Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Gebruikersavatar
fid509
Full Member
Full Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 Aug 2010
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door fid509 » 11 April 2017, 15:08

Mochten de reviews beter zijn dan misschien zou ik het overwegen
https://www.trustpilot.com/review/vectonemobile.co.uk

Gebruikersavatar
jointhan
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 Dec 2016
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door jointhan » 11 April 2017, 18:43

jointhan schreef:
haelewyn schreef:Eén goed adviees : als je het niet begrijpt : vraag het in de Base winkel ! ;D

Het is niet omdat je VOOR 1 MEI naar de winkel moet gaan dat die promo niet kan gelden tot juni.
Er is nog altijd de mogelijkheid van uitgestelde nummeroverdracht. Je gaat vandaag naar de winkel en je draagt je nummer pas een maand later over.

Het was niet alleen voor jou te ingewikkeld. Ook in de Base winkel snapten ze het niet en wilden ze per se de nummeroverdracht nog voor 1 mei doen want anders kwam het niet in orde volgens hen.
Je hebt dan één maand om je belkrediet op te bellen.

Ik gok erop dat het WEL kan met uitgestelde nummeroverdracht tot eind mei 2017. Het zou echt niet de eerste keer zijn dat ze in een Base shop het niet goed weten / interpreteren / begrijpen. Al doen ze daar wel altijd of ze wijsheid in een plastiek zakje zitten hebben. Ik heb toevallig hetzelfde plastic zakje in mijn zak zitten als hen.. Alle wijsheid kon er zeker niet in.
Op de website:
WAT MOET JE DOEN ?

Ga voor 7 juni naar een BASE shop in je buurt.
Kies samen met een medewerker het BASE tarief dat het beste bij je past.
Je behoudt je nummer en je ontvangt onmiddellijk € 15 GRATIS belkrediet.

Zou de website geüpdatet zijn?
Intussen naar een BASE shop geweest. Op hun website zeggen ze dat je je nu al naar de shop kan gaan en je overstapdatum kan beslissen. In de winkel zelf zeggen ze dat de overstap onmiddellijk moet gebeuren wanneer je beslist over te stappen...

Gebruikersavatar
netwerken
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 09 Dec 2012
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door netwerken » 11 April 2017, 18:48

Voor iemand die 100 minuten per maand belt, 0 sms en 0 data; is er een aanbieder goedkoper dan Dommel? 5 cent per minuut
Scarlet is 10 cent per minuut
passieve indexbelegger, kritisch tot in het kleinste detail

Gebruikersavatar
patten
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 Jan 2011
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door patten » 17 April 2017, 18:14

Hoelang blijft een prepaidkaart geldig bij Base?, ik vind dit nergens op de site terug

Gebruikersavatar
satsurfer
VIP member
VIP member
Berichten: 1529
Lid geworden op: 25 Jun 2007
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door satsurfer » 17 April 2017, 18:18

http://lmgtfy.com/?q=geldigheidsduur+prepaid+base

HOELANG BLIJFT HET BELTEGOED OP MIJN HERLAADKAART GELDIG?

Je beltegoed is steeds 12 maanden geldig na elke herlaadbeurt. Indien er geen herlading gebeurt vóór deze vervaldatum verlies je jouw resterend beltegoed en wordt jouw simkaart gedeactiveerd. Je dient dan een nieuw prepaid-pakket aan te kopen in een BASE-shop.

Gebruikersavatar
satsurfer
VIP member
VIP member
Berichten: 1529
Lid geworden op: 25 Jun 2007
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door satsurfer » 17 April 2017, 18:24

netwerken schreef:Voor iemand die 100 minuten per maand belt, 0 sms en 0 data; is er een aanbieder goedkoper dan Dommel?
Als je vooropstelt geen data en geen sms te gebruiken, dan vermoed ik dat Dommel de goedkoopste is voor jouw profiel. ;)

Met allortl kan je 1 u. alle netwerken + 2 u. naar base/allo rtl bellen en 600 sms sturen voor 5 €
Als je -veel- mensen hebt die base hebben waar je naar belt, kan het evt. voordeliger zijn..... Dus nog meer 'waard voor je geld'

Gebruikersavatar
fid509
Full Member
Full Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 Aug 2010
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door fid509 » 19 April 2017, 10:23

Antwoord van het meldpunt:
Wij hebben uw aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een klacht goed ontvangen en grondig doorgenomen.
Ik stuur uw klacht onmiddellijk door naar de gekwalificeerde entiteit die bevoegd is om dit type geschil te behandelen en die gevolg zal geven aan uw klacht.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie
De Heer Tuerlinckx
Koning Albert II-laan 8
1000 Brussel
Tel. : 02 223 09 09 - Fax : 02 219 86 59
klachten@ombudsmantelecom.be
www.ombudsmantelecom.be

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie zal snel contact met u opnemen. Deze overdracht zegt echter niets over de ontvankelijkheid van uw verzoek. Ik wil u graag vragen om voortaan enkel met deze entiteit contact op te nemen voor alles wat betrekking heeft op dit dossier.

Gebruikersavatar
fid509
Full Member
Full Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 Aug 2010
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door fid509 » 19 April 2017, 15:15

De reactie van de ombudsman is ook al binnen.
Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 19/04/2017, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Telenet Group.

De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.
Nog 10dagen om te weten wat hun standpunt is...

Gebruikersavatar
dmod
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 Apr 2017
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door dmod » 20 April 2017, 13:54

Hallo,

Ik gebruik Simyo voor mijn alarminstallatie (met dagelijkse oproep naar meldkamer).
Dit was het goedkoopste tarief dat ik destijds gevonden heb (0,05ct/min.)
Ik zie dat Dommel heztelfde tarief hanteert maar in de voorwaarden staat dat hun prepaid formule niet mag gebruikt worden voor machine-to-machine oproepen.
Wordt dit effectief gecontroleerd ? Of zijn er alternatieven voor mijn situatie ?
Thanks.

Gebruikersavatar
netwerken
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 09 Dec 2012
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door netwerken » 20 April 2017, 21:26

https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm ... ase-0.html
https://www2.telenet.be/nl/mobiel/abonnementen/pvv/
deze zijn allebei duurder; maar voor 1 (korte) oproep per dag maakt dat nu ook niet veel uit
passieve indexbelegger, kritisch tot in het kleinste detail

Gebruikersavatar
dmod
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 Apr 2017
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door dmod » 20 April 2017, 22:02

netwerken schreef:https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm ... ase-0.html
https://www2.telenet.be/nl/mobiel/abonnementen/pvv/
deze zijn allebei duurder; maar voor 1 (korte) oproep per dag maakt dat nu ook niet veel uit
Dat is resp. 5 en 4x duurder dan wat Simyo mij nu kost ...

Gebruikersavatar
pragamatic
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 Jan 2015
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door pragamatic » 20 April 2017, 23:06

Ik gebruikte bij Aldi Talk de bundel M voor 8 euro per maand.

Na mijn huiswerk gemaakt te hebben kom ik uit bij Scarlet Red abonnement, voor hetzelfde maandbedrag, maar met meer data en sms inbegrepen dan bij aldi talk bundel M.

Nog een tip waar andere aldi/simyo gebruikers iets aan kunnen hebben:
Toen ik op de Scarlet website mijn nummeroverdracht wou ingeven was er een drop-down menu waarin ik mijn huidige operator kon selecteren. Daar stonden enkele operatoren in die ik nog niet kende. Noemenswaardig is Vectone Mobile omdat zij ook bundels aanbieden vergelijkbaar met aldi talk, voor 3 of 5 euro per maand. Ze maken gebruik van het base/telenet netwerk; iets wat velen hier waarschijnlijk willen vermijden.

Maar goed, ik ben uiteindelijk voor Scarlet gegaan.

Gebruikersavatar
Angel Devil
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 Jan 2008
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door Angel Devil » 21 April 2017, 16:11

Bellen van Aldi Talk naar Aldi Talk 0,05 € naar elke andere Belgische lijn 0,13 € bij Base 0,30 € : das een stevig verschil die 15 € extra belwaarde die je er bij krijgt bij overstap zal snel op zijn. De gratis belwaarden en sms'en zijn al na 30 dagen verlopen.
Laatst gewijzigd door Angel Devil op 21 April 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fid509
Full Member
Full Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 Aug 2010
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door fid509 » 21 April 2017, 16:20

fid509 schreef: Nog 10dagen om te weten wat hun standpunt is...
"Naar aanleiding van de beslissing van Aldi om te stoppen met Aldi Talk België, heeft Telenet geluisterd naar zijn
klanten. Niet iedereen kan zijn tegoed opgebruiken voor de einddatum van 7 juni. BASE zal daarom voor alle klanten de
nog openstaande belwaarde vergoeden bij overstap naar een Base product door middel van BASE belkrediet, dat dan
tegen de geldige tarieven en voorwaarden van BASE gebruikt kan worden. Voor klanten die overstappen via een
Base‑shop zal de vergoeding steeds minimaal 15€ bedragen. Voor prepaid klanten wordt het resterend saldo op hun
kaart aangevuld. Voor postpaid klanten wordt het verrekend via de aanrekening. Ook voor klanten die ondertussen al zijn
overgestapt naar een BASE simkaart wordt de openstaande belwaarde die ze hadden op het moment van de overstap
vergoed.

Klanten die niet wensen in te gaan op bovenstaand aanbod kunnen na 7/6, de einddatum voor de registratieplicht, hun nog
openstaande belwaarde recupereren bij Telenet. Concreet kunnen ze vanaf 7 juni tot en met 31 augustus per aangetekend
schrijven aan Telenet de terugbetaling vragen op hun bankrekening van hun resterend saldo. Deze aanvraag dient
vergezeld te zijn van de simkaart [van Aldi Talk, noot van de Ombudsdienst] in kwestie, het nummer van de simkaart, het
bankrekeningnummer en een kopie van het identiteitsbewijs van de klant. Klanten zullen een formulier op de BASE
website kunnen downloaden om bovenstaande gegevens in te vullen. Om voor bovenstaande procedure in aanmerking te
komen, moeten klanten wel met hun simkaart en telefoonnummer tenminste tot 31 mei klant blijven bij Aldi Talk. De
concrete aanvraagmodaliteiten zijn beschikbaar op ww.base.be\alditalk."

Gebruikersavatar
haelewyn
Hero Member
Hero Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 13 Mei 2015
Contact:

Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?

Bericht door haelewyn » 30 April 2017, 13:56

Mijn kaart is vandaag overgezet naar Base. Er stond automatisch ook een bonus op van 500 MB, 60 minuten naar alle netwerken en 1000 sms'en (net alsof je herladen zou hebben). De geldigheid van de 15 euro is één jaar.

Er stond voor de verandering nog iets van 14 euro op mijn Simyo en nu 15 op Base.

De self service pagina's van Base zijn alleszins al beter dan die van Simyo.. dat is een troost(je).

Reageer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten