Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Santander
Je moet je volgens mij ook afvragen wat die "garantie" waard is ... zowel in België als elders.
Het gaat er niet alleen om dat je "ooit" je geld terug zal krijgen door de gararantie.
De vraag is ook hoe lang je geld geblokkeerd zal zitten... het is niet zo dat op een dag een bank in de problemen zit en dat de dag erna die "garantie" alles uitbetaalt denk ik... ;-)
Het gaat er niet alleen om dat je "ooit" je geld terug zal krijgen door de gararantie.
De vraag is ook hoe lang je geld geblokkeerd zal zitten... het is niet zo dat op een dag een bank in de problemen zit en dat de dag erna die "garantie" alles uitbetaalt denk ik... ;-)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 februari 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus niet omdat ze verhuizen maar een andere reden?Oudere Jongere schreef: ↑5 februari 2021, 19:28 Ik ga ze afsluiten maar dat was al eerder besloten. Stond al vier maanden op 0 en de documenten lagen getekend klaar. Goed moment om die nu ook effectief te verzenden.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
^Klopt. De slechte ondersteuning doet naar mijn mening het beperkte rentevoordeel teniet.
NIBC Direct Flex sluit ook beter aan bij ons huidig gebruiksprofiel: we starten binnenkort met onze nieuwbouw dus minder controle over wanneer we geld afhalen; daardoor focus op basisrente i.p.v. getrouwheidspremie/totale rente.
NIBC Direct Flex sluit ook beter aan bij ons huidig gebruiksprofiel: we starten binnenkort met onze nieuwbouw dus minder controle over wanneer we geld afhalen; daardoor focus op basisrente i.p.v. getrouwheidspremie/totale rente.
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Moeten wij ons zorgen maken?De Nationale Bank maakt zich zorgen dat de kapitaalvereisten voor Europese banken versoepeld worden. Meer bepaald is ze bang dat de tussenschotten tussen het hoofdkantoor en haar verschillende bankfilialen verdwijnen. Grootbanken als BNP Paribas en ING, zouden dan bijvoorbeeld een deel van het spaargeld op Belgische rekeningen kunnen gebruiken om kredieten in Frankrijk of Nederland af te dekken. Maar in het geval van een bankencrisis, zien we dat geld nooit meer terug, waarschuwt de Nationale Bank.
https://kanaalz.knack.be/nieuws/nationa ... 99789.html
Blijkbaar is de kogel door de kerk en is het goedgekeurd. Santander dus definitief Spaanse bank met een kantoor in België...
Benieuwd of dit nu op de spaarders een invloed heeft om nog bij Santander te sparen, dan wel geld weg te halen nu er geen Belgische staatsgarantie meer is . Daar komen we allicht nooit achter .
Denk je dat de Belgische staatsgarantie meer waard is dan de Spaanse?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb vandaag nog een overgeschrijving gedaan naar Santander... ;-)
Ik zie niet in waarom die nu plots niet meer goed zou zijn. Niet dat ik daar alles zet.
Ik zie niet in waarom die nu plots niet meer goed zou zijn. Niet dat ik daar alles zet.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Het grootste risico, volgens mij : de rekeningen deblokkeren na een overlijden. Met huwelijkscontracten, testamenten... in het Nederlands. 
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Iemand ervaringen met Aion bank? Voordelen/nadelen? Of is dit ook een vehikel dat na paar jaar dreigt te verdwijnen?
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

De medewerkers blijven toch? Enkel het statuut van Santander Belgie is veranderd.Superspaarder schreef: ↑28 maart 2021, 07:11 Het grootste risico, volgens mij : de rekeningen deblokkeren na een overlijden. Met huwelijkscontracten, testamenten... in het Nederlands.![]()
In het verleden is Keytrade ook een bijkantoor geworden. Je moest daar niet plots alles in het Frans doen.
In het verleden is Deutsche Bank ook een bijkantoor geworden. Je moest daar niet plots alles in het Duits doen.
In het verleden was MeDirect een bijkantoor. Je moest daar in het begin niet alles in het Spaans doen.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Keytrade, Deutsche Bank en MeDirect zich ontwikkelde in Belgie.
Vandaag is het verhaal anders voor Santander en Rabobank : ze verlaten Belgie...
Vandaag is het verhaal anders voor Santander en Rabobank : ze verlaten Belgie...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.