Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 27 maart 2009, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groter risico Turkse banken voor spaarder
Rating van CE gaat van Baa3 naar Ba2. Dit is wel een serieuze ratingverlaging! Dat is van "investment grade" naar "speculatief".
De rating van DHB is gedaald van Ba1 naar Ba2 (blijft speculatief m.a.w.).
De rating van DHB is gedaald van Ba1 naar Ba2 (blijft speculatief m.a.w.).
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 27 maart 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank
het valt wel mee als je het hele artikel leest en dan vooral het laatste
Hoogte spaargarantie
Voor Nederlandse spaarders telt op de eerste plaats de toezegging van minister Bos van Financiën, die begin maart aangaf dat de dekking onder het depositogarantiestelsel voor langere tijd minimaal honderdduizend euro blijft. Dat geldt ook voor Credit Europe, DHB en Garantibank.
Signalen van kredietbureaus zoals Moody's zijn vooral relevant voor spaarders die bedragen van meer dan één ton willen plaatsen bij één bank.
Hoogte spaargarantie
Voor Nederlandse spaarders telt op de eerste plaats de toezegging van minister Bos van Financiën, die begin maart aangaf dat de dekking onder het depositogarantiestelsel voor langere tijd minimaal honderdduizend euro blijft. Dat geldt ook voor Credit Europe, DHB en Garantibank.
Signalen van kredietbureaus zoals Moody's zijn vooral relevant voor spaarders die bedragen van meer dan één ton willen plaatsen bij één bank.
Ik heb vandaag net een aanvraag tot opening van een TopInterest rekening gedaan 
Maar zolang ik onder de 100 000euro (*kuch*) blijf zit het wel snor zeker? Of zou het maanden duren voor ik men geld zie als CE een kaupthingske doet? :s
(ik ben binnen dit en 1,5 jaar vanzin om een woning aan te schaffen)

Maar zolang ik onder de 100 000euro (*kuch*) blijf zit het wel snor zeker? Of zou het maanden duren voor ik men geld zie als CE een kaupthingske doet? :s
(ik ben binnen dit en 1,5 jaar vanzin om een woning aan te schaffen)
Onder de garantie drempel blijven en geld spreiden over meer dan een instelling is het veiligst de dag van vandaag. Wat rating betreft! Wat stelt dat voor? Fortis, Dexia, KBC waren zolang geleden nog veilige havens en die zogezegde experten komen ook steeds te laat met hun waarschuwingen!
Ik vraag me af of een bank als Credit Europe wel of niet op staatssteun zou kunnen rekenen mochten ze liquiditeitsprobemen hebben.
Onlangs las ik nog een interview met de CEO van de bank. CE is een gezonde, solide spaarbank die maar op 1 manier in de problemen kan komen. Als klanten massaal hun tegoeden zouden opvragen, maar dan zou elke bank in de problemen komen.
Nu met de nieuwe spaarregeling die eraan komt krijgt CE opvallend veel positieve aandacht in de kranten en weekbladen. Dit zal er eerder voor zorgen dat hun tegoeden stijgen, in plaats van dalen, althans toch in België.
Onlangs las ik nog een interview met de CEO van de bank. CE is een gezonde, solide spaarbank die maar op 1 manier in de problemen kan komen. Als klanten massaal hun tegoeden zouden opvragen, maar dan zou elke bank in de problemen komen.
Nu met de nieuwe spaarregeling die eraan komt krijgt CE opvallend veel positieve aandacht in de kranten en weekbladen. Dit zal er eerder voor zorgen dat hun tegoeden stijgen, in plaats van dalen, althans toch in België.
Een bank kan op TWEE manier in de problemen komenCampzie schreef: Ik vraag me af of een bank als Credit Europe wel of niet op staatssteun zou kunnen rekenen mochten ze liquiditeitsprobemen hebben.

Als IEDEREEN zijn centen terug wil maar dat risico is kleiner door de TERMIJNREKENINGEN waar het geld BLIJFT voor X-maanden (de meeste hebben 24 of soms 36 maanden genomen omwille van het hoogste rente).
Maar een bank kan OOK in de problemen komen als de DEBITEUREN hun krediet niet kunnen terugbetalen. Dat is de reden van de crisis. Mensen zijn grote kredieten aangegaan voor hun huis en konden achteraf niet afbetalen door de stijging van de rente.

"Moody's plaatst nu vraagtekens bij het bedrijfsmodel van Credit Europe Bank, Garanti Bank en DHB Bank. Deze banken zijn alledrie volop actief in de handelsfinanciering in Oost-Europa, Turkije en Rusland. Bij Credit Europe gaat het om 63 procent van de kredietverlening, bij Garanti Bank om 50 procent en bij DHB Bank om 49 procent. Juist in opkomende economieën verslechtert het macro-economische beeld snel, meent Moody's."
Zelf al hebben ze zekerheden ter dekking van de kredieten kan het gebeuren dat de zekerheden in waarde dalen zoals de huizen van de americanen

Voor mijn gevoel is dit weer eens paniekzaaierij. >:(
Er is in het verleden reeds meer dan 1 keer gebleken dat de ratings niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid.
Of hoe kwam het ook weer dat iedereen uit de lucht viel, toen een aantal zogenaamde "gezonde banken"
tóch niet zo gezond bleken te zijn ?
Er is in het verleden reeds meer dan 1 keer gebleken dat de ratings niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid.

Of hoe kwam het ook weer dat iedereen uit de lucht viel, toen een aantal zogenaamde "gezonde banken"
tóch niet zo gezond bleken te zijn ?

Re: Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/spar" onclick="window.open(this.href);return false; ... 8-1768.art
Als je ziet welke banken er vorig en dit jaar over de kop zijn gegaan dan moet je wel serieus naïef zijn als je denkt dat banken als CE of DHB totaal geen risico zouden lopen. Het verhaal van bvb CE is er geen zoals dat van Kaupthing he, die bank had niets van bescherming maar werd wel volop aangeprezen door allerlei gerenomeerde instellingen zoals Test Aankoop.
Hoe snel keert het Nederlands garantie fonds uit bij een faillissement? Aangezien ik een Kaupthing slachtoffer ben, wil ik weer geen maanden wachten op mijn eigen centen
.

in dat verband: ben onlangs op een poll gestoten die we hadden uitgebracht enkele weken voor de kaupthing affaire losbrakWook schreef: Als je ziet welke banken er vorig en dit jaar over de kop zijn gegaan dan moet je wel serieus naïef zijn als je denkt dat banken als CE of DHB totaal geen risico zouden lopen. Het verhaal van bvb CE is er geen zoals dat van Kaupthing he, die bank had niets van bescherming maar werd wel volop aangeprezen door allerlei gerenomeerde instellingen zoals Test Aankoop.
Welke bank vertrouwt u het meest?
Meer dan 700 mensen hadden geantwoord en het resultaat is toch eigenaardig achteraf gezien
Dit lijkt idd vreemd maar de mensen kijken eerder naar de hoeveelheid "betrouwbaarheid" die een reclameaffiche, een logo of een website uitstraalt dan naar andere zakenWebmaster schreef:in dat verband: ben onlangs op een poll gestoten die we hadden uitgebracht enkele weken voor de kaupthing affaire losbrakWook schreef: Als je ziet welke banken er vorig en dit jaar over de kop zijn gegaan dan moet je wel serieus naïef zijn als je denkt dat banken als CE of DHB totaal geen risico zouden lopen. Het verhaal van bvb CE is er geen zoals dat van Kaupthing he, die bank had niets van bescherming maar werd wel volop aangeprezen door allerlei gerenomeerde instellingen zoals Test Aankoop.
Welke bank vertrouwt u het meest?
Meer dan 700 mensen hadden geantwoord en het resultaat is toch eigenaardig achteraf gezien
hmm, na de ganse kaupthing story heb ik serieuze twijfels over banken die te ver boven de rest van de markt pieken...
oogt allemaal leuk, maar niet met mijn centen...
zeker niet in tijden van recessie
oogt allemaal leuk, maar niet met mijn centen...
zeker niet in tijden van recessie
Ik ben een Kaupthing slachtoffer en geloof mij het is ECHT niet plezant als je geld geblokkeerd staat. Het is gewoon weg, foetsie, je geld is gewoon een digit on a screen. Je staat er machteloos tegen, je kan niet meer slapen, je weent (omdat je er helemaal niets tegen KAN doen) en op enige hulp vanwege de CBFA moet je zeker niet rekenen. Gezien de situatie in Oost Europa en het feit dat 63% van de uitgeleende bedragen van Credit Europe uitgeleend zijn aan Oost Europese ondernemingen, zou ik mijn geld daar niet willen zitten. Credit Europe hangt te sterk af van de Oost Europese economiën die nu worden rechtgehouden door IMF geld.geengeld schreef: Onder de garantie drempel blijven en geld spreiden over meer dan een instelling is het veiligst de dag van vandaag. Wat rating betreft! Wat stelt dat voor? Fortis, Dexia, KBC waren zolang geleden nog veilige havens en die zogezegde experten komen ook steeds te laat met hun waarschuwingen!
Fortis, Dexia en KBC zijn VEEL veiliger dan Credit Europe en DHB. Waarom? Omdat het moederland België een AA rating heeft en een economie van 450 miljard dollar en dus zijn banken kan redden. Voorts zijn Fortis, Dexia en KBC systemisch en zal de Belgische staat deze banken NOOIT failliet laten gaan. Een bankje zoals Credit Europe en DHB laten ze gewoon failliet gaan, de bevolking begrijpt ook niet waarom de staat dergelijke banken zou moeten helpen. Als je je geld laat staat bij die banken, na de waarschuwingen die je nu krijgt (Kaupthing kreeg ettelijke dagen voor de blokkering ook ineens een serieuze rating verlaging te slikking), vind ik de eigen schuld van de spaarder.
Kaupthing spaarders zijn onschuldig want zij waren de eerste bij wie dit gebeurde. Maar Credit Europe spaarders en DHB spaarders, zouden, het Kaupthing geval in het achterhoofd houdend, zich niet een tweede keer aan dezelfde steen mogen stoten.