Shortverbod
Shortverbod
Als gewone belegger is dit goed nieuws.Maar aan de reactie van de beurzen en de grote beleggers te zien niet.Hun winstgevende handeltje word bedreigd.Maar ik maak mij geen illusies.Ze zullen wel iets anders vinden om de boel draaiende te houden.
Speculanten hebben de afgelopen weken de euro geshort.Nu een tegenreactie hierop komt zakt de euro verder weg.Ik zie hier geen graten in.
Speculanten hebben de afgelopen weken de euro geshort.Nu een tegenreactie hierop komt zakt de euro verder weg.Ik zie hier geen graten in.
Re: Shortverbod
Op Euronext Brussel is het naakt shorten van onze Belgische Financials + ING voor onbepaalde tijd verboden sinds 23.09.2008.
Het heet dat de markten volatiel zijn. De beurscommentators hebben geen flauw benul of de beurs gaat stijgen of dalen, enkel dat er wat schokken en schokjes komen.
Het is gemakkelijk om eerst naar de koersen te kijken en dan de maatregelen af te breken als blijkt dat de beurs daalt.
Ik verwacht trouwens dat het geen 2 weken gaat uitblijven alvorens de UK en Frankrijk en misschien andere gelijkaardige maatregelen nemen om naakt shorten aan banden te leggen.
Het heet dat de markten volatiel zijn. De beurscommentators hebben geen flauw benul of de beurs gaat stijgen of dalen, enkel dat er wat schokken en schokjes komen.
Het is gemakkelijk om eerst naar de koersen te kijken en dan de maatregelen af te breken als blijkt dat de beurs daalt.
Ik verwacht trouwens dat het geen 2 weken gaat uitblijven alvorens de UK en Frankrijk en misschien andere gelijkaardige maatregelen nemen om naakt shorten aan banden te leggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Shortverbod
Duitsland heeft begrepen dat Europa geen beslissingen kan nemen. Als sterkste lidstaat zal het nu unilaterale maatregelen nemen, zonder rekening te houden met de lidstaten. Het zal dan later de andere lidstaten onder zware druk zetten om hun voorbeeld te volgen. De Duitsers zullen ook continu dreigen met het opblazen van de Euro zodat de andere die aan het Duitse infuus hangen, wel zullen volgen. Zou me niet verbazen mocht de Bundesbank een plan hebben om de Deutsche Mark mit grundlichkeit terug in te voeren, mocht het zover komen. Duitsers zijn graag voorbereid.
Europa heeft de Duitsers vernederd, ze hebben ze gewoon in de wind gezet. Ze zullen de rest van Europa terug een lesje leren. Een ding mag je nooit doen, dat is de Duitsers behandelen alsof ze een klein kind zijn.
Europa heeft de Duitsers vernederd, ze hebben ze gewoon in de wind gezet. Ze zullen de rest van Europa terug een lesje leren. Een ding mag je nooit doen, dat is de Duitsers behandelen alsof ze een klein kind zijn.