Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Als beide rekeningen bij Santander waren loopt de getrouwheidspremie verder bij overschrijven (onder bepaalde voorwaarden) (naar een rekening bij dezelfde bank).
De voorwaarden zijn uit mijn hoofd : minstens 500 euro als bedrag van overschrijving, max drie keer per jaar.
De voorwaarden zijn uit mijn hoofd : minstens 500 euro als bedrag van overschrijving, max drie keer per jaar.
-
wrpint
Je moet ook kijken naar de vervaldatums van de eerste rekening. Van alles dat in totaal op de eerste en tweede rekening nog geen 365 dagen heeft gestaan, verlies je de getrouwheidspremie bij vroegtijdige afhaling/afsluiting.
Heb vandaag toch ook schrik gekregen na ontvangst mail Santander. Premies zullen bij mij pas verworven zijn in oktober/november 2021.
Heb vandaag toch ook schrik gekregen na ontvangst mail Santander. Premies zullen bij mij pas verworven zijn in oktober/november 2021.
Rabobank doet dit al lang .haelewyn schreef: ↑8 januari 2021, 18:39 Als beide rekeningen bij Santander waren loopt de getrouwheidspremie verder bij overschrijven (onder bepaalde voorwaarden) (naar een rekening bij dezelfde bank).
-
wrpint
De aangehaalde regel is dan ook bij wet verplicht.elibar schreef: ↑8 januari 2021, 18:42Rabobank doet dit al lang .haelewyn schreef: ↑8 januari 2021, 18:39 Als beide rekeningen bij Santander waren loopt de getrouwheidspremie verder bij overschrijven (onder bepaalde voorwaarden) (naar een rekening bij dezelfde bank).
Klopt. Dat is voor iedere bank in België zo bepaald bij wet.
Mocht iemand de tekst van de wet willen lezen : ik heb dat hier ergens nog gepost / liggen.
Mocht iemand de tekst van de wet willen lezen : ik heb dat hier ergens nog gepost / liggen.
Kan je een spaarrekening (Vision+) opzeggen, zonder dat je een document getekend hebt?
Ik vraag me af of er nu veel klanten bij Santander hun sparen bij Santander hebben gestopt nav het nieuws dat daar nu de Spaanse garantie zal gelden ?
Ik herinner me dat zelfs een poll was opgezet hiervoor .
Voor mij persoonlijk blijft Santander ok want Santander is zo een enorm grote speler ("to big to fail " ?) en ook in Belgie moet je die staatsgarantie als symbolisch beschouwen …..
Ik herinner me dat zelfs een poll was opgezet hiervoor .
Voor mij persoonlijk blijft Santander ok want Santander is zo een enorm grote speler ("to big to fail " ?) en ook in Belgie moet je die staatsgarantie als symbolisch beschouwen …..
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Behalve dan die ene keer dat ze samen met RBS door Fortis mee in de boot getrokken werden om ABN AMRO over te nemen en ze alle 3 ten onder gingen
Ze hebben nu hun lesje geleerd (nee hoor, helaas) maar het zal niet minder veilig zijn dan de Belgische garantie.
Wordt onze rekening bij Santander nu een buitenlandse rekening? Die we dus moeten aangeven?
Neen, in de oorspronkelijke communicatie van Santander stond dit:
Het blijft dus een BE-rekening.Het (de) nummer(s) van uw spaarrekening(en) blijft(blijven) gelijk.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Houden jullie ook met Spaanse garantie de Santander rekening gewoon aan ?
ja (misschien niet slecht om ook te spreiden in de landen die het garantiefonds waarborgen
)
Neen. Rekening is reeds leeg gehaald.
Goed voor de bank, minder geschikt moment voor mij IVM de intrest.
Maar gemoedsrust vind ik belangrijker dan centiemen.
Goed voor de bank, minder geschikt moment voor mij IVM de intrest.
Maar gemoedsrust vind ik belangrijker dan centiemen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 februari 2021, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ventielen?
-
anonymous