Saldobevestiging voor jaarrekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Saldobevestiging voor jaarrekening
Vandaag een bizarre brief ontvangen van Fortis via de reguliere post.
Ze vragen mij (blijkbaar een aantal 'geselecteerde klanten') mijn saldi te bevestigen die op de brief vermeld staan, van zowel zicht-, spaar- en hypotheekrekeningen.
Bedragen kloppen op het eerste zicht wel.
Toch een vreemde procedure.
Doen andere banken dit ook? Tot nu had ik dit nog nooit meegemaakt en ben toch klant bij heel wat banken.
Ze vragen mij (blijkbaar een aantal 'geselecteerde klanten') mijn saldi te bevestigen die op de brief vermeld staan, van zowel zicht-, spaar- en hypotheekrekeningen.
Bedragen kloppen op het eerste zicht wel.
Toch een vreemde procedure.
Doen andere banken dit ook? Tot nu had ik dit nog nooit meegemaakt en ben toch klant bij heel wat banken.
Re: Saldobevestiging voor jaarrekening
Een kleine 10 jaar geleden heb ik ook zo wel eens iets gehad als ik het mij goed herinner. Het is volgens mij omwille van audit. Hoe moet je dit bevestigen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Brief onderaan tekenen en terugsturen met de bijhorende enveloppe.
is volkomen normaal is voor een audit
soms moet men het naar het auditkantoor zelf sturen, soms naar de bank dat hangt er wat af
soms moet men het naar het auditkantoor zelf sturen, soms naar de bank dat hangt er wat af
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ...
Heb dit vroeger ook al verscheidene keren moeten doen bij Argenta.
Kwestie van extra controle naar hun zelfstandige kantooruitbaters toe.
Hoe het zit/werkt naar grootbanken toe,weet ik niet.
Heb dit vroeger ook al verscheidene keren moeten doen bij Argenta.
Kwestie van extra controle naar hun zelfstandige kantooruitbaters toe.
Hoe het zit/werkt naar grootbanken toe,weet ik niet.
Dit is een normale procedure die niet alleen toegepast wordt bij banken, maar ook bij andere grote handelsbedrijven.
(Soms verplicht door de wet, soms op vrijwillige basis door het bedrijf om de cijfers aan de werkelijkheid te toetsen).
Normaal gezien moet de saldobevestiging teruggestuurd worden naar een onafhankelijk auditkantoor (soms in een bijgevoegde, geadresseerde en gefrankeerde enveloppe), tenzij het initiatief van de bank zelf uitgaat.
Ik heb dit al bij verschillende banken meegemaakt. Het lijkt mij dat dit vroeger méér voorkwam dan de laatste jaren. Misschien wegens personeelstekort bij de auditkantoren?
(Soms verplicht door de wet, soms op vrijwillige basis door het bedrijf om de cijfers aan de werkelijkheid te toetsen).
Normaal gezien moet de saldobevestiging teruggestuurd worden naar een onafhankelijk auditkantoor (soms in een bijgevoegde, geadresseerde en gefrankeerde enveloppe), tenzij het initiatief van de bank zelf uitgaat.
Ik heb dit al bij verschillende banken meegemaakt. Het lijkt mij dat dit vroeger méér voorkwam dan de laatste jaren. Misschien wegens personeelstekort bij de auditkantoren?
-
- Newbie
Als de saldos kloppen moet je niets bevestigen. Alleen reageren als er een fout in zit.
-
- Newbie
- Contacteer:
Van Argenta hebben wij dat ook nog gekregen. Is gewoonweg om de zelfstandige agenten regelmatig te controleren. Dus niks speciaals achter zoeken.
Ook mijn gedacht.Nefertari schreef:Ik heb dit al bij verschillende banken meegemaakt. Het lijkt mij dat dit vroeger méér voorkwam dan de laatste jaren.
En je moe(s)t enkel reageren als de bedragen niet zouden kloppen (zoals AertsLesley ook al schreef).