Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
Inderdaad, sommige banken doen heel moeilijk als je via hen wil intekenen. Gisteren ondervonden, of je kunt geen afspraak meer krijgen voor 1 september, of je kan enkel intekenen via diegene die de beleggingen doet en ze moeten eerst 1 beleggersprofiel doorlopen terwijl je er al jaren klant bent en dit al gedaan hebt.Vincent2018 schreef: ↑25 augustus 2023, 02:37 BEKIJK VIDEO – Hoe teken je in op de staatsbon?
Stijn Wuyts, eindredacteur en presentator bij Kanaal Z, legt stap voor stap uit hoe je intekent op de nieuwe staatsbon.
https://trends.knack.be/kanaal-z/financ ... staatsbon/
Volgens De Tijd doet de banken-maffia heel moeilijk bij mensen die willen deelnemen : https://pbs.twimg.com/media/F4OzheSW0AE ... ame=medium
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Vannacht lag site van Grootboeken plat.
Vanmorgen lukte het feilloos.
Ook vlot afspraak gekregen bij Argenta voor maandag ochtend (termijnrek).
Voor termijnrek geen beleggersprofiel nodig.
Bij mijn Argenta willen ze wel een vervolgafspraak maken later hahaha...
Ook vlot afspraak gekregen bij Argenta voor maandag ochtend (termijnrek).
Voor termijnrek geen beleggersprofiel nodig.
Bij mijn Argenta willen ze wel een vervolgafspraak maken later hahaha...
Gewoon het gemiddelde nemen, zonder extra cijfers erbij, zegt sociologisch gezien heel weinig over die groep hoor. Het zou evengoed kunnen gaan over 30.000 mensen met slechts een paar duizend eurootjes inleg, plus 3000 "vermogenden" die al de rest hebben versluisd. Ik wil hiermee niet beweren het ook effectief zo is, gewoon dat het perfect mogelijk is, als men enkel het gemiddelde kent.killerfreak schreef: ↑25 augustus 2023, 08:22 Langs de andere kant: naar de banken toe is het wél een duidelijk signaal, en dan zeker voor hen met 'Premium' of 'Private' segmenten. Gezien het gemiddelde bedrag per klant zijn het vooral de vermogenden die hun geld wegsluizen (en ik zou denken dat een bank net rendabel blijft door dat soort klanten, en niet door 1.000.000 klanten met 1.000 EUR op hun spaarrekening).
En ook het resultaat van deze poll zelf is maar matig informatief, wat dit betreft, want op deze site zit redelijk duidelijk geen perfecte doorsnede van de bevolking of zelfs maar van de spaarder, bovenop het feit dat het om een redelijk klein groepje bezoekers/gebruikers gaat.
Net voorbij een Argenta kantoor gepasseerd. 15 mensen stonden in de rij voor 1 geopend loket. Onbegrijpelijke toestanden terwijl online intekenen vanuit je luie zetel zo gemakkelijk is. Hoog tijd dat Argenta mee gaat met de tijd….
Hetzelfde hier, wou eerst termijnrekening argenta kiezen.
Maar als ze het moeilijk maken door zowel online als telefoon onmogelijk te maken koos ik voor de staatsbon.
Geen idee wat jouw definitie is van nacht en morgen(d), maar tussen 06:00 en 09:xx (voor mij de morgen(d)) lag het plat.spaarfreakje schreef: ↑25 augustus 2023, 09:54 Vannacht lag site van Grootboeken plat.
Blijkbaar laat men (soms) uitschijnen van wel?Voor termijnrek geen beleggersprofiel nodig.
Anderzijds, dat beleggersprofiel moet al eens vernieuwd worden. Misschien maakt men van de gelegenheid gebruik om dat alsnog te doen ?
Nee, ik ga geen moeite doen bij argenta.Bij mijn Argenta willen ze wel een vervolgafspraak maken later hahaha...
Als het niet online kan en blijkbaar ook niet via mail (wat wel kan bij ckv, bvb, in elk geval voor bestaande klanten), hoeft het voor mij niet meer.
-
killerfreak
- Jr. Member

- Contacteer:
Het was misschien een beetje kort door de bocht, en in theorie kan je zelfs 1000 klanten hebben die een miljoen hebben ingelegd en 32000 klanten voor gemiddeld 5000 EUR, maar dan nog... Had meer intekeningen verwacht, nee? Iemand die weet hoeveel mensen hebben ingetekend op de Leterme-bon destijds (vind het bedrag wel terug, maar niet het aantal mensen dat intekende)?Gerard_M schreef: ↑25 augustus 2023, 10:10 Gewoon het gemiddelde nemen, zonder extra cijfers erbij, zegt sociologisch gezien heel weinig over die groep hoor. Het zou evengoed kunnen gaan over 30.000 mensen met slechts een paar duizend eurootjes inleg, plus 3000 "vermogenden" die al de rest hebben versluisd. Ik wil hiermee niet beweren het ook effectief zo is, gewoon dat het perfect mogelijk is, als men enkel het gemiddelde kent.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De cijfers die je tot nu toe zag waren enkel van het grootboek. Mensen met veel minder geld moeten niet langs het grootboek om taks op vermogen te omzeilen. Voor kleine bedragen gaan zij wellicht gewoon via hun gebruikelijke bank die aankoop doen. Zou me niet vebazen als het aantal mensen dat via de bank investeert een stuk groter is, maar mogelijk met veel kleinere bedragen.killerfreak schreef: ↑25 augustus 2023, 10:46Het was misschien een beetje kort door de bocht, en in theorie kan je zelfs 1000 klanten hebben die een miljoen hebben ingelegd en 32000 klanten voor gemiddeld 5000 EUR, maar dan nog... Had meer intekeningen verwacht, nee? Iemand die weet hoeveel mensen hebben ingetekend op de Leterme-bon destijds (vind het bedrag wel terug, maar niet het aantal mensen dat intekende)?Gerard_M schreef: ↑25 augustus 2023, 10:10 Gewoon het gemiddelde nemen, zonder extra cijfers erbij, zegt sociologisch gezien heel weinig over die groep hoor. Het zou evengoed kunnen gaan over 30.000 mensen met slechts een paar duizend eurootjes inleg, plus 3000 "vermogenden" die al de rest hebben versluisd. Ik wil hiermee niet beweren het ook effectief zo is, gewoon dat het perfect mogelijk is, als men enkel het gemiddelde kent.
Als je ziet wat er op zicht- en spaarrekeningen staat, dan is het antwoord toch ja, me thinks. Niet iedereen is bezig met zijn spaargeld, dat moet nu toch wel duidelijk zijn. Pas als het weken in de media verschijnt, worden velen wakker. Als men het bij de bakker hoort, dan schieten ze zeker in actie ... 
Over welke tax hebben we het dan eigenlijk? Gewoon voor de duidelijkheid.
(An sich is het ook een eerder bizar idee dat men belastingen zou kunnen vermijden door geld rechtstreeks aan de overheid uit te lenen, via een website van de overheid...toch?
De effectentaks (0,15% voor effectenrekeningen waarop er gemiddeld meer dan 1milj. euro staat. Intekenen staatsbon bij een bank = bewaren op effectenrekening + de papierberg beleggers profiel en kennis verwerken). De Grootboeken vallen hier niet onder.
Nuja ik denk dat degelijke vermogens andere wegen zullen kennen om de taks te vermijden
Nuja ik denk dat degelijke vermogens andere wegen zullen kennen om de taks te vermijden
Ah zo, dat is duidelijk.
Ongetwijfeld, daarvoor hebben ze vermogensbeheerders natuurlijkNuja ik denk dat degelijke vermogens andere wegen zullen kennen om de taks te vermijden
volgens wat ik nu al gelezen heb is het praktisch onmogelijk dat de RV nog 30% zou worden. Zelfs al komt het tot een rechtszaak, dan nog zou dit langer dan een jaar aanslepen tot er een uitspraak over is. En dan is het geld al terug overgeschreven naar de klanten wat tot de onmogelijkheid zou leiden om dit nog te veranderen. Dan zou het een uitspraak zonder gevolgen worden.
Dit nam toch mijn laatste beetje twijfel hieromtrent weg.
-
killerfreak
- Jr. Member

- Contacteer:
Intussen al voor 4 miljard ingeschreven (grootboek + banken): https://www.hln.be/economie/al-voor-mee ... ~ab97a25d/