Service bij ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Service bij ING
Hoe lang kan het duren om een spaarrekening en een schuldsaldoverzekering te beëindigen?
Bij ING zéér lang. Schuldsaldoverzekering werd na mijn tiende bezoek eindelijk afgesloten. Dan sturen ze een mailtje dat het eindelijk na maanden over en weer geloop inorde is, maar als toppunt van heel de zaak is het rest bedrag overgemaakt op mijn ex-vriend zijn rekening! Dan heb ik terug contact opgenomen met het kantoor eerst 4 a 5 keer per mail. Maar plotseling negeerde ze mij. Nog maar eens gemaild, ..... telefonisch dan, komt het er op neer dat het mijn eigen fout is. Ik moest maar een document ondertekend hebben dat de gemeenschappelijke rekening niet meer bestond terwijl ik daar maanden mee bezig geweest ben bij dezelfde personen! En wie maakt die documenten eigenlijk? Nu ben ik heel veel centen kwijt door een slechte bank! Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Bij ING zéér lang. Schuldsaldoverzekering werd na mijn tiende bezoek eindelijk afgesloten. Dan sturen ze een mailtje dat het eindelijk na maanden over en weer geloop inorde is, maar als toppunt van heel de zaak is het rest bedrag overgemaakt op mijn ex-vriend zijn rekening! Dan heb ik terug contact opgenomen met het kantoor eerst 4 a 5 keer per mail. Maar plotseling negeerde ze mij. Nog maar eens gemaild, ..... telefonisch dan, komt het er op neer dat het mijn eigen fout is. Ik moest maar een document ondertekend hebben dat de gemeenschappelijke rekening niet meer bestond terwijl ik daar maanden mee bezig geweest ben bij dezelfde personen! En wie maakt die documenten eigenlijk? Nu ben ik heel veel centen kwijt door een slechte bank! Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Re: Service bij ING
Je kan altijd vragen aan je ex vriend om je het geld terug te geven. Doet hij dat niet, kan je naar de vrederechter stappen,en hem laten oproepen door de rechter, dit is een gratis procedure.En je hebt er geen advokaat voor nodig.
Laatst gewijzigd door ludo op 3 augustus 2016, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan inderdaad steeds geld terugvragen dat onverschuldigd is. Als uw ex-vriend dat te kwader trouw bijhoudt zal hij er zelfs interest over moeten betalen.
Uit het Burgerlijk Wetboek
Art. 1235. Iedere betaling onderstelt een schuld: hetgeen betaald is zonder verschuldigd te zijn, kan worden teruggevorderd.
Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.
Art. 1378. Indien hij die ontvangen heeft, te kwader trouw was, moet hij niet alleen het kapitaal teruggeven, maar ook de interesten of de vruchten, te rekenen van de dag van de betaling.
Uit het Burgerlijk Wetboek
Art. 1235. Iedere betaling onderstelt een schuld: hetgeen betaald is zonder verschuldigd te zijn, kan worden teruggevorderd.
Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.
Art. 1378. Indien hij die ontvangen heeft, te kwader trouw was, moet hij niet alleen het kapitaal teruggeven, maar ook de interesten of de vruchten, te rekenen van de dag van de betaling.
+1caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Alleen slecht ervaringen met ING. Veel over-en-weer lopen voor niets, kennen hun eigen producten niet, alles moet via de hoofdzetel etc... Werknemers zijn getraind in het afwimpelen van "lastige klanten" (lastig als je als "lastige klant" die techniek kent en kan omzeilen

-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is niet omdat jij slechte ervaringen hebt met je ING kantoor, dat het overal zo is. Zelf ben ik al 20 jaar klant (eerst BBL, later ING) en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Wellicht zijn ze in het ene kantoor al wat klantvriendelijker dan in het andere, maar ik vermoed dat dat bij elke bank zo is.caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Een betaling naar de VS werd niet uutigevoerd en het geld werd in usdollars op mijn rekening gezet. Vervolgens de betaling nogmaals proberen te doen via internet maar dit lukte niet. Dan naar ING kantoor en hun advies met terminal geprobeerd..deze keer lukt het.
Jammer dat ze mij niet verwittigd hadden van mislukte betaling en dat er mij nog eens 25 euro kosten werden aangerekend want volgens ING lag de fout bij amerikaanse bank en niet bij en...
Jammer dat ze mij niet verwittigd hadden van mislukte betaling en dat er mij nog eens 25 euro kosten werden aangerekend want volgens ING lag de fout bij amerikaanse bank en niet bij en...
Dat klopt. Anderzijds is het niet omdat jij goeie ervaringen hebt met ing, dat iedereen dat heeft...Maneblusser schreef:Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is niet omdat jij slechte ervaringen hebt met je ING kantoor, dat het overal zo is.caro89 schreef:Als ik iedereen een goede raad kan geven blijf bij ING ver weg!
Zelf ben ik in contact gekomen met ing nav het overlijden van m'n schoonmoeder.Zelf ben ik al 20 jaar klant (eerst BBL, later ING) en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Wellicht zijn ze in het ene kantoor al wat klantvriendelijker dan in het andere, maar ik vermoed dat dat bij elke bank zo is.
Ik was in die tijd van plan om daar een ing tempo sparen rekening te openen, maar heb er toch maar van afgezien.
Eigenlijk is daar niks van de 1e keer correct gebeurd, tenzij het blokkeren van de rekeningen ... Voor het bedrag dat ze durven vragen nav een nalatenschap (151,25 euro) verwacht ik toch minder problemen...
Ik ben ook reeds meer dan dertig jaar klant bij ing-België en ben er steeds tevreden.Mijn "personal banker" kan ik steeds contacteren en het is niet hij die me zelf lastig valt.Hij probeert mij niet te overhalen om fondsen bij hun te kopen,ik vraag wel zijn mening als ik bepaalde effekten wil kopen.Maar ja, bij sommigen mag het nooit iets kosten en er zijn wel degelijk lastige klanten die steeds hun gelijk willen halen zelfs als zij van bankzaken niets af weten!
Heb ik ergens geschreven dat het niets mag kosten?kaohsiung schreef:Maar ja, bij sommigen mag het nooit iets kosten
Vergelijk zelf eens https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
Voor het bedrag dat ing vraagt, verwacht je dat alles vlot verloopt. Toch?
Er is nooit door ing gereageerd dat 'we' verkeerd zouden zijn. Als ze reageren op een email, gaan ze het in orde brengen of gaat het hoofdkantoor het doen. Jaja ...en er zijn wel degelijk lastige klanten die steeds hun gelijk willen halen zelfs als zij van bankzaken niets af weten!
Er ging iets mis met de nieuwe bankkaart. 2x moeten voor bellen.
Er ging iets mis met de code die we moesten krijgen, pas 14 dagen na de bankkaart hadden we de code.
De helft van de nalatenschap moest op een rekening naakte eigenaar overgeschreven worden, eerst enkel het spaargeld, na klacht van ons dan toch, ongeveer, de helft van de effectenrekening, en een kleine 1.000 euro heeft m'n vriendin maar zelf overgeschreven...
De intrest van de rekening naakte eigenaar wordt trouwens nog steeds op de rekening van de naakte eigenaar zelf gestort, dat moet dus op de rekening van de vruchtgebruiker zijn. We doen dat nu maar telkens zelf. Je kan niet blijven vragen...
....
Ooit was ING nog BBL en toen ging het goed.
Bankieren op basis van vertrouwen en bekendheid.
Iedere bediende kende iedere klant. Je kon al eens iets vragen..
Nu ken je de bediende van ING niet meer want ze wisselen vaak. Hun openingsuren zijn tot minder dan de helft teruggebracht. Er is geen loket meer. Ze doen geen vreemde munten meer.
Soms zit er aan het loket een giecheltrut die van niets iets afweet. Of toch niet van bankzaken.
Alles moet je aan de automaat doen.
Als je een simpele vraag gaat stellen worden er je een hoop vragen gesteld die niet ter zake doende zijn maar enkel bedoeld om een nieuw product te verkopen.
Verzekering gehad bij ING : zoveel babylonische spraakverwarringen en vertragingen in de interne administratie dat ze me zelf opgezegd hebben. Reden : Bonus Malusattest niet ontvangen. Reden daarvan : vastgelopen in de administratie.
Ze durven wel nu nog vragen (als ze me al te zien krijgen) of ik niet opnieuw een verzekering bij hen wil afsluiten.
Euhhhh.. Neen. Toch maar niet !
Of mijn vrouw niet bepaalde bankproducten bij hen wil nemen ? Daar achten ze mij zelf verantwoordelijk voor. Ik zou zeggen : vraag het haar zelf ! Waarom zou ik de zaakjes van ING regelen.
Wat vroeger WEL kon omdat we elkaar kenden kan nu natuurlijk niet meer. Want als het niet enkel in het voordeel van de bank is, is er wel een regeltje dat zegt dat het niet kan.
Intresten op spaarrekeningen zijn nooit interessant en als ze dat wel zijn.. zijn ze dat volgend jaar niet meer.
Er waait duidelijk een nieuwe Hollandse wind door deze bank.
Wat mis ik toch die oude bank waar ik graag klant was...
Ik ben nu van pure miserie naar Belfius gegaan en daar werkt alles beter en is er nog meer dan 2/5 van het personeel aanwezig. En daar kan je WEL een vraag stellen.
Als je al beter bent bij die welbepaalde (stro**)bank dan bij ING wil het al wat zeggen voor de laatste.
Bankieren op basis van vertrouwen en bekendheid.
Iedere bediende kende iedere klant. Je kon al eens iets vragen..
Nu ken je de bediende van ING niet meer want ze wisselen vaak. Hun openingsuren zijn tot minder dan de helft teruggebracht. Er is geen loket meer. Ze doen geen vreemde munten meer.
Soms zit er aan het loket een giecheltrut die van niets iets afweet. Of toch niet van bankzaken.
Alles moet je aan de automaat doen.
Als je een simpele vraag gaat stellen worden er je een hoop vragen gesteld die niet ter zake doende zijn maar enkel bedoeld om een nieuw product te verkopen.
Verzekering gehad bij ING : zoveel babylonische spraakverwarringen en vertragingen in de interne administratie dat ze me zelf opgezegd hebben. Reden : Bonus Malusattest niet ontvangen. Reden daarvan : vastgelopen in de administratie.
Ze durven wel nu nog vragen (als ze me al te zien krijgen) of ik niet opnieuw een verzekering bij hen wil afsluiten.
Euhhhh.. Neen. Toch maar niet !
Of mijn vrouw niet bepaalde bankproducten bij hen wil nemen ? Daar achten ze mij zelf verantwoordelijk voor. Ik zou zeggen : vraag het haar zelf ! Waarom zou ik de zaakjes van ING regelen.
Wat vroeger WEL kon omdat we elkaar kenden kan nu natuurlijk niet meer. Want als het niet enkel in het voordeel van de bank is, is er wel een regeltje dat zegt dat het niet kan.
Intresten op spaarrekeningen zijn nooit interessant en als ze dat wel zijn.. zijn ze dat volgend jaar niet meer.
Er waait duidelijk een nieuwe Hollandse wind door deze bank.
Wat mis ik toch die oude bank waar ik graag klant was...
Ik ben nu van pure miserie naar Belfius gegaan en daar werkt alles beter en is er nog meer dan 2/5 van het personeel aanwezig. En daar kan je WEL een vraag stellen.
Als je al beter bent bij die welbepaalde (stro**)bank dan bij ING wil het al wat zeggen voor de laatste.