Santander Vision rekening: referentie rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Santander Vision rekening: referentie rekening
Dag iedereen,
Ik heb onlangs bij Santander consumer Bank een rekening "Vision" geopend omwille van de hogere basisrente. Ik heb daar dan ook een referentierekening (aka referte rekening) opgegeven als "tegenrekening" hetgeen je typisch moet doen bij kleinere banken.
Heb het proces van activatie doorlopen en alles werkte.
Nu heb vorige vrijdag een hele som overgeschreven vanuit een ANDERE bankrekening van een andere bank. Ben wat ongerust dat dit geld "in de lucht zit" en niet terecht komt bij de Santander Vision rekening, omdat het niet om de referentierekening gaat.
Moet ik me zorgen maken of niet? Bij santander is uiteraard niemand bereikbaar.
Ik heb onlangs bij Santander consumer Bank een rekening "Vision" geopend omwille van de hogere basisrente. Ik heb daar dan ook een referentierekening (aka referte rekening) opgegeven als "tegenrekening" hetgeen je typisch moet doen bij kleinere banken.
Heb het proces van activatie doorlopen en alles werkte.
Nu heb vorige vrijdag een hele som overgeschreven vanuit een ANDERE bankrekening van een andere bank. Ben wat ongerust dat dit geld "in de lucht zit" en niet terecht komt bij de Santander Vision rekening, omdat het niet om de referentierekening gaat.
Moet ik me zorgen maken of niet? Bij santander is uiteraard niemand bereikbaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Santander Vision rekening: referentie rekening
Als dat geld nergens terecht komt, zal het wel terug naar afzender gaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
De eerste overschrijving moet vanuit die referentie rekening komen om de opstart van uw account af te ronden.
Daarna zou het in principe niet mogen uitmaken vanwaar je geld overschrijft...
ah ok! dat is al een geruststellingPieter1985 schreef: ↑12 juni 2023, 11:20 De eerste overschrijving moet vanuit die referentie rekening komen om de opstart van uw account af te ronden.
ik dacht dat de referentierekening enkel belangrijk was voor uitgaande stortingen?
Inkomende mogen denk ik van om het even welke rekening komen, behalve de eerste, ter verificatie van de referentierekening.
Hoe dan ook; zoals reeds aangehaald, zal een storting steeds terug komen naar u mocht deze om technische redenen niet kunnen uitgevoerd worden door de ontvangende bank, dus uw geld is niet plots verdwenen.
Inkomende mogen denk ik van om het even welke rekening komen, behalve de eerste, ter verificatie van de referentierekening.
Hoe dan ook; zoals reeds aangehaald, zal een storting steeds terug komen naar u mocht deze om technische redenen niet kunnen uitgevoerd worden door de ontvangende bank, dus uw geld is niet plots verdwenen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Geef nog een seintje wanneer je geld verschijnt. 

Hoe kan ik geld op mijn spaarrekening storten?
Om geld op uw spaarrekening te storten, volstaat het geld rechtstreeks over te schrijven van uw zichtrekening naar uw spaarrekening. Het rekeningnummer van uw online spaarrekening kunt u terugvinden in de email die u ontvangen hebt bij het openen van uw rekening of in “Mijn Spaarrekeningen”.
De eerste storting om uw spaarrekening te activeren moet afkomstig zijn van de referentierekening die u heeft opgegeven bij de opening van de rekening. Nadien kan u geld ontvangen op uw spaarrekening van elke zichtrekening bij om het even welke bank.
Bron: Website Santander
Om geld op uw spaarrekening te storten, volstaat het geld rechtstreeks over te schrijven van uw zichtrekening naar uw spaarrekening. Het rekeningnummer van uw online spaarrekening kunt u terugvinden in de email die u ontvangen hebt bij het openen van uw rekening of in “Mijn Spaarrekeningen”.
De eerste storting om uw spaarrekening te activeren moet afkomstig zijn van de referentierekening die u heeft opgegeven bij de opening van de rekening. Nadien kan u geld ontvangen op uw spaarrekening van elke zichtrekening bij om het even welke bank.
Bron: Website Santander
Het is erop verschenen!
Dank voor de geruststellingen.
En dat weten we nu ook al weer