Santander: gemakkelijk aan je geld? Betrouwbaar?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Santander: gemakkelijk aan je geld? Betrouwbaar?
Ik heb hier gelezen dat verrichtingen van spaarrekeningen van Santander via een soort tussenrekening bij een andere bank verlopen, klopt dit? Hoe gaat dit praktisch? Omslachtig? Eigenlijk: kan je gemakkelijk aan je geld?
Kan ik Santander even veel vertrouwen als een andere Europese grootbank? Too big to fail?
(ja, Rabobank was toch gemakkelijk en eenvoudig...)
Kan ik Santander even veel vertrouwen als een andere Europese grootbank? Too big to fail?
(ja, Rabobank was toch gemakkelijk en eenvoudig...)
Re: Santander: gemakkelijk aan je geld? Betrouwbaar?
In juni 2021 heb ik bij Santander een Vision+plus rekening geopend met mijn Argenta zichtrekening als tussenrekening. Het openen ging heel vlot en later heb ik (bij wijze van test) een paar keer een bedragje terug naar Argenta overgeschreven en dat ging even gemakkelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
...dus je kiest zelf een zichtrekening specifiek om transacties te doen met de spaarrekening van Santander? Dacht dat dat "ergens" een of andere rekening bij andere Spaanse bank gelieerd met Santander of zo was...Nefertari schreef: ↑16 april 2022, 10:27In juni 2021 heb ik bij Santander een Vision+plus rekening geopend met mijn Argenta zichtrekening als tussenrekening. Het openen ging heel vlot en later heb ik (bij wijze van test) een paar keer een bedragje terug naar Argenta overgeschreven en dat ging even gemakkelijk.
Mag gelijk welke bank zijn, alleen moet het een " bank " zijn die over fysieke kantoren beschikt. Persoonlijk is het bij mij beobank.Patrickd schreef: ↑16 april 2022, 10:40...dus je kiest zelf een zichtrekening specifiek om transacties te doen met de spaarrekening van Santander? Dacht dat dat "ergens" een of andere rekening bij andere Spaanse bank gelieerd met Santander of zo was...Nefertari schreef: ↑16 april 2022, 10:27
In juni 2021 heb ik bij Santander een Vision+plus rekening geopend met mijn Argenta zichtrekening als tussenrekening. Het openen ging heel vlot en later heb ik (bij wijze van test) een paar keer een bedragje terug naar Argenta overgeschreven en dat ging even gemakkelijk.
Keytrade wordt ook al aanvaard.
Je kiest inderdaad zélf je tussenrekening ("referentierekening").
Mogelijk is het intussen veranderd, maar er werd toen een zichtrekening gevraagd van een bank met kantoren (vandaar dat ik toen koos voor mijn Argenta rekening en niet voor mijn online Keytrade-).
Nadat ik het rekeningnummer van mijn Santander spaarrekening kreeg toegestuurd, moest de eerste storting vanaf deze referentierekening gebeuren (voor de validatie van je identiteit), nadien kan dat vanaf eender welke zichtrekening.
Nu tegenwoordig alles via eID of via itsme kan, is dit misschien minder omslachtig geworden?
Mogelijk is het intussen veranderd, maar er werd toen een zichtrekening gevraagd van een bank met kantoren (vandaar dat ik toen koos voor mijn Argenta rekening en niet voor mijn online Keytrade-).
Nadat ik het rekeningnummer van mijn Santander spaarrekening kreeg toegestuurd, moest de eerste storting vanaf deze referentierekening gebeuren (voor de validatie van je identiteit), nadien kan dat vanaf eender welke zichtrekening.
Nu tegenwoordig alles via eID of via itsme kan, is dit misschien minder omslachtig geworden?