Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
Kan je van verschillende rekeningen ook inschrijven?
Bv als je geld op 3 verschillende banken hebt staan.
Bv als je geld op 3 verschillende banken hebt staan.
lijkt me wel. Zolang je maar telkens de juiste gestructureerde mededeling opgeeft. Het enige rekeningnummer dat je moet opgeven is dat waarnaar het na afloop moet teruggestort worden. Dat kan er maar 1 zijn
-
Abatoetnie
- Full Member

- Contacteer:
De Staat zal blij zijn dat je van op meerdere rekeningen overschrijft dan weten ze al dat je drie rekeningen hebt
Dat weten ze zo wie zo al.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik geraak weer ni binnen op de site van de Grootboeken
Er zijn er precies veel bezig van in hun bed
Er zijn er precies veel bezig van in hun bed
Ik ook nietspaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2023, 23:53 Ik geraak weer ni binnen op de site van de Grootboeken![]()
Er zijn er precies veel bezig van in hun bed![]()
Krijg melding "Wij kunnen u jammer genoeg niet identificeren aan de hand van uw nationaal nummer."
E-Depo ook foutmelding!
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Gaat gij ook eDEPO overzetten naar Staatsbon?
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mijn berekeningen is de transactie verlieslatend als het er al 7 volle maanden of langer op staat.
Indien RV op Staatsbon toch 30% zou worden, dan zelfs verlieslatend voor overzetten van wat er 3 volle maanden of langer op staat.
ik probeer in te tekenen op Staatsbon en ga er nog wat over nadenken, voor ik betaal
Indien RV op Staatsbon toch 30% zou worden, dan zelfs verlieslatend voor overzetten van wat er 3 volle maanden of langer op staat.
ik probeer in te tekenen op Staatsbon en ga er nog wat over nadenken, voor ik betaal
-
Sammy2
Ik heb een afspraak maandag bij Argenta; geen gedoe met on/off-line; of 0.15 of 0.30%; pfff.spaarfreakje schreef: ↑25 augustus 2023, 00:29 Volgens mijn berekeningen is de transactie verlieslatend als het er al 7 volle maanden of langer op staat.
ik probeer in te tekenen op Staatsbon en ga er nog wat over nadenken, voor ik betaal![]()
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben nog altijd aan het proberen
Tegelijk ook een afspraak bij Argenta aangevraagd.
Op meerdere paarden wedden natuurlijk.
Als iedereen dat zo doet, kan Peet uiteindelijk zijn resultaat delen door 2

Tegelijk ook een afspraak bij Argenta aangevraagd.
Op meerdere paarden wedden natuurlijk.
Als iedereen dat zo doet, kan Peet uiteindelijk zijn resultaat delen door 2
- Vincent2018
- Full Member

BEKIJK VIDEO – Hoe teken je in op de staatsbon?
Stijn Wuyts, eindredacteur en presentator bij Kanaal Z, legt stap voor stap uit hoe je intekent op de nieuwe staatsbon.
https://trends.knack.be/kanaal-z/financ ... staatsbon/
Volgens De Tijd doet de banken-maffia heel moeilijk bij mensen die willen deelnemen : https://pbs.twimg.com/media/F4OzheSW0AE ... ame=medium
Stijn Wuyts, eindredacteur en presentator bij Kanaal Z, legt stap voor stap uit hoe je intekent op de nieuwe staatsbon.
https://trends.knack.be/kanaal-z/financ ... staatsbon/
Volgens De Tijd doet de banken-maffia heel moeilijk bij mensen die willen deelnemen : https://pbs.twimg.com/media/F4OzheSW0AE ... ame=medium
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Ik speel ook met dat idee, een iets lagere rente maar 3 jaar vast. Ik denk dat de rentepiek nu stilaan bijna in zicht is en hoor rondom mij (bouwsector) toch redelijk wat alarmerende geruchten.Brugse Leeuw schreef: ↑24 augustus 2023, 19:40 Zijn er mensen die ook voor de 3 jaar termijn van Argenta met 2,52% netto rente kiezen?
Of toch maar beter op 1 jaar en de hogere rente?
Krijg overigens al 2 dagen enkel het antwoordapparaat te horen bij Argenta.
-
killerfreak
- Jr. Member

- Contacteer:
Voor degene die online een termijnrekening willen afsluiten, ook Santander biedt nu een (online) termijnrekening op 1j met (quasi) dezelfde rente als staatsbon (al is dit wel nog officieus bericht op spaargids; moet nog bevestigd worden op website santander).
En ben ik de enige die het aantal mensen dat intekent op de staatsbon beperkt vindt? Ok, het gaat over een gigantisch bedrag (zeker na 1 dag), maar door die 1,147 miljard eur lijkt het dat iedereen zijn spaargeld eropzet, maar dat bedrag is afkomstig van 'maar' 33.000 mensen (die dus gemiddeld voor 35.000 EUR inleggen). Langs de andere kant: naar de banken toe is het wél een duidelijk signaal, en dan zeker voor hen met 'Premium' of 'Private' segmenten. Gezien het gemiddelde bedrag per klant zijn het vooral de vermogenden die hun geld wegsluizen (en ik zou denken dat een bank net rendabel blijft door dat soort klanten, en niet door 1.000.000 klanten met 1.000 EUR op hun spaarrekening).
Te bekijken dus hoe dit verder evolueert de komende dagen (maar ik verwacht weinig tot geen actie op spaarrekeningen; in tegenstelling tot termijnrekeningen die volgens mij bij elke bank het niveau van de staatsbon zullen gaan volgen, en gezien er afspraken moeten gemaakt worden zullen ze dan voorrang geven aan afspraken met klanten met behoorlijk potentieel)...
En ben ik de enige die het aantal mensen dat intekent op de staatsbon beperkt vindt? Ok, het gaat over een gigantisch bedrag (zeker na 1 dag), maar door die 1,147 miljard eur lijkt het dat iedereen zijn spaargeld eropzet, maar dat bedrag is afkomstig van 'maar' 33.000 mensen (die dus gemiddeld voor 35.000 EUR inleggen). Langs de andere kant: naar de banken toe is het wél een duidelijk signaal, en dan zeker voor hen met 'Premium' of 'Private' segmenten. Gezien het gemiddelde bedrag per klant zijn het vooral de vermogenden die hun geld wegsluizen (en ik zou denken dat een bank net rendabel blijft door dat soort klanten, en niet door 1.000.000 klanten met 1.000 EUR op hun spaarrekening).
Te bekijken dus hoe dit verder evolueert de komende dagen (maar ik verwacht weinig tot geen actie op spaarrekeningen; in tegenstelling tot termijnrekeningen die volgens mij bij elke bank het niveau van de staatsbon zullen gaan volgen, en gezien er afspraken moeten gemaakt worden zullen ze dan voorrang geven aan afspraken met klanten met behoorlijk potentieel)...