Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Service bij ING

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Gebruikersavatar
caro89
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 aug 2016
Contacteer:
Contacteer caro89
Verstuur privébericht

Service bij ING

  • Citeer

Bericht door caro89 » 3 augustus 2016, 11:27

Hoe lang kan het duren om een spaarrekening en een schuldsaldoverzekering te beëindigen?
Bij ING zéér lang. Schuldsaldoverzekering werd na mijn tiende bezoek eindelijk afgesloten. Dan sturen ze een mailtje dat het eindelijk na maanden over en weer geloop inorde is, maar als toppunt van heel de zaak is het rest bedrag overgemaakt op mijn ex-vriend zijn rekening! Dan heb ik terug contact opgenomen met het kantoor eerst 4 a 5 keer per mail. Maar plotseling negeerde ze mij. Nog maar eens gemaild, ..... telefonisch dan, komt het er op neer dat het mijn eigen fout is. Ik moest maar een document ondertekend hebben dat de gemeenschappelijke rekening niet meer bestond terwijl ik daar maanden mee bezig geweest ben bij dezelfde personen! En wie maakt die documenten eigenlijk? Nu ben ik heel veel centen kwijt door een slechte bank! Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door ludo » 3 augustus 2016, 11:32

Je kan altijd vragen aan je ex vriend om je het geld terug te geven. Doet hij dat niet, kan je naar de vrederechter stappen,en hem laten oproepen door de rechter, dit is een gratis procedure.En je hebt er geen advokaat voor nodig.
Laatst gewijzigd door ludo op 3 augustus 2016, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vilpu
Full Member
Full Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 jul 2016
Contacteer:
Contacteer Vilpu
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door Vilpu » 3 augustus 2016, 12:15

Je kan inderdaad steeds geld terugvragen dat onverschuldigd is. Als uw ex-vriend dat te kwader trouw bijhoudt zal hij er zelfs interest over moeten betalen.

Uit het Burgerlijk Wetboek

Art. 1235. Iedere betaling onderstelt een schuld: hetgeen betaald is zonder verschuldigd te zijn, kan worden teruggevorderd.

Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.

Art. 1378. Indien hij die ontvangen heeft, te kwader trouw was, moet hij niet alleen het kapitaal teruggeven, maar ook de interesten of de vruchten, te rekenen van de dag van de betaling.
Omhoog

Fredje_76
Full Member
Full Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 dec 2009
Contacteer:
Contacteer Fredje_76
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door Fredje_76 » 3 augustus 2016, 18:08

caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
+1

Alleen slecht ervaringen met ING. Veel over-en-weer lopen voor niets, kennen hun eigen producten niet, alles moet via de hoofdzetel etc... Werknemers zijn getraind in het afwimpelen van "lastige klanten" (lastig als je als "lastige klant" die techniek kent en kan omzeilen ;D ) maar zouden zich beter trainen in het (leren) kennen van hun eigen producten en werken aan hun dienstverlening ::)
Omhoog

Maneblusser
Full Member
Full Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 mar 2016
Contacteer:
Contacteer Maneblusser
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door Maneblusser » 5 augustus 2016, 12:48

caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is niet omdat jij slechte ervaringen hebt met je ING kantoor, dat het overal zo is. Zelf ben ik al 20 jaar klant (eerst BBL, later ING) en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Wellicht zijn ze in het ene kantoor al wat klantvriendelijker dan in het andere, maar ik vermoed dat dat bij elke bank zo is.
Omhoog

Gebruikersavatar
movado
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 302
Lid geworden op: 25 dec 2011
Contacteer:
Contacteer movado
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door movado » 5 augustus 2016, 13:27

Een betaling naar de VS werd niet uutigevoerd en het geld werd in usdollars op mijn rekening gezet. Vervolgens de betaling nogmaals proberen te doen via internet maar dit lukte niet. Dan naar ING kantoor en hun advies met terminal geprobeerd..deze keer lukt het.
Jammer dat ze mij niet verwittigd hadden van mislukte betaling en dat er mij nog eens 25 euro kosten werden aangerekend want volgens ING lag de fout bij amerikaanse bank en niet bij en...
Omhoog

Gebruikersavatar
J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Berichten: 924
Lid geworden op: 13 okt 2011
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door J Lawieck » 5 augustus 2016, 15:26

Maneblusser schreef:
caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is niet omdat jij slechte ervaringen hebt met je ING kantoor, dat het overal zo is.
Dat klopt. Anderzijds is het niet omdat jij goeie ervaringen hebt met ing, dat iedereen dat heeft...
Zelf ben ik al 20 jaar klant (eerst BBL, later ING) en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Wellicht zijn ze in het ene kantoor al wat klantvriendelijker dan in het andere, maar ik vermoed dat dat bij elke bank zo is.
Zelf ben ik in contact gekomen met ing nav het overlijden van m'n schoonmoeder.
Ik was in die tijd van plan om daar een ing tempo sparen rekening te openen, maar heb er toch maar van afgezien.
Eigenlijk is daar niks van de 1e keer correct gebeurd, tenzij het blokkeren van de rekeningen ... Voor het bedrag dat ze durven vragen nav een nalatenschap (151,25 euro) verwacht ik toch minder problemen...
Omhoog

kaohsiung
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 21 mar 2014
Contacteer:
Contacteer kaohsiung
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door kaohsiung » 5 augustus 2016, 19:42

Ik ben ook reeds meer dan dertig jaar klant bij ing-België en ben er steeds tevreden.Mijn "personal banker" kan ik steeds contacteren en het is niet hij die me zelf lastig valt.Hij probeert mij niet te overhalen om fondsen bij hun te kopen,ik vraag wel zijn mening als ik bepaalde effekten wil kopen.Maar ja, bij sommigen mag het nooit iets kosten en er zijn wel degelijk lastige klanten die steeds hun gelijk willen halen zelfs als zij van bankzaken niets af weten!
Omhoog

Gebruikersavatar
J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Berichten: 924
Lid geworden op: 13 okt 2011
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door J Lawieck » 5 augustus 2016, 20:10

kaohsiung schreef:Maar ja, bij sommigen mag het nooit iets kosten
Heb ik ergens geschreven dat het niets mag kosten?
Vergelijk zelf eens https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
Voor het bedrag dat ing vraagt, verwacht je dat alles vlot verloopt. Toch?
en er zijn wel degelijk lastige klanten die steeds hun gelijk willen halen zelfs als zij van bankzaken niets af weten!
Er is nooit door ing gereageerd dat 'we' verkeerd zouden zijn. Als ze reageren op een email, gaan ze het in orde brengen of gaat het hoofdkantoor het doen. Jaja ...

Er ging iets mis met de nieuwe bankkaart. 2x moeten voor bellen.
Er ging iets mis met de code die we moesten krijgen, pas 14 dagen na de bankkaart hadden we de code.
De helft van de nalatenschap moest op een rekening naakte eigenaar overgeschreven worden, eerst enkel het spaargeld, na klacht van ons dan toch, ongeveer, de helft van de effectenrekening, en een kleine 1.000 euro heeft m'n vriendin maar zelf overgeschreven...
De intrest van de rekening naakte eigenaar wordt trouwens nog steeds op de rekening van de naakte eigenaar zelf gestort, dat moet dus op de rekening van de vruchtgebruiker zijn. We doen dat nu maar telkens zelf. Je kan niet blijven vragen...
....
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Service bij ING

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 augustus 2016, 20:17

Ooit was ING nog BBL en toen ging het goed.
Bankieren op basis van vertrouwen en bekendheid.
Iedere bediende kende iedere klant. Je kon al eens iets vragen..

Nu ken je de bediende van ING niet meer want ze wisselen vaak. Hun openingsuren zijn tot minder dan de helft teruggebracht. Er is geen loket meer. Ze doen geen vreemde munten meer.
Soms zit er aan het loket een giecheltrut die van niets iets afweet. Of toch niet van bankzaken.
Alles moet je aan de automaat doen.
Als je een simpele vraag gaat stellen worden er je een hoop vragen gesteld die niet ter zake doende zijn maar enkel bedoeld om een nieuw product te verkopen.
Verzekering gehad bij ING : zoveel babylonische spraakverwarringen en vertragingen in de interne administratie dat ze me zelf opgezegd hebben. Reden : Bonus Malusattest niet ontvangen. Reden daarvan : vastgelopen in de administratie.
Ze durven wel nu nog vragen (als ze me al te zien krijgen) of ik niet opnieuw een verzekering bij hen wil afsluiten.
Euhhhh.. Neen. Toch maar niet !
Of mijn vrouw niet bepaalde bankproducten bij hen wil nemen ? Daar achten ze mij zelf verantwoordelijk voor. Ik zou zeggen : vraag het haar zelf ! Waarom zou ik de zaakjes van ING regelen.
Wat vroeger WEL kon omdat we elkaar kenden kan nu natuurlijk niet meer. Want als het niet enkel in het voordeel van de bank is, is er wel een regeltje dat zegt dat het niet kan.

Intresten op spaarrekeningen zijn nooit interessant en als ze dat wel zijn.. zijn ze dat volgend jaar niet meer.

Er waait duidelijk een nieuwe Hollandse wind door deze bank.
Wat mis ik toch die oude bank waar ik graag klant was...
Ik ben nu van pure miserie naar Belfius gegaan en daar werkt alles beter en is er nog meer dan 2/5 van het personeel aanwezig. En daar kan je WEL een vraag stellen.
Als je al beter bent bij die welbepaalde (stro**)bank dan bij ING wil het al wat zeggen voor de laatste.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy