S&P 500 en CSPX
TIP
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
S&P 500 en CSPX
Ik ben hier nieuw en wil vooral bijleren. In dat opzicht heb ik volgende vraag.
De S&P 500 heeft een YTD van -21%. Als ik naar de CSPX (dollar) kijk, zie ik ongeveer diezelfde YTD. Als ik naar de CSPX (euro) kijk, zie ik echter een YTD van -14%. Kan iemand dit even uitleggen? Heeft dit te maken met de wisselkoersen?
De S&P 500 heeft een YTD van -21%. Als ik naar de CSPX (dollar) kijk, zie ik ongeveer diezelfde YTD. Als ik naar de CSPX (euro) kijk, zie ik echter een YTD van -14%. Kan iemand dit even uitleggen? Heeft dit te maken met de wisselkoersen?
Re: S&P 500 en CSPX
Er zit 0 % verschil op in werkelijkheid wat jij zegt is het valuta verschil , Iemand die de dollar variant kocht en de Euro variant en nu verkoopt krijgt alle bij evenveel in Euro's terug of een kleine 14% minder momenteel .Johanzzzzzzzz schreef: ↑15 juni 2022, 17:36 Ik ben hier nieuw en wil vooral bijleren. In dat opzicht heb ik volgende vraag.
De dollar is namelijk een 7 tal procent meer waard .
Kies dus altijd de goedkoopste oplossing bij kapitalisatie bij uitkering kan er wel een verschil ontstaan want vandaag zou je dus 7 % meer dividend ontvangen vergeleken met begin dit jaar, als je deze direct omzet terug naar Euro's
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.