S&P aan weerstand
TIP
S&P aan weerstand
De S&P bereikte op 21 februari 3334. Dit is nu een grote weerstand (blauwe lijn) omdat toen op 22 februari de grote gap naar beneden kwam die een grote daling voorspelde.
Om terug stijgende koersen te krijgen zou een stijgende GAP boven deze weerstand ideaal zijn.
Trail up de stops onder steunen. Vooral ook van de sterke leiders (dalen nog meer dan de indexen als het de verkeerde kant zou uitgaan) en let vooral op met nieuwe posities aan deze kwakkelzone.
Om terug stijgende koersen te krijgen zou een stijgende GAP boven deze weerstand ideaal zijn.
Trail up de stops onder steunen. Vooral ook van de sterke leiders (dalen nog meer dan de indexen als het de verkeerde kant zou uitgaan) en let vooral op met nieuwe posities aan deze kwakkelzone.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: S&P aan weerstand
Yes!!! Daar is Dirk2 weer. We hebben je gemist tijdens de hele corona-crisis man. Waar zat je toch?? Zonder jou duidelijke leidraad en ondubbelzinnige adviezen was het een ware nachtmerrie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Houd ons niet langer onder spanning! Wat zal er op 21 februari 3334 bereikt worden?De S&P bereikte op 21 februari 3334.
Tegen dan leef ik alvast niet meer, dus het zal me worst wezen.
Van deze post moet ik wel zeggen dat hij me feitelijk lijkt te kloppen. Alleen jammer dat er geen voorspellende waarde in zit.
In essentie zeg je niet veel meer dan "Om opnieuw stijgende koersen te krijgen, zou het handig zijn als de koers stijgt."
Kan je ook een uitspraak doen die me helpt om geld te verdienen?
Misschien kan je nu wel je transacties van tijdens de coronadip posten? Je wil dit nooit doen omdat je niet 'gekopieerd' wil worden. Wel, de coronadip is voorbij, het risico op copycats is 0.
Open kaart time
Wat maak ik mezelf toch wijs, je gaat gewoon weer wat grafiekjes posten zonder concrete posities en resultaten te geven.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Verder zegt hij ook nog dat het mogelijk is dat de koersen zullen stijgen.
Het spreekt toch voor zich dat hij op 21 feb alles verkocht heeft, en op 23 maart alles teruggekocht. Bewijs jij maar eens het tegendeel.
Hij is te briliant om op vragen van gewone stervelingen te antwoorden, dat kun je hem toch niet kwalijk nemen?
De vlaggen, kaarsen, gaps, stops en lijnen zijn eindelijk terug. Je hebt er echt een serieuze lockout/blackout/lockdown opzitten, makker. Hopelijk zijn de batterijen 100% opgeladen. Go!
SP 500 heeft toch eerder in februari wat hoger gestaan? Waarom trek je dan die weerstand op 3334?Dirk2 schreef: ↑7 augustus 2020, 10:45 De S&P bereikte op 21 februari 3334. Dit is nu een grote weerstand (blauwe lijn) omdat toen op 22 februari de grote gap naar beneden kwam die een grote daling voorspelde.
Omdat toen op 22 februari de grote gap naar beneden kwam die een grote daling voorspelde.laeka schreef: ↑7 augustus 2020, 15:45SP 500 heeft toch eerder in februari wat hoger gestaan? Waarom trek je dan die weerstand op 3334?Dirk2 schreef: ↑7 augustus 2020, 10:45 De S&P bereikte op 21 februari 3334. Dit is nu een grote weerstand (blauwe lijn) omdat toen op 22 februari de grote gap naar beneden kwam die een grote daling voorspelde.
Trail up de stops onder steunen. Vooral ook van de sterke leiders (dalen nog meer dan de indexen als het de verkeerde kant zou uitgaan) en let vooral op met nieuwe posities aan deze kwakkelzone.![]()
Titel van dit onderwerp is fout!
Het zou Dirk2 aan weerstand moeten zijn
Het zou Dirk2 aan weerstand moeten zijn
Een weerstandszone moet je als een hele dikke lijn zien.
Mijn blauwe lijn is omdat daar de weerstandszone begint, waar de grote gap begonnen was en momenteel reageren ze daar duidelijk op. Er is veel kracht nodig om die slechte gap van vroeger terug naar boven te sluiten. Vandaar dat ik nu momenteel voorzichtig ben om in pull backs van leiders te stappen, anders was ik zonder die weerstand gisteren al in Tesla gestapt.
Om tot tot die hogere top te komen, zoals jij bedoelt moet men dus eerst nog die gap sluiten.
Dit is het einde van die weerstandszone, waar demark zijn weerstand heeft.
Demark wordt door hedgefonds gebruikt om hun lange termijn weerstanden en steunen te bepalen in een aandeel of een index.
Er vroeg hier ook iemand in wat ik allemaal zat. Dit is niet moeilijk ik zat in bijna alle leiders en koop ze steeds tijdens een pullback als de index niet aan een weerstand zit..
Leiders zitten mooi boven het 200,50 en 20 ma met die gemiddelden stijgend en ze stijgen veel harder dan de S&P.
Ze hebben dus sterk momentum en bij deze weerstandszone zijn ze altijd choppy en moet je er mee opletten.
Leiders kan je gratis vinden door een goede scan te maken in bv. prorealtime. Ik vind TC2000 betalend het beste.
Leiders dalen ook veel meer dan de indexen als de beurzen het slecht doen.
Een gap boven deze weerstandzone is nodig voor hogere koersen en daar is veel kracht voor nodig. Gewoon opletten dus en nu elke dag kijken naar de S&P.
De leiders kregen klop op vrijdag, door deze weerstand. Velen aan -2%.
Jammer dat er voorbeurs nog geen tekenen zijn van een stijgende gap op de S&P.
Dit zou een mooie uitbraak uit een soort van cup&handle zijn.
Jammer dat er voorbeurs nog geen tekenen zijn van een stijgende gap op de S&P.
Dit zou een mooie uitbraak uit een soort van cup&handle zijn.
Onze leiders zouden ook eens klop moeten krijgen.
Beste Dirk,
Lijkt me nogal duur te zijn geworden en blijft risico-aandeel volgens mij.
Zou toch eens de jaarrekening vooraf bekijken en wat afkoeling in de mogelijke hype afwachten.
Grts
Realist
Nu nog in Tesla stappen lijkt me heel gewaagd en zeker enkel op basis van een parameter als "weerstand".Vandaar dat ik nu momenteel voorzichtig ben om in pull backs van leiders te stappen, anders was ik zonder die weerstand gisteren al in Tesla gestapt.
Zou toch eens de jaarrekening vooraf bekijken en wat afkoeling in de mogelijke hype afwachten.
Grts
Realist
Tut tut tut, als Dirk een theekopje ziet dan koopt hij aandelen Tesla. Een jaarrekening bekijken, wie doet dat nu nog?Realist schreef: ↑10 augustus 2020, 13:26 Beste Dirk,
Nu nog in Tesla stappen lijkt me heel gewaagd en zeker enkel op basis van een parameter als "weerstand".![]()