S&p500 in usd
TIP
S&p500 in usd
Hey,
Ik heb nog wat dollars over op een account van Ibkr. Ik zou deze willen investeren in een s&p500 acc tracker, maar op ibkr vind ik er geen. (Enkel in eur) Via justetf of morningstar vind ik er wel, maar die zijn dan net niet beschikbaar op ibkr.
Kan iemand me de juiste richting in wijzen? Thanks!
Ik heb nog wat dollars over op een account van Ibkr. Ik zou deze willen investeren in een s&p500 acc tracker, maar op ibkr vind ik er geen. (Enkel in eur) Via justetf of morningstar vind ik er wel, maar die zijn dan net niet beschikbaar op ibkr.
Re: S&p500 in usd
Als je in een S&P500 tracker belegt, dan maakt het op zich niet uit als je in USD of EUR er in belegt, je belegt in beide gevallen in dezelfde bedrijven met dezelfde onderliggende valutarisicos.GroMat schreef: ↑9 april 2021, 13:59 Hey,
Dus waarom die dollars niet omzetten in eur?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vanguard S&P 500 UCITS ETF (USD) AccumulatingGroMat schreef: ↑9 april 2021, 13:59 Hey,
in USD op de op London Stock Exchange
Ticker: VUAA
Bloomberg: VUAA LN
Reuters: VUAA.L
ook op de mexicaanse beurs, maar daar zal je wel niet aangeraken
iShares Core S&P 500 UCITS ETF (Acc)
in USD op de op London Stock Exchange
Ticker: CSPX
Bloomberg: CSPX LN IXM046
Reuters: CSPX.L IXM046.DE
in USD ook op de op SIX Swiss Exchange
Ticker: CSSPX
Bloomberg: CSSPX SE IXM046
Reuters: CSSPX.S IXM046.DE
Je kan ook bijna alle andere ETFS kopen in USD als je wenst.
alle info van justETF.com ingelogd als een duitser.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
SPY is niet rechtstreeks te verkrijgen voor Europeanen. Je kan hem wel in handen krijgen door een ITM Call te kopen of een ITM Put te schrijven. Bij dat laatste kan je wel niet kiezen wanneer je optie geassigneerd wordt. Bij de Call kun je onmiddellijk uitoefenen. Systematisch kan men dat evenwel niet doen of de broker grijpt in. Het gaat iedere keer ook om een veelvoud van 100 eenheden van de SPY; dat is voor 1 contract nu 41.300 USD. Nadien kan men natuurlijk er wel een deel van verkopen.