Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
Brembos maakt het de dienst extra moeilijk: de gestructureerde mededeling niet op de juiste plaats én een ander bedrag. Ik hoop voor hem dat ze daar tijd hebben, goed kunnen puzzelen en van goede wil zijn.
Bedankt voor de tips. Belachelijk dat je via overschrijving met een Me Direct zichtrekening nog altijd geen gestructureerde mededeling kan mee geven…in het slechtste geval krijg ik mijn geld gewoon terug gestort op mijn MD zichtrekening.
MeDirect is een spaar- en beleggingsbank, geen bank voor je dagelijkse betalingen.
Heb de Medirect betaling (stond nog in afwachting) nog kunnen annuleren via hun telefonische helpdesk (werkt gelukkig beter dan Aion) en schrijf vandaag en morgen telkens de helft over naar Argenta voor ofwel termijnrekening ofwel nieuwe dossiers Staatsbon.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Ik heb al enkele keer geld overgeschreven van Medirect naar Bolero. Dat moet ook met gestructureerde mededeling omdat je geen rekening hebt bij bolero. Het moet ook via algemene rekening.
Ik geef gewoon de cijfers in met spaties ipv / en geen *
Is altijd goed gegaan en even snel als echte gestructureerde mededeling.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 29 augustus 2023, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het ook wel storend dat je pas op 4/9 kan zien of je geld goed ontvangen is bij de dienst van het grootboek.
Ik schreef het bedrag over op de eerste dag dus mocht er iets foutgegaan zijn heb je nog tijd zat om opnieuw te proberen. Lijkt me toch ook niet zo moeilijk om zodra ze geld ontvangen hebben voor een inschrijving dicht zichtbaar te maken op hun site.
Nu weet je het pas na de inschrijvingsperiode en wordt het geld ook dan pas teruggestort waardoor je geen mogelijkheid meer hebt om opnieuw in te schrijven. Kan beter.
Ik schreef het bedrag over op de eerste dag dus mocht er iets foutgegaan zijn heb je nog tijd zat om opnieuw te proberen. Lijkt me toch ook niet zo moeilijk om zodra ze geld ontvangen hebben voor een inschrijving dicht zichtbaar te maken op hun site.
Nu weet je het pas na de inschrijvingsperiode en wordt het geld ook dan pas teruggestort waardoor je geen mogelijkheid meer hebt om opnieuw in te schrijven. Kan beter.
Tjah, heb je die website al eens goed bekeken? Daar stel je toch je vertrouwen niet in?
Laatst gewijzigd door sintorama op 29 augustus 2023, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een side note...wat een gedoe is dat hier om nog aan je eigen geld te geraken.
Daar moeten we ons toch ook eens vragen bij stellen en conclusies uit trekken.
Daar moeten we ons toch ook eens vragen bij stellen en conclusies uit trekken.
Kan je je voorstellen wat een cash-run zou geven. 
Natuurlijk, dat gebeurt vaak genoeg, laatst nog in Griekenland, het VK, enz. De staat kan niet anders dan een moratorium op cashafnames opleggen en de woede van de aanschuivers trotseren, hoewel hij daarmee de legitieme woede t.o.v. de banksector naar zichzelf afleidt.
Gelukkig maar.
Er zijn hier blijkbaar een reeks personen die vandaag een transactie willen doen die eel speciaal is voor hen.
Natuurlijk zijn er dan een reeks extra stappen.
Je kan (meestal) zelf de limieten instellen die gelden voor overschrijvingen enz.
Dit is ter bescherming tegen cyberfraude enz.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Geen probleem als je ze gemakkelijk zelf kan instellen. Als je daar voor naar een kantoor moet of een paat dagen moet wachten eer deze limieten ingaan is niet meer van deze tijd.
Dan is het ook gemakkelijk voor cybercriminelen (phishing)... waartegen die limieten zogenaamd bedoeld zijn.
Je weet van je eigen rekeningen toch wat ze toelaten en wat niet.
Het was je eigen beslissing om klant te worden bij een bank waar limieten aanpassen blijkbaar moeilijker is.
Het is je eigen beslissing om er klant te blijven of niet.
Als je jouw eigen beslissing niet goed (meer) vind, weet je waar je kan gaan klagen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.