
Wat wel opvalt is de sterke organische groei die ze verwachten, maar dat de EBITDA dan niet meegroeit?
Blijft hier hoog op de watchlist.
Bij een FCF van 900M & multiple van 18 ('disruptiekorting'
Met een weging van 22% is dit al mijn grootste positie, dus bijkopen zit er niet in voor mij.
Mijn faire waarde is gebaseerd op 21 x €859 mio fcf
Ex-dividend noteert het aandeel nu aan €66,50 - belachelijk laag.
Mijn faire waarde is gebaseerd op 21 x €859 mio fcf
Ex-dividend noteert het aandeel nu aan €66,50 - belachelijk laag.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Heb hier een DCFke gemaakt met FCF zonder groei en excl. werkkapitaal.
Kom uit op een doel van 104.32 euro. WACC van 6% zonder eindgroei. Record EBITDA NIET vertaald in recordkoers
. Tijd om weer op te bouwen!
Kom uit op een doel van 104.32 euro. WACC van 6% zonder eindgroei. Record EBITDA NIET vertaald in recordkoers
https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 89645.html
Blijkbaar kwam de omzetgroei iets onder de verwachtingen van analisten uit. EBITDA overtrof de verwachtingen.
Ik zie nu ook dat de omzetgroei dit jaar onder de verwachtingen van RTL zelf uitkwam. Na het derde kwartaal gingen ze nog uit van een omzetgroei van 2,5 à 5% voor het hele jaar - het werd 2,2%. Voor dit jaar verwachten ze weer 2,5 à 5% - dus toch met een korrel zout te nemen. Al zou +2% ook al heel goed zijn gezien de uitdagende markt waarin ze opereren.
Blijkbaar kwam de omzetgroei iets onder de verwachtingen van analisten uit. EBITDA overtrof de verwachtingen.
Ik zie nu ook dat de omzetgroei dit jaar onder de verwachtingen van RTL zelf uitkwam. Na het derde kwartaal gingen ze nog uit van een omzetgroei van 2,5 à 5% voor het hele jaar - het werd 2,2%. Voor dit jaar verwachten ze weer 2,5 à 5% - dus toch met een korrel zout te nemen. Al zou +2% ook al heel goed zijn gezien de uitdagende markt waarin ze opereren.
Ik zie net dat Kepler RTL van de kooplijst verwijdert. Reden kan ik (achter betaalmuur) niet achterhalen
De Tijd Markten-Live schreef: Kepler Cheuvreux haalt RTL van kooplijst
Analist Conor O'Shea van Kepler Cheuvreux verlaagt zijn advies voor RTL Group RTL-1,36% van 'kopen' tot 'houden'. Zijn koersdoel zakt met 1 euro, van 73 tot 72 euro.
Vandaag 1/3 van mijn positie verkocht met 12,8% winst sinds aankoop half november want RTL was met een belang van 22% oververtegenwoordigd en volgende week gaat er 4% af van de koers door dat stomme ex-dividend. Publicis wil ik ook afbouwen.
Koers zakt alvast minder dan dividend.
Koers daalt 5,6% na resultaten eerste kwartaal omdat de winst lager uitviel, maar dat is gewoon omdat er in 2017 een eenmalige meevaller was, en omdat de belastingen nu iets hoger lagen. Organische omzetgroei van 2,6% en een vrije kasstroom gelijk aan deze van vorig jaar. Dus goede resultaten en toch afstraffing, ongelooflijk. Voor de markt kan RTL niets goed doen. Kleine troost is dat ik gisteren 1/3 van mijn aandelen verkocht heb om IBM te kopen.
Koers zakt 2,4% na rating-verlaging van Morgan Stanley. Koersdoel gaat van €75,60 naar een belachelijke €56.
-7%
Moet mijn faire waarde bijstellen aangezien RTL met substantiële minderheidsbelangen zit. Correctie van 11,7% toepassen op de vrije kasstroom van €859 mio resulteert in €758,5 mio fcf die toekomt aan RTL-aandeelhouders. Faire waarde €103 p/a.
Moet mijn faire waarde bijstellen aangezien RTL met substantiële minderheidsbelangen zit. Correctie van 11,7% toepassen op de vrije kasstroom van €859 mio resulteert in €758,5 mio fcf die toekomt aan RTL-aandeelhouders. Faire waarde €103 p/a.

€67,50
Koers gaat voorlopig 8% hoger na uitstekende halfjaarcijfers.
Omzet steeg met 2,3% waarvan 3,7% organische groei. Omzet uit digitale activiteiten ("digital") steeg - as reported - met 9,0%. Omzet uit online video-reclametechnologie ("platform") steeg - as reported - met 5,0%. Dit zijn de groeimotoren van het bedrijf. Samen zijn ze in de eerste jaarhelft goed voor 19,4% van de totale omzet; in het volledige jaar 2012 was dat nog 6,1%. TV- en radioreclame waren in eerste jaarhelft goed voor bijna 52% van de totale omzet en het productiehuis FremantleMedia 18,7%.
Winst per aandeel daalde met 0,5%. De vrije kasstroom daalde met 6,5% vanwege lagere desinvesteringen (die waren in 2016 uitzonderlijk zeer hoog).
Mijn faire waarde ligt ergens rond de €95 p/a.

Koerswinst is aan het verdampen. Van +9,6% naar +3,9% nu in Frankfurt. Analisten stellen hun koersdoelen laag.