RTL group
TIP
Re: RTL group
RTL group is een topper en klimt gewoon elke dag verder
!
Absoluut. Veruit het beste aandeel dat ik ooit kocht!
Laatst gewijzigd door mouche op 15 november 2013, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous6
Piper, ik moet u uit de grond van mijn hart bedanken, echt oprecht.
Ik volgde RTL totaal niet, tot jij ze hier onder de aandacht bracht. De afgelopen maanden heb ik mijn effectenportefeuille ferm opgekuist, deels uit hoogtevrees, deels omwille van de info in de media rond VS, Syrië etc.
Miijn portefeuille telde nadien enkel nog Bois Sauvage, WDP, Ageas,..., en in NL Air France-KLM, TomTom en enkele fondsen.
Omdat dat maar mager oogde, heb ik RTL toegevoegd aan (helaas) 81,40 EUR per aandeel. Dat is echter nog maar van begin deze maand, 2 weken dus, geleden.
Sindsdien zijn ze 10% gestegen, en kan ik ze al niet meer met verlies verkopen, gezien ik nu m'n stop loss op 83 EUR heb gezet.
Ik lees hier elders verwijten als zouden we bankdirecteurs zijn die hier klanten komen ronselen. Voor mezelf kan ik dat formeel ontkennen - ik werk in de voeding. Wat jij doet boeit me niet, je hebt mij op 2 weken meer geld opgeleverd dan een bankdirecteur op 2 jaar. Merci!
Ik volgde RTL totaal niet, tot jij ze hier onder de aandacht bracht. De afgelopen maanden heb ik mijn effectenportefeuille ferm opgekuist, deels uit hoogtevrees, deels omwille van de info in de media rond VS, Syrië etc.
Miijn portefeuille telde nadien enkel nog Bois Sauvage, WDP, Ageas,..., en in NL Air France-KLM, TomTom en enkele fondsen.
Omdat dat maar mager oogde, heb ik RTL toegevoegd aan (helaas) 81,40 EUR per aandeel. Dat is echter nog maar van begin deze maand, 2 weken dus, geleden.
Sindsdien zijn ze 10% gestegen, en kan ik ze al niet meer met verlies verkopen, gezien ik nu m'n stop loss op 83 EUR heb gezet.
Ik lees hier elders verwijten als zouden we bankdirecteurs zijn die hier klanten komen ronselen. Voor mezelf kan ik dat formeel ontkennen - ik werk in de voeding. Wat jij doet boeit me niet, je hebt mij op 2 weken meer geld opgeleverd dan een bankdirecteur op 2 jaar. Merci!
djtw, bedankt voor de mooie woorden van dank.
Dit doet altijd deugd.
RTL group nu zeker nog houden.
Dit doet altijd deugd.
RTL group nu zeker nog houden.
Wat djtw zegt klopt eigenlijk ook voor mij. Ik heb RTL ook gekocht omdat Piper het ergens onder mijn aandacht bracht.
In principe zou iedereen die in aandelen rechtstreeks investeert zijn of haar huiswerk moeten maken. Het probleem is dat niet iedereen de kennis/tijd/ervaring heeft om dat grondig te doen en dus afgaat op wat anderen links en rechts op diverse forums komen vertellen. De kunst is dan om na te gaan wie hierin betrouwbaar is en niet zomaar een aandeel komt naar omhoog praten omdat ze er zelf inzitten en zo de koers willen helpen ondersteunen, alsof het van onze kleine bedragen af zou hangen...
Dat is de reden waarom ik het bedrag dat ik investeer niet naar omhoog drijf. Ik weet dat ik hiervoor meer tijd ( die ik in de nabije toekomst zelfs niet meer ga hebben ) zou moeten besteden om het op te volgen en alert te kunnen reageren. Ik zit om die reden ook in de meer defensieve aandelen (holdings) en hier en daar waag ik het er dan toch nog eens op, in de hoop een aandeel uit te pikken met sterk groeipotentieel. RTL is hier één van, EVS pas terug aangekocht. Bij de laatste hoop ik dat het terug goedkomt omdat ik er in het verleden al eens inzat en toen toch winst gemaakt heb.
In principe zou iedereen die in aandelen rechtstreeks investeert zijn of haar huiswerk moeten maken. Het probleem is dat niet iedereen de kennis/tijd/ervaring heeft om dat grondig te doen en dus afgaat op wat anderen links en rechts op diverse forums komen vertellen. De kunst is dan om na te gaan wie hierin betrouwbaar is en niet zomaar een aandeel komt naar omhoog praten omdat ze er zelf inzitten en zo de koers willen helpen ondersteunen, alsof het van onze kleine bedragen af zou hangen...
Dat is de reden waarom ik het bedrag dat ik investeer niet naar omhoog drijf. Ik weet dat ik hiervoor meer tijd ( die ik in de nabije toekomst zelfs niet meer ga hebben ) zou moeten besteden om het op te volgen en alert te kunnen reageren. Ik zit om die reden ook in de meer defensieve aandelen (holdings) en hier en daar waag ik het er dan toch nog eens op, in de hoop een aandeel uit te pikken met sterk groeipotentieel. RTL is hier één van, EVS pas terug aangekocht. Bij de laatste hoop ik dat het terug goedkomt omdat ik er in het verleden al eens inzat en toen toch winst gemaakt heb.
Vraagje:
RTL vanmorgen geopend aan 89,81 en sindsdien langzaam afgegleden naar 87,90 (-3,30%). Om 13u06 kreeg de koers echter ineens een plotse dip tot 78,00 om meteen daarna weer te herstellen.
Hoe komt zoiets?
RTL vanmorgen geopend aan 89,81 en sindsdien langzaam afgegleden naar 87,90 (-3,30%). Om 13u06 kreeg de koers echter ineens een plotse dip tot 78,00 om meteen daarna weer te herstellen.
Hoe komt zoiets?
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
iemand die een tikfoutje maakt, computerfout of een groot volume zonder limiet te koop zet.
Volgens de info op de tijd werden er 6000 stuks verkocht. Dat zou volstaan om koers 10 euro naar beneden te jagen.
Volgens de info op de tijd werden er 6000 stuks verkocht. Dat zou volstaan om koers 10 euro naar beneden te jagen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Even gezocht naar de oorzaak voor de daling vandaag… en gevonden.
Auf Deutsch: http://de.finance.yahoo.com/nachrichten ... 0501001006" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vat samen in het NL:
Bank of America/Merrill Lynch zou een kritisch rapport hebben geschreven over de vooruitzichten van Sky Deutschland en RTL. Advies voor RTL draaide 180 graden van ‘buy’ naar ‘underperform’ (dus sell). De analisten geloven dat de exclusieve uitzendrechten voor de Bundesliga (Duitse eerste voetbalklasse) en enkele marketingdeals met kabelexploitanten niet voor een bijzondere groeispurt zullen zorgen bij RTL. Als reden daarvoor wijzen de analisten op de groter wordende concurrentie met online platformen. Bovendien zouden de Duitsers hun neus ophalen voor betaal-tv.
De afstraffing vandaag wordt ten slotte in verband gebracht met de sterke stijging tijdens het najaar en er wordt op gewezen dat RTL een aantrekkelijk dividendrendement oplevert. Om te investeren zou Pro7 echter een betere keuze zijn vanwege zijn HD-technologie en goedkopere waardering.
Ook vandaag stevig in het rood. Zou het vet hier stilaan van de soep zijn?
De daling is te wijten aan het nieuws dat Jens_dev hier plaatste.jupi schreef:Ook vandaag stevig in het rood. Zou het vet hier stilaan van de soep zijn?
Dit zal mijn inziens enkel tijdelijk op de koers wegen.
Mouche, ik geloof in elk geval niet dat een post op één of ander forum enige invloed heeft op de koersvorming.mouche schreef:Wat djtw zegt klopt eigenlijk ook voor mij. Ik heb RTL ook gekocht omdat Piper het ergens onder mijn aandacht bracht.
Maar sommige naïevelingen denken dat misschien. Ik in elk geval zeker niet.
Koersdoel Deutsche Bank 110 euro voor RTL group.
Deze en andere dividendaandelen zijn in tijden van lage rente minstens te behouden.
Deze en andere dividendaandelen zijn in tijden van lage rente minstens te behouden.
Gisteren mooie doorbraak boven de 90 euro en dit onder een bijzonder hoog volume van > 300.000 stuks.
Dit zijn 2 belangrijke en positieve signalen.
100 euro voor RTL group + hoog dividend voor RTL groep moet minimaal mogelijk zijn.
Dit zijn 2 belangrijke en positieve signalen.
100 euro voor RTL group + hoog dividend voor RTL groep moet minimaal mogelijk zijn.
Ja, dat heb ik ook gezien. Op het einde van de dag aan een volume van een tienvoud van andere dagen...een plotse stijging. Grote spelers aan zet? Hopelijk gaat het zo nog wat verder!
Mouche, het was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde, maar dergelijke volumes had ik evenwel nog niet gezien.mouche schreef:Ja, dat heb ik ook gezien. Op het einde van de dag aan een volume van een tienvoud van andere dagen...een plotse stijging. Grote spelers aan zet? Hopelijk gaat het zo nog wat verder!
Grote spelers kopen dus massaal en niet ten onrechte.