Schuldsaldo verzekering en de inflatie
TIP
-
Benjamin10
- Newbie

- Contacteer:
Schuldsaldo verzekering en de inflatie
Beste,
We staan op het punt een woonlening af te sluiten.
Wat denken jullie dat op dit moment het beste is in functie van de schuldsaldoverzekering.
1) bedrag in één keer betalen
2) maandelijks bedrag.
Het zou gaan over een som van meer dan 25.000 euro -> normaal gezien zou ik deze in één keer betalen.
Maar wat met de stijgende inflatie -> dan kan ik toch beter gaan voor een maandelijks bedrag dat nu vastgelegd wordt?
Alvast bedankt.
We staan op het punt een woonlening af te sluiten.
Wat denken jullie dat op dit moment het beste is in functie van de schuldsaldoverzekering.
1) bedrag in één keer betalen
2) maandelijks bedrag.
Het zou gaan over een som van meer dan 25.000 euro -> normaal gezien zou ik deze in één keer betalen.
Maar wat met de stijgende inflatie -> dan kan ik toch beter gaan voor een maandelijks bedrag dat nu vastgelegd wordt?
Alvast bedankt.
Re: Schuldsaldo verzekering en de inflatie
Voor de inflatie maakt het niet veel uit of je nu een eenmalige of maandelijkse premie hebt betaald. De maandelijkse premie zal jaarlijks o.b.v. de verzekeringsindex en uw levensverwachting worden herzien. In totaal heb je ongeveer hetzelfde of iets meer betaald met de maandelijkse premie dan met eenmalige o.b.v. de NPV.
Belangrijker is uw doel. Wil je uw hele leven in doe woning doorbrengen of na een paar jaar verhuizen? Bij uw levenlang is de eenmalige aangewezen, anders de maandelijkse. Dan heb je enkel maar voor de effective duurtijd van uw lening betaald.
Belangrijker is uw doel. Wil je uw hele leven in doe woning doorbrengen of na een paar jaar verhuizen? Bij uw levenlang is de eenmalige aangewezen, anders de maandelijkse. Dan heb je enkel maar voor de effective duurtijd van uw lening betaald.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Benjamin10
- Newbie

- Contacteer:
Re: Schuldsaldo verzekering en de inflatie
Bedankt voor de info.