Single op reis
Re: Single op reis
De R 4 parkeerde ik meestal 's nachts op een afgelegen plaats in een bos. Slaapzakken lagen in de auto, en de radio speelde muziek. Het waren heerlijke tijden, jong, vrij, een auto, en een lief, ik word er 'warm' van als ik er aan terug denk, aan de 'goede jonge tijd.Spruitekop schreef:In 'n Renault 4 zullen ze je alvast niet lastig gevallen hebben, ze zullen gedacht hebben dat het 'n BOB'er was.
Tegenwoordig zijn het de taxichauffeurs aan het Terkamerenbos die de vrouwen nog lastig vallen, of een tijdje geleden in het Citadelpark in Gent
In Thailand bvb geldt de regel dat je betaalt per kamer en niet per persoon.
In een kamer met ontbijt zijn meestal twee ontbijten incl. de regel. Als je alleen bent kan je bijgevolg een extra persoon laten meegenieten van het ontbijt.
Ik vind het eigenlijk bedrog dat je in Vlaanderen en vele westerse landen per persoon moet betalen...
In een kamer met ontbijt zijn meestal twee ontbijten incl. de regel. Als je alleen bent kan je bijgevolg een extra persoon laten meegenieten van het ontbijt.
Ik vind het eigenlijk bedrog dat je in Vlaanderen en vele westerse landen per persoon moet betalen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Ik word ook af en toe geconfronteerd met toeslagen voor single ; namelijk als wij als koppel, onze alleenstaande zoon meenemen op vakantie, boeken we voor hem een aparte kamer. Meestal staat dat dan aangeduid als "2-persoonskamer met bezetting 1 persoon".mickymouseke schreef:...een week all in betaalde ik doorgaans zo een 1100 euro in juni of sep (turkije of egypte )
....terwijl een koppel daar dan 750 euro voor betaalt....ik ontplof daarvan.
Hotelprijzen zijn in de meeste gevallen per persoon en niet per kamer.
Dus in jouw voorbeeld betaalt het koppel 2 X 750 euro = 1500 euro, terwijl de alleenstaande slechts 1100 euro moet betalen voor diezelfde kamer.
Het opkuisen van een kamer en badkamer + verbruik van airco of verwarming + elektriciteitsverbruik (TV, koelkast, verlichting...), kosten aan de uitbaters evenveel bij bezetting met 1 persoon als bij bezetting met 2 personen.
Als allemaal de 2-persoonskamers met bezetting 1 persoon zouden verhuurd worden aan dezelfde prijs, dan werkt de hoteluitbater met verlies, want hij heeft maar de helft van zijn hotel bezet.
Sommige hotels bieden ook goedkopere 1-persoonskamers aan (zonder single-supplement), maar dikwijls hebben deze kamers een minder goede ligging; bvb aan de achterzijde van het hotel.
-
anonymous9
Veel hotels hebben eenpersoonskamers die kleiner zijn qua oppervlakte e.d. Ik vind het eerder een probleem van 'affichering' van het reisbureau door standaard reizen voor twee aan te bieden. Het is een van de redenen waarom ik nooit met een reisbureau reis, ik stel dan liever mijn eigen reis samen desnoods in een ander hotel dat wél eenpersoonskamers heeft.
Waarom niet met een vriend of vriendin op reis gaan dan deel je toch de kosten gewoon?
er zijn zoveel single organisaties te vinden via allegrovzw en dan heb je nog; het vertrek, activecupids, kb for friends,, de tofste bende, veerkracht, amical etc...singles genoeg om met op reis te gaan...ook bij Joker komen veel singles op af...
Topic is van een tijdje geleden.
Koningaap schijnt goed te zijn en voor de actievere onder ons tevoet
Koningaap schijnt goed te zijn en voor de actievere onder ons tevoet