settlement
settlement
IK zit eigenlijk met een vraag en ik begrijp het nog altijd niet!
Je koopt een fonds en je ziet de aankoopprijs
Je krijgt de transactie en daar staat ook op settlement datum enz 3 dagen bv of meer zelfs ( heb er gezien van 31/10 order geplaatst > 2 nov uitgevoerd >> en pas 7/11 settlement)
Dus als ik het goed versta is de prijs degene die de dag van settlement is, de waarde.
En niet die als je het order plaatst.
Je krijgt de transactie en daar staat ook op settlement datum enz 3 dagen bv of meer zelfs ( heb er gezien van 31/10 order geplaatst > 2 nov uitgevoerd >> en pas 7/11 settlement)
Dus als ik het goed versta is de prijs degene die de dag van settlement is, de waarde.
Re: settlement
Klopt. Je koopt je fonds aan tegen de waarde die de onderliggende aandelen vandaag hebben. Het effect daarvan op de waarde van het fonds is vandaag echter nog niet bekend. Die wordt pas morgen door de fondsbeheerder berekend en morgen of overmorgen bekend gemaakt. Pas dan volgt de verrekening van je aankoop. Je weet dus niet op voorhand aan welke koers je een fonds aankoopt. Je kunt wel een idee hebben of die koers hoger of lager zal zijn dan de de koers die vandaag bekend is wanneer je kijkt of de beurs vandaag gestegen of gedaald is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En toch zie ik dat het geld al van de rekening is????
Hoe kan dat dan?
Als settlement pas 4 en 7 / 11 plaats vindt!
thanks
Hoe kan dat dan?
thanks
Ik vermoed dat dat een provisie is die ze afhouden en dat het verschil met de uiteindelijke meer- of minderprijs later verrekend wordt.
Met welk geld zou je anders willen dat uw bank het fonds aankoopt?jempi25 schreef:En toch zie ik dat het geld al van de rekening is????
Hoe kan dat dan?
thanks
Als je iemand de opdracht geeft om voor u een brood te gaan halen bij de bakker, dan geef je die persoon toch ook eerst geld, en pas nadien krijg je je brood. Je kunt toch moeilijk verwachten dat de persoon die het brood gaat halen dit uit eigen zak moet betalen en pas na afgifte van het brood kan proberen om het geld bij jou te recupereren?
Neen dat ze de som vastzetten, en dan bij uiteindelijke aankoop afhouden!
Want indien er geen geld staat dan gaat het order zo wie zo niet vastgelegd worden!!!!
Zo dom ben ik nu ook weer niet.
Heb bv in het voorbije weekend gekocht en zie dat nu plots de beurzen enorm dalen. En denk ik 2/11 zijn ze behandeld door MD.
Dus als ik het goed begrijp indien deze fondsen mee dalen dan gaan ze toch teveel afgehouden hebben.
En daarna terug vereffenen is toch
thanks
mvg
Want indien er geen geld staat dan gaat het order zo wie zo niet vastgelegd worden!!!!
Zo dom ben ik nu ook weer niet.
Heb bv in het voorbije weekend gekocht en zie dat nu plots de beurzen enorm dalen. En denk ik 2/11 zijn ze behandeld door MD.
Dus als ik het goed begrijp indien deze fondsen mee dalen dan gaan ze toch teveel afgehouden hebben.
En daarna terug vereffenen is toch
thanks
mvg
Ja, aangezien de beurzen al de hele week dalen ga je minder betalen dan berekend toen je je order plaatste.
Dat ze een provisie inhouden is omdat je anders dat geld kunt uitgeven tussen het plaatsen van je order en de eindafrekening.
Dat ze een provisie inhouden is omdat je anders dat geld kunt uitgeven tussen het plaatsen van je order en de eindafrekening.
Beste, even ter verduidelijking, bij fondsen ziet u bij aankoop enkel de NIW (netto inventaris waarde) van het einde van de vorige handelsdag. Wanneer u een fonds aankoopt is dit doorgaans echter aan de NIW van het einde van de huidige handelsdag. Tenminste als u het order plaatst voor een bepaald tijdstip van de dag. Het cut-off tijdstip varieert per fonds, maar het veiligst is om uw order voor 12u in te voeren. Als u het order ingeeft na dit tijdstip dan is de kans groot dat uw order wordt uitgevoerd aan de NIW van het einde van de volgende handelsdag. De settlement zelf heeft dus niets met de prijs te maken. Dit is de dag wanneer het fonds op je effectenrekening wordt bijgeschreven en hangt af van het fondsenhuis en kan een paar dagen duren.jempi25 schreef:IK zit eigenlijk met een vraag en ik begrijp het nog altijd niet!
Als ge een order ingeeft ziet ge naast uw provisie rekening niet beschikbaar bedrag staan.jempi25 schreef:IK zit eigenlijk met een vraag en ik begrijp het nog altijd niet!
Van dit bedrag gaan uw orders af , dit wanneer aankoop is gedaan.
Estate Guru believer.
-
AertsLesley
- Newbie

als je het niet begrijpt waarom schrijf je dan niet in op de webinar?
Heb dit ook zien staan vastgezet saldo bedrag voordien?
BV deze op de girorekening, bedrag heb ik XXX gezet!
Dit is er 1 van de aankopen
Datum transactie Boekdatum Beschrijving transactie Debet
03.11.2016 02.11.2016 AANKOOP/netto_DEUTSCHE INVEST I MULTI OPPORTUNITIE € XXXXXXX
Transactiehistory
Datum Opdracht Type Naam effect Aantal Koers bedrag Datum settlement
02-11-16 KOOP Fonds DEUTSCHE INVEST I MULTI OPPORTUNITIES LC XXX €110,40 € xxx 07-11-16
Waarom zetten ze dan settledatum 7/11/2016???
Op de rekening zie je staan boekdatum 2/11 en transactie 3/11
In transactie History zie je staan 2/11 koop en settlement 7/11
BV deze op de girorekening, bedrag heb ik XXX gezet!
Dit is er 1 van de aankopen
Datum transactie Boekdatum Beschrijving transactie Debet
03.11.2016 02.11.2016 AANKOOP/netto_DEUTSCHE INVEST I MULTI OPPORTUNITIE € XXXXXXX
Transactiehistory
Datum Opdracht Type Naam effect Aantal Koers bedrag Datum settlement
02-11-16 KOOP Fonds DEUTSCHE INVEST I MULTI OPPORTUNITIES LC XXX €110,40 € xxx 07-11-16
Waarom zetten ze dan settledatum 7/11/2016???
Op de rekening zie je staan boekdatum 2/11 en transactie 3/11
In transactie History zie je staan 2/11 koop en settlement 7/11