Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Santander bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
555 berichten
  • Pagina 31 van 37
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • …
  • 37
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
coenen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer coenen
Verstuur privébericht

Re: Santander bank

• Citeer

Bericht door coenen » 7 juni 2023, 18:43

paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?

Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.

Sammy2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sammy2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 7 juni 2023, 20:12

coenen schreef: ↑7 juni 2023, 18:43
paraman schreef: ↑7 juni 2023, 14:43 Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?

Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?
Bij Keytrade werkt dat dus niet (althans niet bij mij in een recent verleden). Netjes de regels gevolgd, 1 dag geld overgeboekt naar Azur, de volgende dag terug naar High Fidelity en simulatie gedaan. Opgebouwde getrouwheidspremie foetsie. Ging over verlies van ca. 15 EUR dus heb het maar zo gelaten gezien de incompetente en overbelaste klantendienst.
Voor "sparen" verkies ik een spaarbank; in mijn geval SANTANDER; Vision, Vision+. Om te "beleggen" heb ik een rekening bij Keytrade; Keyplan. Bij MeDirect heb ik een moderaat bedrag: verdeeld over sparen en beleggen in fondsen.

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 7 juni 2023, 20:45

Waarom zou dat niet werken?
Ik heb dit zelf bij Keytrade ergens in maart -bij hun vorige renteverhoging- gedaan en toen werkte het wél???

Het is trouwens de wet: een overboeking tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen op naam van dezelfde persoon bij dezelfde bank, MOET de eerste 3 maal (per uitgaande rekening) deze regel volgen.

Bent u zeker dat er geen fout is gebeurd door u, bv doordat de rekeningen niet op naam ven één en dezelfde persoon staan?
Of bent u per ongeluk via de zichtrekening gepasseerd ipv via een andere spaarrekening.

Sammy2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sammy2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 7 juni 2023, 21:03

inquirer schreef: ↑7 juni 2023, 20:45
Ik heb dit zelf bij Keytrade ergens in maart -bij hun vorige renteverhoging- gedaan en toen werkte het wél???

Het is trouwens de wet: een overboeking tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen op naam van dezelfde persoon bij dezelfde bank, MOET de eerste 3 maal (per uitgaande rekening) deze regel volgen.

Bent u zeker dat er geen fout is gebeurd door u, bv doordat de rekeningen niet op naam ven één en dezelfde persoon staan?
Of bent u per ongeluk via de zichtrekening gepasseerd ipv via een andere spaarrekening.
Heb je Keytrade al geïnterpelleerd, per "aangetekend"schrijven"?

muggenbeet
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer muggenbeet
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door muggenbeet » 7 juni 2023, 21:08

Begin maart net hetzelfde voorgehad: High Fidelity naar Azur en 1 bankwerkdag later terug naar High Fidelity. Weg opgebouwde getrouwheidspremie >:(

Sammy2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sammy2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 7 juni 2023, 21:16

muggenbeet schreef: ↑7 juni 2023, 21:08
Begin maart net hetzelfde voorgehad: High Fidelity naar Azur en 1 bankwerkdag later terug naar High Fidelity. Weg opgebouwde getrouwheidspremie >:(
Ombudsdienst "Banken" al aangesproken?

coenen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer coenen
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door coenen » 7 juni 2023, 23:42

Absoluut zeker! Ik ken de regels en werkwijze maar al te goed en bij Santander bvb. werkt dit perfect en heb ik zulke farce niet voor (vandaag overboeking tussen vision max prima verlopen met behoud getrouwheidspremie).

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 8 juni 2023, 06:37

Bij mij werkte het in maart dus wel... raar.
Omzetting gebeurde tussen 2 high fidelity type rekeningen, dus geen Azur rekening aan te pas gekomen zelfs... misschien ligt het -foutief- daaraan? Daardoor ook slechts 1 ipv 2 overschrijvingen nodig zelfs.

Of zou het kunnen dat u 2 rekeningen gebruikt hebt die oorspronkelijk niet tot dezelfde bank behoorden en dat daardoor hun computersysteem de overschrijving niet correct heeft geidentificeerd?
Keytrade heeft een samenraapsel van klanten en rekeningnummers, veelal geerfd van andere spelers op de Belgische markt.

Niet dat het de oorzaak is, maar waarom wacht u trouwens 1 dag tussen die 2 overschrijving bij Keytrade?? Een interne overschrijving ziet u bij hen toch na enkele seconden al geboekt staan, dus in principe kan u zo goed als onmiddellijk terug storten...

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 8 juni 2023, 08:01

Rekeningen die oorspronkelijk tot een andere bank hoorden zijn zeker na een jaar, waar eventuele oude voorwaarden aan vast zaten, identiek aan de bestaande spaarrekeningen van Keytrade.

jv1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jv1 » 8 juni 2023, 08:34

mouche schreef: ↑8 juni 2023, 08:01 Rekeningen die oorspronkelijk tot een andere bank hoorden zijn zeker na een jaar, waar eventuele oude voorwaarden aan vast zaten, identiek aan de bestaande spaarrekeningen van Keytrade.
OPGELET De tarieven zijn wel het zelfde maar het kan wel zijn dat het een niet gereglementeerde rekening blijft en dus onderheving aan 30% RV. (oude rekening van Moneyou dacht ik is mogelijks een probleem). Topic misschien best verplaatsen naar Keytrade ipv Santander

burgundy
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer burgundy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door burgundy » 8 juni 2023, 08:59

Elke bank heeft zijn eigen werkwijze.
Heeft te maken met hoe men alles verwerkt.
Beste manier op maandag en donderdag terug boeken als geen feestdag er tussen.
Vrijdag overschrijving en zaterdag terug boeken geeft gewoonlijk problemen.

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 8 juni 2023, 09:13

jv1 schreef: ↑8 juni 2023, 08:34
mouche schreef: ↑8 juni 2023, 08:01 Rekeningen die oorspronkelijk tot een andere bank hoorden zijn zeker na een jaar, waar eventuele oude voorwaarden aan vast zaten, identiek aan de bestaande spaarrekeningen van Keytrade.
OPGELET De tarieven zijn wel het zelfde maar het kan wel zijn dat het een niet gereglementeerde rekening blijft en dus onderheving aan 30% RV. (oude rekening van Moneyou dacht ik is mogelijks een probleem). Topic misschien best verplaatsen naar Keytrade ipv Santander
Het ging niet over niet gereglementeerde spaarrekeningen bij Moneyou... een gewone en een getrouwheidsrekening

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 8 juni 2023, 11:00

Ja kijk, blijft toch een raar verhaal; ik heb het bij hen gedaan en bij mij werkte het vlekkeloos.
Er is daar duidelijk toch iets foutgelopen dan...

Tomdz79
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Tomdz79
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tomdz79 » 12 juni 2023, 09:42

Ik probeerde eerst even met 100€ en dat werkte niet. Dit is logisch, want het minimum is 500€, hetgeen ik gemist had.
Daarna opnieuw met 600€ en toen werd de getrouwheidstermijn wel meegenomen.

Gewoon een tweede Vision+ rekening geopend met zelfde titularis en één overschrijving tussen de twee en het is geregeld.

Ik vraag mij nu wel af of ik door het geld in 3 moten over te schrijven mijn 'drie' overschrijvingen per jaar heb opgebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee?

TOATOA86
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer TOATOA86
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TOATOA86 » 12 juni 2023, 11:40

Moneyman schreef: ↑12 september 2019, 16:40 Eindelijk duidelijkheid

Uw aanvraag bij Santander Consumer Bank

Geachte ,

We hebben uw aanvraag betreffende het recht op vrijstelling van roerende voorheffing goed ontvangen.

Er is geen roerende voorheffing verschuldigd op de eerste renteschijf (geplafonneerd op 980 euro voor het inkomstenjaar 2019). Als u niet meer dan 122.500 euro's plaats, word u automatisch vrijgestelt van betaling, als u meer dan dat bedrag plaats wordt de roerende voorheffing automatisch ingehouden. Hopend duidelijk genoeg te zijn geweest op uw vraag, wens ik u namens Santander een heel fijne middag toe.

Met vriendelijke
Dus, eigenlijk maakt het niet uit wat je hebt gezegd bij het openen van de rekening ("ja" of "nee") ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

555 berichten
  • Pagina 31 van 37
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • …
  • 37
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy