Schuldsaldoverzekering
TIP
-
Thegallerist
- Newbie

- Contacteer:
Schuldsaldoverzekering
Schuldsaldoverzekering aflossen in 1x komt een stuk goedkoper uit, toch geven alle banken aan dit over een bepaalde termijn af te lossen?
Zit hier een voordeel/nadeel aan dat ik over het hoofd zie?
Hoe zit het met een SSV bij het herzien van een lening dan bijvoorbeeld als je op termijn aflost?
Zit hier een voordeel/nadeel aan dat ik over het hoofd zie?
Hoe zit het met een SSV bij het herzien van een lening dan bijvoorbeeld als je op termijn aflost?
Re: Schuldsaldoverzekering
Stel dat je vroegtijdig zou overlijden, dan vervallen de nog verschuldigde premies en er is ook nog inflatie...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb het altijd vreemd gevonden om een SSV af te betalen over x jaar.
Immers, als je de dag nadien sterft heb je je SSV nog niet eens betaald.
M.a.w. als ze je toestaan om SSV af te betalen over x jaar, wil dat volgens mij zeggen dat er een zeer lage kans is dat je sterft binnen die x jaar en kan je je afvragen waarom je uberhaupt een SSV nodig hebt ;-)
Maar alles hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie.
Al naargelang zou ik SSV ofwel direct volledig betalen ofwel helemaal geen SSV nemen.
Bedenk dat SSV uw eigen risico dekt, niet dat van de bank!
Immers, als je de dag nadien sterft heb je je SSV nog niet eens betaald.
M.a.w. als ze je toestaan om SSV af te betalen over x jaar, wil dat volgens mij zeggen dat er een zeer lage kans is dat je sterft binnen die x jaar en kan je je afvragen waarom je uberhaupt een SSV nodig hebt ;-)
Maar alles hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie.
Al naargelang zou ik SSV ofwel direct volledig betalen ofwel helemaal geen SSV nemen.
Bedenk dat SSV uw eigen risico dekt, niet dat van de bank!
Stel jij wil een buffer van 10.000 euro op je rekening houden.
SSV in één keer leggen wil zeggen dat je oftewel dit bedrag bijkomend moet lenen waardoor het u meer kost (met huidige rentevoeten weliswaar verwaarloosbaar). Oftewel ga je het alsnog met je buffer betalen.
Inflatie van 2% per jaar over 13 jaar... dat scheelt voor de laatste storting 30%. Ervanuit gaand dat uw loon de inflatie mee volgt uiteraard
SSV in één keer leggen wil zeggen dat je oftewel dit bedrag bijkomend moet lenen waardoor het u meer kost (met huidige rentevoeten weliswaar verwaarloosbaar). Oftewel ga je het alsnog met je buffer betalen.
Inflatie van 2% per jaar over 13 jaar... dat scheelt voor de laatste storting 30%. Ervanuit gaand dat uw loon de inflatie mee volgt uiteraard
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Hopelijk zijn het dan vaste premies en geen risicopremies.Heffain schreef: ↑12 januari 2021, 23:21 Stel jij wil een buffer van 10.000 euro op je rekening houden.
Inflatie van 2% per jaar over 13 jaar... dat scheelt voor de laatste storting 30%. Ervanuit gaand dat uw loon de inflatie mee volgt uiteraard![]()
In een ander topic zijn de voor/nadelen door mij al eens bepleit + kreeg het vervolgens enkele reacties/bedenkingen van andere gebruikers.
Ik denk dat je daar dus al een mooi overzicht kan nalezen over dit onderwerp.
aan-welk-heb-je-onlangs-een-hypothecair ... ml#p470124
Ik denk dat je daar dus al een mooi overzicht kan nalezen over dit onderwerp.
aan-welk-heb-je-onlangs-een-hypothecair ... ml#p470124