Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Je begint pas te genieten van de verhoogde getrouwheidsrente bij aanvang van een nieuwe getrouwheidsperiode van de bedragen die op je vision+ staan.
Als je dus het bedrag laat staan, moet je voor dat bedrag wachten tot er een nieuwe getrouwheidsperiode voor aanvangt vooraleer het verhoogde getrouwheidsrente begint op te brengen.
Het basisprincipe van de regeling inzake getrouwheidsintresten!
Zie evenwel ook mijn vraag hierover in mijn vorige post. Ik twijfel er immers aan of dit bij Santander zo eenvoudig te omzeilen is.
Het is wettelijk geregeld dat ze de intrest bij een overschrijving tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen proportioneel moeten verrekenen. Bovendien geven ze op hun website zelf aan dat ze het zo doen. Je intrestberekening nakijken kan natuurlijk nooit kwaad...
Dus: als ik vandaag alles overzet naar mijn nieuwe Santanderrekening zal de getrouwheid zeker overgenomen worden? Zou ik het beter doen volgens jullie?
-
wrpint
Ja, inderdaad.
Heb net alles overgeschreven naar 2e Vision+ en een intrestsimulatie gemaakt. Getrouwheidspremies zijn voor elke lijn mooi uitgesplitst: x aantal dagen aan 0,47% (365-x) aantal dagen aan 0,55%.
Heb net alles overgeschreven naar 2e Vision+ en een intrestsimulatie gemaakt. Getrouwheidspremies zijn voor elke lijn mooi uitgesplitst: x aantal dagen aan 0,47% (365-x) aantal dagen aan 0,55%.
Ok. Ik ga ervoor. 
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Goeie tip, en inderdaad een fluitje van een cent.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik hoop dat jullie heel veel geld hebben op Santander want een discussie starten voor 0.08% verschil dus factor 0.0008 op jullie bedragen .... ja wadde 
-
wrpint
Als je bvb. het 'gegarandeerd beschermd' maximum van 100000 EUR aanhoudt, maakt dit toch een verschil van 80 EUR. Kleine moeite imo.
Rijke mensen op Spaargids ..... 
Ik begrijp het niet...
Heb gisteren een nieuwe Vision+ spaarrekening geopend en €100 van de oude naar de nieuwe rekening overgeschreven.
Voor ik dit deed heb ik simulatie gedaan als ik al het geld zou opnemen hoeveel rente ik zou krijgen.
Na het verplaatsen deed ik dit opnieuw en zou ik €0,47 minder krijgen (rentevoet was toen 0,47) maar €0,55 extra op de nieuwe rekening.
Op de oude rekening moest ik nog 333 dagen wachten op de nieuwe terug 365 dagen.
Maw ik verlies de rente van de 32 dagen dat het bedrag op de oude rekening stond.
Of zie ik iets over het hoofd?
In dit geval ik dit niet zo erg maar ik heb bedragen waar ik maar 143 dagen meer moet wachten vooraleer ik de rente krijg (en dit zijn grotere bedragen) dit zou zeggen dat ik laatste 222 dagen de rente daarop zou verliezen.
Zie ik dit verkeerd?
Heb gisteren een nieuwe Vision+ spaarrekening geopend en €100 van de oude naar de nieuwe rekening overgeschreven.
Voor ik dit deed heb ik simulatie gedaan als ik al het geld zou opnemen hoeveel rente ik zou krijgen.
Na het verplaatsen deed ik dit opnieuw en zou ik €0,47 minder krijgen (rentevoet was toen 0,47) maar €0,55 extra op de nieuwe rekening.
Op de oude rekening moest ik nog 333 dagen wachten op de nieuwe terug 365 dagen.
Maw ik verlies de rente van de 32 dagen dat het bedrag op de oude rekening stond.
Of zie ik iets over het hoofd?
In dit geval ik dit niet zo erg maar ik heb bedragen waar ik maar 143 dagen meer moet wachten vooraleer ik de rente krijg (en dit zijn grotere bedragen) dit zou zeggen dat ik laatste 222 dagen de rente daarop zou verliezen.
Zie ik dit verkeerd?
Het bedrag moet minimum €500 bedragen om opgebouwde intresten van de 1e spaarrekening te kunnen meenemen naar de 2e spaarrekening.
Als ik nu €400 extra overmaak zie ik dan resultaat? Of moet het minimum 500 per overschrijving zijn?
Zijn er beperkingen op het aantal keren dat je geld overschrijft van de 1e naar de 2e rekening?
Het moet 500€ zijn. Niet 100€ en daarna 400€. De volle 500€ minimum in één beweging.