RTL group
TIP
Re: RTL group
Koersdoel vanwege Norddeutsche Landesbank voor RTL group bedraagt 103 euro.Piper schreef:Koersdoel Deutsche Bank 110 euro voor RTL group.
Deze en andere dividendaandelen zijn in tijden van lage rente minstens te behouden.
RTL groep rijft de ene recordkoers na de andere aan.
100 euro zal er mijn inziens zeker komen.
100 euro zal er mijn inziens zeker komen.
@Piper, bij een aandeel zoals dit, hou jij dit aan tot het koersdoel bereikt is, of zeg je, nu is het tijd om winst te nemen? Ik twijfel wel wat...
Mouche, ik bekijk dit in functie van mijn beoogd koersdoel en in functie van het dividendrendement.mouche schreef:@Piper, bij een aandeel zoals dit, hou jij dit aan tot het koersdoel bereikt is, of zeg je, nu is het tijd om winst te nemen? Ik twijfel wel wat...
We mogen er zeker van zijn dat RTL group in maart 2014 (overigens niet ver meer af) opnieuw een (bijzonder) hoog dividend zal uitbetalen.
Dividend in maart 2013 bedroeg +/- 7 euro netto, welke in maart 2014 wellicht zal behouden blijven.
De 100 euro voor RTL group komt er wat mij betreft zeker aan.
100 EUR komt stilaan in het vizier!

Chainy, rustig en geduldig wachten.chainy schreef:100 EUR komt stilaan in het vizier!![]()
![]()
RTL is momenteel door de weerstand van 94.60 € gegaan ....als het daar kan blijven.... 
Maar hier geldt ook wat Jens-dev zegt over EVS, weliswaar onder laag volume!
Mouche, met een volume van >53000 stuks van afgelopen vrijdag, kunnen we toch moeilijk spreken van een laag volume.mouche schreef:RTL is momenteel door de weerstand van 94.60 € gegaan ....als het daar kan blijven....
Integendeel zelfs. Opnieuw hoog volume.
De 100 euro welke ik reeds maanden voor ogen zie, komt er wat mij betreft zeker. Maar de vraag is of we dan moeten houden of verkopen?
Bij een koers van 100 euro geeft RTL groep immers nog een netto-dividendrendement van 7% en daar ben ik alvast best tevreden mee.
Dividend van 6,69 euro netto komt ook reeds in maart 2014. Dus nog amper 2 maanden.
@Piper, is die 6.69 € per aandeel, na de dubbele taxatie? In dat geval is het zeker beter te wachten en hopelijk zakt de koers niet te fel tegen dan , want de huidige koerswinst zou ik ook niet graag laten liggen. Het is mijn best presterende aandeel momenteel.
Ik heb wel gezien dat met uitzondering van het jaar 2013, RTL niet gemakkelijk herstelt na dividenduitkering...Toch iets om te overwegen.
Ik heb wel gezien dat met uitzondering van het jaar 2013, RTL niet gemakkelijk herstelt na dividenduitkering...Toch iets om te overwegen.
Mouche en anderen, die 6,69 euro is netto en dus na die dubbele taxatie.
Ik zie RTL group tot aan de dividenduitkering van maart 2014 nog stijgen om daarna vervolgens te dalen, en dan vervolgens terug rustig op te klimmen.
Ik zie RTL group tot aan de dividenduitkering van maart 2014 nog stijgen om daarna vervolgens te dalen, en dan vervolgens terug rustig op te klimmen.
Als ik één keer per jaar een dividend krijg van 6% mag de koers volgens mij tussendoor wel wat schommelen.
Over het nodige geduld beschikken is altijd al een mooie en noodzakelijke deugd geweest voor succesvolle beleggers.mouche schreef: Ik heb wel gezien dat met uitzondering van het jaar 2013, RTL niet gemakkelijk herstelt na dividenduitkering...Toch iets om te overwegen.
Vandaag oorspronkelijk wat neerwaarts druk na enkele sterke dagen bij RTL groep, maar ondertussen quasi terug op niveau van slotkoers van gisteren.
Wat Jupi schrijft, klopt natuurlijk ook volledig. Aandelenbeleggers moeten de ups and downs er gewoon bijnemen.
De spaargidsers zijn met hun dividendverwachting van 6,69 netto een heel stuk optimistischer dan de analisten die iets boven de 5 Brutto zitten. Misschien komt er nog een extra uitzonderlijk dividend maar dat gaan ze niet ieder jaar kunnen volhouden met 6 euro winst per jaar.
Staat op mijn lijst van aandelen die weg mogen als ik geld nodig heb voor een aankoop.
Staat op mijn lijst van aandelen die weg mogen als ik geld nodig heb voor een aankoop.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
Er was op 05/09/13 ook nog een 'extra interim dividend' van bruto € 2,5.
Mvg, Marc
Mvg, Marc
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
Bertelsmann zal er nu wel geen gewoonte van maken om 17,3% van zijn belang in RTL te verkopen aan € 55,5 na de dividenduitkering.mouche schreef:@Piper, is die 6.69 € per aandeel, na de dubbele taxatie? In dat geval is het zeker beter te wachten en hopelijk zakt de koers niet te fel tegen dan , want de huidige koerswinst zou ik ook niet graag laten liggen. Het is mijn best presterende aandeel momenteel.
De stroom aan geruchten daarover heeft de koers bijkomend gedrukt .
Grt, Marc