Schenking ouders
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Schenking ouders
Hallo
Mijn ouders willen mij graag een schenking doen van €5000. Ik had hierover enkele vragen:
Is dit belastingvrij, eerste schenking?
Hoe moet ik dat geld ontvangen, mogen mij ouders dat nu direct overschrijven naar mijn rekening of moeten wij eerst bij de bank of notaris langsgaan?
Wat moet er eventueel in de mededeling staan?
Mijn ouders zijn nog niet zo oud dus 3 jaar zullen ze normaal gezien nog leven.
Kan er iemand zich vragen stellen dat het ene kind een schenking krijgt en het andere niet?
Alvast bedankt!
Mijn ouders willen mij graag een schenking doen van €5000. Ik had hierover enkele vragen:
Is dit belastingvrij, eerste schenking?
Hoe moet ik dat geld ontvangen, mogen mij ouders dat nu direct overschrijven naar mijn rekening of moeten wij eerst bij de bank of notaris langsgaan?
Wat moet er eventueel in de mededeling staan?
Mijn ouders zijn nog niet zo oud dus 3 jaar zullen ze normaal gezien nog leven.

Kan er iemand zich vragen stellen dat het ene kind een schenking krijgt en het andere niet?
Alvast bedankt!
Re: Schenking ouders
Overschrijving zonder mededeling.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je het gewoon overschrijft kraait er nooit een haan meer naar.
Niemand gaat er naar vragen maar het kan altijd een terugbetaling van een lening (van jou aan hen) geweest zijn.
Of een erkentelijkheidspremie om hun leven fantastisch gemaakt te hebben.
Niemand gaat er naar vragen maar het kan altijd een terugbetaling van een lening (van jou aan hen) geweest zijn.
Of een erkentelijkheidspremie om hun leven fantastisch gemaakt te hebben.
"Kan er iemand zich vragen stellen dat het ene kind een schenking krijgt en het andere niet?"
ja, enkel als ze het te weten komen
normaal is men vrij om " een kindsgedeelte vrij te schenken" althans zo was het enkele jaren geleden Federaal zo
enkel als de ouders dood zijn zouden ze daar moeilijk over kunnen doen de andere kinderen, maar 5000 euro is meestal kleiner dan een kindsgedeelte
bv 3 kinderen dan is een kindsgedeelte 1/4 van de erfenis
bv 2 kinderen dan is een kindsgedeelte 1/3 van de erfenis
ja, enkel als ze het te weten komen
normaal is men vrij om " een kindsgedeelte vrij te schenken" althans zo was het enkele jaren geleden Federaal zo
enkel als de ouders dood zijn zouden ze daar moeilijk over kunnen doen de andere kinderen, maar 5000 euro is meestal kleiner dan een kindsgedeelte
bv 3 kinderen dan is een kindsgedeelte 1/4 van de erfenis
bv 2 kinderen dan is een kindsgedeelte 1/3 van de erfenis
Laat ze het cash afhalen en in een enveloppe aan u geven?
Dan kan er nooit een haan naar kraaien...
Dan kan er nooit een haan naar kraaien...
alleen wel opletten als je het zelf NADIEN gaat cash-storten dat je het dan in stukjes enz doet
want banken moet tegenwoordig controleren of er geen witwas praktijken gebeuren, maar voor 5000 euro eenmalig zie ik mij daar nog geen bank zich mee gaan bezighouden
want banken moet tegenwoordig controleren of er geen witwas praktijken gebeuren, maar voor 5000 euro eenmalig zie ik mij daar nog geen bank zich mee gaan bezighouden
5.000euro is het papierwerk (schenkings- en bedankingsbrief met eventuele voorwaarden: terugkeerbeding, last, enz.) niet waard. Gewoon overschrijven zonder mededeling.
Cash kan het niet want ik ga die 5000 cash aan mijn ouders geven en wil dit zo op mijn rekening krijgen.
Dus gewoon een overschrijving zonder mededeling is goed?
Dus gewoon een overschrijving zonder mededeling is goed?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Best gewoon via cash of overschrijving met de mededeling 'Proficiat! vanwege uw ouders.'
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Cash is niet mogelijk ik heb zelf al te veel cash dat ik moet storten. Dus het moet via een overschrijving.
"ik heb zelf al te veel cash dat ik moet storten"
Zonder commentaar zou Jean-Luc de Haene zeggen.
Zonder commentaar zou Jean-Luc de Haene zeggen.
Moet je nu echt voor ocharmkes 5000 euro zo'n vraag op een forum stellen?
Dat is nu toch ook niet zo'n onoverkomelijk bedrag of ben ik mis.
Als je dan nog een paar post verder vermeld dat je zelf al teveel cash stort en dat die 5000 storten dus niet gaat zegt genoeg over uw financiële toestand en zul je echt wel weten hoe de vork in de steel zit ivm geldtransacties.
Graag ergens anders de patser gaan uithangen
sorry moest ik mis zijn of u beledigd
Als je dan nog een paar post verder vermeld dat je zelf al teveel cash stort en dat die 5000 storten dus niet gaat zegt genoeg over uw financiële toestand en zul je echt wel weten hoe de vork in de steel zit ivm geldtransacties.
KLOPT : blijkbaar 19 jaar en al "teveel" CASH
welke bank
Meld dit bericht
Citeer
Ongelezen bericht
door nielsvb » 2 Januari 2018, 13:49
Hallo,
Ik heb eens een vraagje ik ben momenteel bij 2 banken: bij belfius en bij bnp paribas ik zou graag bij 1 van deze 2 banken met pensioensparen beginnen.
Even de situatie schetsen:
Ik ben 19jaar en ben sederd septemer beginnen werken.
Ben met een deel spaargeld bij belfius en een deel bij bpp paribas maar ik zou bij 1 van deze 2 willen pensioensparen willen doen. Maar ik geraak er niet wijs uit welke de beste is van de 2.
Ik heb wel al gelezen dat ik als jonge gast best iets neem met veel aandelen klopt dit?
Alvast bedankt.
welke bank
Meld dit bericht
Citeer
Ongelezen bericht
door nielsvb » 2 Januari 2018, 13:49
Hallo,
Ik heb eens een vraagje ik ben momenteel bij 2 banken: bij belfius en bij bnp paribas ik zou graag bij 1 van deze 2 banken met pensioensparen beginnen.
Even de situatie schetsen:
Ik ben 19jaar en ben sederd septemer beginnen werken.
Ben met een deel spaargeld bij belfius en een deel bij bpp paribas maar ik zou bij 1 van deze 2 willen pensioensparen willen doen. Maar ik geraak er niet wijs uit welke de beste is van de 2.
Ik heb wel al gelezen dat ik als jonge gast best iets neem met veel aandelen klopt dit?
Alvast bedankt.
Is zo een reactie nu weer nodig?MP1980 schreef: ↑23 juli 2018, 15:55 Moet je nu echt voor ocharmkes 5000 euro zo'n vraag op een forum stellen?
Ik mag dit toch eens vragen zeker?