Schrappen van Rekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Schrappen van Rekeningen
Hoe het in zijn werk gaat.
Bij Me : men verstuurt een beveiligd bericht met de vraag rekeningen te schrappen.(met vermelding welke)
Na een paar dagen bericht terug , rekeningen worden geschrapt.
Dus op een week , weekend in alles in orde.
Bij Kbc : men ziet het al komen.
Telefoon naar Live Kbc met vraag , ja mijnheer staat op naam van uw echtgenote , zij moet dit persoonlijk aanvragen.
Dus Telefoon naar Live met telefoon echtgenote , vraag om rekening te schrappen , een paar belachelijke vragen voor de zo gegezegde security , gaat wel over schrappen niet over € over te schrijven tot daar aan toe.
Ja mevrouw het is geregistreerd en gestopt.
Nu ja paar dagen later rekening nog steeds zichtbaar.
Geduld een mooie deugd.
Nu 10 dagen later , hallo live , rekening nog steeds niet geschrapt , ja dat is niet normaal.
Was een rekening euro - dollar enkel de dollar is geschrapt , hebben toch gevraagd te schrappen , ja maar er zijn nog andere rekeningen verbonden aan die rekening , ja kan zijn , als klant er geen zicht op nooit gevraagd.
Live ja we gaan u terug bellen , wanneer normaal vandaag , die dag .....
Na een paar dagen plots telefoon , niet de tijd om op te nemen voice mail bel naar live.
Nu we zijn 14 dagen later en ongelooflijk de rekening is niet meer zichtbaar in online bankieren.
Hoe zou het toch komen dat de een bank een hogere rente kan betalen en een eenvoudige vraag vanuit een beveiligde omgeving op een paar dagen kan uit voeren.
De andere weken nodig heeft voor schrapping.
Leve de online banken voor mij.
Bij Me : men verstuurt een beveiligd bericht met de vraag rekeningen te schrappen.(met vermelding welke)
Na een paar dagen bericht terug , rekeningen worden geschrapt.
Dus op een week , weekend in alles in orde.
Bij Kbc : men ziet het al komen.
Telefoon naar Live Kbc met vraag , ja mijnheer staat op naam van uw echtgenote , zij moet dit persoonlijk aanvragen.
Dus Telefoon naar Live met telefoon echtgenote , vraag om rekening te schrappen , een paar belachelijke vragen voor de zo gegezegde security , gaat wel over schrappen niet over € over te schrijven tot daar aan toe.
Ja mevrouw het is geregistreerd en gestopt.
Nu ja paar dagen later rekening nog steeds zichtbaar.
Geduld een mooie deugd.
Nu 10 dagen later , hallo live , rekening nog steeds niet geschrapt , ja dat is niet normaal.
Was een rekening euro - dollar enkel de dollar is geschrapt , hebben toch gevraagd te schrappen , ja maar er zijn nog andere rekeningen verbonden aan die rekening , ja kan zijn , als klant er geen zicht op nooit gevraagd.
Live ja we gaan u terug bellen , wanneer normaal vandaag , die dag .....
Na een paar dagen plots telefoon , niet de tijd om op te nemen voice mail bel naar live.
Nu we zijn 14 dagen later en ongelooflijk de rekening is niet meer zichtbaar in online bankieren.
Hoe zou het toch komen dat de een bank een hogere rente kan betalen en een eenvoudige vraag vanuit een beveiligde omgeving op een paar dagen kan uit voeren.
De andere weken nodig heeft voor schrapping.
Leve de online banken voor mij.
Estate Guru believer.
Re: Schrappen van Rekeningen
1 woord: legacy
De kans is groot dat KBC wat toeren heeft moeten uithalen (en misschien zelf wat hebben moeten foefelen) om de rekening weg te krijgen.
Een online bank is vaak nieuwe technologie zonder geschiedenis, zonder voorgaande migraties, zonder overnames door andere banken,... Tja, daar als een rekening weg moet dan is het 1 druk op de knop want ze hebben weinig tot niets om rekening mee te houden.
De kans is groot dat KBC wat toeren heeft moeten uithalen (en misschien zelf wat hebben moeten foefelen) om de rekening weg te krijgen.
Een online bank is vaak nieuwe technologie zonder geschiedenis, zonder voorgaande migraties, zonder overnames door andere banken,... Tja, daar als een rekening weg moet dan is het 1 druk op de knop want ze hebben weinig tot niets om rekening mee te houden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is het nadeel met online rekeningen waar géén loketdiensten aan verbonden zijn..
Dan ist """ trek uw plan "
In het geval er loketdiensten aan verbonden zijn, ga je naar kantoor en lossen ze het daar direkt op..
Maar dat is de evolutie, mensen zien elkaar niet meer.
Notaris alles online en videochat
Banken hetzelfde
Winkels, alles online bestellen, tot ne cervela toe brengen ze aan huis..
In het geval er loketdiensten aan verbonden zijn, ga je naar kantoor en lossen ze het daar direkt op..
Notaris alles online en videochat
Banken hetzelfde
Winkels, alles online bestellen, tot ne cervela toe brengen ze aan huis..
Ik zie niet wat dat loket anders zou doen.
Daar zou je ook de vraag stellen en zal je pas na 14 dagen zien dat de rekening weg is. Je zal ook constant naar je loket zijn geweest om te zeggen dat het "nog steeds niet weg is".
Die medewerker van het loket gaat ook niet elke dag nakijken of de backoffice nu effectief die rekening heeft gewist en zal pas in actie schieten als je nog eens aan het loket zou klagen.
Online wilt niet zeggen "trek uw plan". Als online goed is gedaan dan zou het juist eenvoudiger, vele malen sneller en toch een persoonlijke ervaring moeten zijn.
Kijk naar bedrijven die van nature online zijn (Coolblue, Bol.com) en zie die ervaring. Daar is uiteraard "doe het zelf", maar is hun ondersteuning bijzonder dichtbij en zeer persoonlijk. Vraagje? Meteen een reactie en met mensen die voldoende tools hebben om je probleem snel op te lossen.
Als je als bedrijf online maar half doet dan krijg je van die stoten.
Daar zou je ook de vraag stellen en zal je pas na 14 dagen zien dat de rekening weg is. Je zal ook constant naar je loket zijn geweest om te zeggen dat het "nog steeds niet weg is".
Die medewerker van het loket gaat ook niet elke dag nakijken of de backoffice nu effectief die rekening heeft gewist en zal pas in actie schieten als je nog eens aan het loket zou klagen.
Online wilt niet zeggen "trek uw plan". Als online goed is gedaan dan zou het juist eenvoudiger, vele malen sneller en toch een persoonlijke ervaring moeten zijn.
Kijk naar bedrijven die van nature online zijn (Coolblue, Bol.com) en zie die ervaring. Daar is uiteraard "doe het zelf", maar is hun ondersteuning bijzonder dichtbij en zeer persoonlijk. Vraagje? Meteen een reactie en met mensen die voldoende tools hebben om je probleem snel op te lossen.
Als je als bedrijf online maar half doet dan krijg je van die stoten.
Ik ben de voorbije zes maanden al tweemaal bij Argenta langsgeweest in het kantoor, om -naast andere zaken- een rekening te laten afsluiten. Ik heb zelfs een euro op die rekening moeten storten, omdat ze geen rekeningen kunnen afsluiten met een nulsaldo, volgens de kantoorhouder. Die rekening bestaat trouwens nog altijd.ludo schreef: ↑3 juli 2020, 16:27 Dat is het nadeel met online rekeningen waar géén loketdiensten aan verbonden zijn..
Bij Deutsche Bank heb ik ook een rekening laten afsluiten op kantoor. Dit in de loop van 2019. Ze bestaat ook nog altijd.
Het is niet zo dat ze op kantoor zomaar alles direct kunnen oplossen hoor.
Je kan de GDPR kaart trekken. Banken hebben over het algemeen schrik van dat beestje.
Zeg gewoon dat je je recht wilt uitoefenen om vergeten te worden als klant volgens de richtlijnen van GDPR. Mogelijk komt er plots sneller een reactie.
Natuurlijk als je maar maar 1 rekening wilt sluiten en niet heel het boeltje werkt het niet.
Dat van GDPR kan misschien ook werken voor Argenta (en hun bizarre regel van €1). Je recht uitoefenen om vergeten te worden dient gratis te kunnen.
Zeg gewoon dat je je recht wilt uitoefenen om vergeten te worden als klant volgens de richtlijnen van GDPR. Mogelijk komt er plots sneller een reactie.
Natuurlijk als je maar maar 1 rekening wilt sluiten en niet heel het boeltje werkt het niet.
Dat van GDPR kan misschien ook werken voor Argenta (en hun bizarre regel van €1). Je recht uitoefenen om vergeten te worden dient gratis te kunnen.
Toevallig vorige week 2 rekeningen bij Argenta laten afsluiten. Ze hadden al een paar jaren een nulsaldo. Het afsluiten van de 2 rekeningen heeft bij mij maar een paar minuten geduurd.Lila B schreef: ↑3 juli 2020, 23:03 Ik ben de voorbije zes maanden al tweemaal bij Argenta langsgeweest in het kantoor, om -naast andere zaken- een rekening te laten afsluiten. Ik heb zelfs een euro op die rekening moeten storten, omdat ze geen rekeningen kunnen afsluiten met een nulsaldo, volgens de kantoorhouder. Die rekening bestaat trouwens nog.
En heb je er ook 1 € moeten op storten? Het hangt dus echt af van kantoor tot kantoor hé? Ik moet er sowieso weer eens langs volgende week. Ik zal het dan nogmaals vragen. Driemaal is scheepsrecht.MoreOrLess schreef: ↑4 juli 2020, 07:57Toevallig vorige week 2 rekeningen bij Argenta laten afsluiten. Ze hadden al een paar jaren een nulsaldo. Het afsluiten van de 2 rekeningen heeft bij mij maar een paar minuten geduurd.Lila B schreef: ↑3 juli 2020, 23:03 Ik ben de voorbije zes maanden al tweemaal bij Argenta langsgeweest in het kantoor, om -naast andere zaken- een rekening te laten afsluiten. Ik heb zelfs een euro op die rekening moeten storten, omdat ze geen rekeningen kunnen afsluiten met een nulsaldo, volgens de kantoorhouder. Die rekening bestaat trouwens nog.

Dit voorjaar heb ik bij Keytrade een rekening (ex MoneYou) laten schrappen. De benodigde papieren ingevuld, alles doorgestuurd, en de dag erna bestond de rekening niet meer. Ook de resterende intrest werd correct op de andere rekening gezet.
Een maand geleden (op een zaterdag) een beveiligd bericht naar MeDirect gestuurd, met de vraag een rekening te schrappen. En op dinsdag was dat een feit. Ook de resterende intrest is correct verlopen.
Mijn tante is al anderhalf jaar geen klant meer bij Fintro. Alles was er afgesloten. Plots krijgt ze een brief voor 150 euro kosten mbt rekeningen in vreemde valuta die ze er heeft en waarvoor ze nog kosten moet betalen ! Ze viel uit de lucht, want ze wist niet eens van het bestaan van de rekeningen af. DB heeft het netjes opgelost, en ze heeft uiteindelijk niets moeten betalen.
Een maand geleden (op een zaterdag) een beveiligd bericht naar MeDirect gestuurd, met de vraag een rekening te schrappen. En op dinsdag was dat een feit. Ook de resterende intrest is correct verlopen.
Mijn tante is al anderhalf jaar geen klant meer bij Fintro. Alles was er afgesloten. Plots krijgt ze een brief voor 150 euro kosten mbt rekeningen in vreemde valuta die ze er heeft en waarvoor ze nog kosten moet betalen ! Ze viel uit de lucht, want ze wist niet eens van het bestaan van de rekeningen af. DB heeft het netjes opgelost, en ze heeft uiteindelijk niets moeten betalen.
In het begin van het jaar mijn rekeningen bij Rabobank.be laten afsluiten. Dit via de beveiligde website. Werd zonder problemen uitgevoerd. De rekeningen bestaan niet meer.
Nee, hoor. Ik heb niks moeten storten. Het betrof 2 spaarrekeningen waarmee al jaren niks meer was gebeurd.Lila B schreef: ↑4 juli 2020, 11:34En heb je er ook 1 € moeten op storten? Het hangt dus echt af van kantoor tot kantoor hé? Ik moet er sowieso weer eens langs volgende week. Ik zal het dan nogmaals vragen. Driemaal is scheepsrecht.MoreOrLess schreef: ↑4 juli 2020, 07:57
Toevallig vorige week 2 rekeningen bij Argenta laten afsluiten. Ze hadden al een paar jaren een nulsaldo. Het afsluiten van de 2 rekeningen heeft bij mij maar een paar minuten geduurd.![]()
Dit heeft écht totaal niets met GDPR te maken.SMGGM schreef: ↑3 juli 2020, 23:27 Je kan de GDPR kaart trekken. Banken hebben over het algemeen schrik van dat beestje.
GDPR gaat nooit boven de gewone wetten. Banken moeten trouwens verplicht je gegevens voor 10 jaar bijhouden. Als je een lening had, nog langer. Daarna kan je je recht uitoefenen.
Ook aan een bank mag je vragen om vergeten te worden en bijgevolg moeten ze je wissen uit actieve databanken.een bank is uiteraard een speciaal iets en zijn verplicht een wettelijke archief bij te houden. Dat wettelijk archief is in principe niet de actieve databank.
Vragen om je als klant te schrappen en je recht uit te oefenen om vergeten te worden heeft mogelijk wat meer effect en prioriteit.
Vragen om je als klant te schrappen en je recht uit te oefenen om vergeten te worden heeft mogelijk wat meer effect en prioriteit.
Argenta schakelt 144 geldautomaten uit na pogingen tot digitale inbraak
https://www.gva.be/cnt/dmf20200704_9376 ... le-inbraak
https://www.gva.be/cnt/dmf20200704_9376 ... le-inbraak
Mail is naar klachten dienst KBc.SMGGM schreef: ↑4 juli 2020, 12:38 Ook aan een bank mag je vragen om vergeten te worden en bijgevolg moeten ze je wissen uit actieve databanken.een bank is uiteraard een speciaal iets en zijn verplicht een wettelijke archief bij te houden. Dat wettelijk archief is in principe niet de actieve databank.
Estate Guru believer.