SEPA Instant Credit Transfer
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
SEPA Instant Credit Transfer
SEPA Instant Credit Transfer;
The SEPA Instant Credit Transfer (Inst) scheme created by the European Payments Council is operational. As of today, nearly 600 payment service providers from eight European countries are offering instant payment solutions based on SCT Inst.
The scheme allows the electronic transfer of money – currently up to 15,000 euros – progressively across Europe in less than ten seconds, at any time and on any day of the year, including weekends and holidays. The transactions covered by the scheme must be denominated in euros.
https://www.europeanpaymentscouncil.eu/ ... -countries
Dit is een tread om te vragen aan uw bank vanaf wanneer die gaan meedoen en dat dan hier te melden.
- Europabank: vanaf 17/08/2018
The SEPA Instant Credit Transfer (Inst) scheme created by the European Payments Council is operational. As of today, nearly 600 payment service providers from eight European countries are offering instant payment solutions based on SCT Inst.
The scheme allows the electronic transfer of money – currently up to 15,000 euros – progressively across Europe in less than ten seconds, at any time and on any day of the year, including weekends and holidays. The transactions covered by the scheme must be denominated in euros.
https://www.europeanpaymentscouncil.eu/ ... -countries
Dit is een tread om te vragen aan uw bank vanaf wanneer die gaan meedoen en dat dan hier te melden.
- Europabank: vanaf 17/08/2018
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: SEPA Instant Credit Transfer
En misschien eventueel vermelden welke vergoeding uw bankinstelling daarvoor aanrekent.
Want een bank is en blijft ...een bank.
Belfius: vanaf de start in november 2018.
Ik dacht dat Europabank al startte in augustus???
Want een bank is en blijft ...een bank.
Belfius: vanaf de start in november 2018.
Ik dacht dat Europabank al startte in augustus???
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@spruitekop augustus 2017? Wel, blijkbaar niet. De letterlijke tekst die ik ontvangen heb als reactie op mijn vraag was; "Normaal zal dit zo zijn vanaf 17/08/2018. U wordt hierover nog gecommuniceerd vanuit de hoofdzetel. "
Dat men daar mogelijk extra voor zou moeten betalen was niet bij opgekomen. Ik dacht dat dit gewoon een upgrade van huidige overschrijvingssysteem was.
Dat men daar mogelijk extra voor zou moeten betalen was niet bij opgekomen. Ik dacht dat dit gewoon een upgrade van huidige overschrijvingssysteem was.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Momenteel worden 'dringende betalingen' (=storting op dezelfde dag) aangerekend tenzij men over een rekening beschikt die van een duurdere aard is.
Belfius (3.00€ of 5.00€) - KBC (6.05€!) - Fortis (6.35€!) - ...
Belfius (3.00€ of 5.00€) - KBC (6.05€!) - Fortis (6.35€!) - ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Er is een verschil tussen de huidige dringende betaling die gewoon wel snel aankomt en de instant overschrijvingen die het geld binnen een paar seconden op je rekening bij een andere bank zullen krijgen.
Met de huidige dringende betaling is het geld er in de loop van vandaag als je voor een bepaald uur de overschrijving aanvraagt.
Sommige bedrijven werken al standaard met een dergelijke service.
Of ze daarvoor moeten bijbetalen : geen idee.
Bij de 'comfort' rekening van Belfius is het inbegrepen. De rekening kost 2,5 euro per maand.
Met de huidige dringende betaling is het geld er in de loop van vandaag als je voor een bepaald uur de overschrijving aanvraagt.
Sommige bedrijven werken al standaard met een dergelijke service.
Of ze daarvoor moeten bijbetalen : geen idee.
Bij de 'comfort' rekening van Belfius is het inbegrepen. De rekening kost 2,5 euro per maand.