Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
-
SamBG
Re: Singles betalen in België hoogste belastingen ter wereld
Familie kan je niet kiezen... Vrienden wel.
Mijn voorbeelden hebben evengoed betrekking op koppels als op gezinnen met kinderen. Ik wil maar aantonen dat een alleenwonende single een grotere ecologische voetafdruk heeft dan iemand die met een of meerdere personen samenwoont.
-
SamBG
Yaris snapt het blijkbaar niet, maar toch de "man" tackelen... Zoals je van "vrienden" mag verwachten. Pfff Yaris... Ik snap nu toch wel jouw carrière op dit forum. Mag ik dit zeggen of wordt mijn berichtje ook weer "gezuiverd"?
Yaris,
Stel u nu eens voor dat alle alleenwonende singels na deze crisis gaan samenhokken met iemand.
De economische gevolgen zijn niet te overzien.
Het vastgoed dat vrijkomt, wie gaat daar gaan wonen? Wat met die kleine studios en 1slaapkamer appartementen?
Er gaan vanaf nu veel minder salons, eetkamers, witgoed, ... Gekocht worden. Denk aan de zelfstandige elektrozaken,..
We gaan dan wel moeten zoeken naar asielzoekers die voorlopig alleen afkomen, zonder hun gezin.
Stel u nu eens voor dat alle alleenwonende singels na deze crisis gaan samenhokken met iemand.
De economische gevolgen zijn niet te overzien.
Het vastgoed dat vrijkomt, wie gaat daar gaan wonen? Wat met die kleine studios en 1slaapkamer appartementen?
Er gaan vanaf nu veel minder salons, eetkamers, witgoed, ... Gekocht worden. Denk aan de zelfstandige elektrozaken,..
We gaan dan wel moeten zoeken naar asielzoekers die voorlopig alleen afkomen, zonder hun gezin.
Fair enough. Maar al je voorbeelden kloppen niet met de realiteit. Ons gezin van 3 heeft: 3 wagens, 2 vaatwassers, 2 ijskasten, 4 laptops, 4 slaapkamers, 2 badkamers, 2 toiletten, 20.000 m² meter ruimte, ... Als elk gezin nu eens 20.000 m² ruimte zou hebben dan was er die problematiek van voetafdruk of milieu-norm allicht niet. Om maar te zeggen, dat je alles makkelijk kan omkeren om iets te bewijzen of onderuit te halen.
Als een single om de twee weken de afwas doet moet hij genoeg kook- en eetmateriaal hebben om iedere dag op een propere manier eten klaar te maken en op te eten, anders wordt het een onhygiënische bedoening.
Amai Sam, dat is al de tweede keer vanavond dat je me persoonlijk aanvalt. Ik zal eraan denken als je me nog eens een persoonlijk berichtje stuurt.
PS: is er ooit al een berichtje van jou gezuiverd tenzij door jezelf?
-
SamBG
Ik val je niet aan en persoonlijk al zeker niet. Ps Ik ben je "vriend" niet. Meer wens ik niet meer met jou te communiceren. Ik heb genoeg van jou en jouw "bijdragen" op dit forum.
@SamBG: straf dat je na 25 dagen op het forum al genoeg van me hebt. Gelukkig heb ik niet genoeg van jou. Maar goed, zet me gewoon in je lijst van vijanden in je gebruikerspaneel dan zie je mijn berichten niet meer. Daaag.
Ja maar, ik had het over ecologie en jij over economie. Natuurlijk, hoe beter voor het een hoe slechter voor het ander. Overconsumptie doet de economie draaien maar is rampzalig voor het milieu.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Uw gezin van vijf verbruikt inderdaad niet vijf keer zo veel als een single wanneer je het over voeding, nutsvoorzieningen,... hebt.
Maar die single moet dat wel dragen met 1 loon terwijl dat gezin meestal meer dan 1 loon heeft en kindergeld!!! Om maar te zwijgen over de belastingen, iets waar dat gezin nog eens in bevoordeeld wordt...
Maar die single moet dat wel dragen met 1 loon terwijl dat gezin meestal meer dan 1 loon heeft en kindergeld!!! Om maar te zwijgen over de belastingen, iets waar dat gezin nog eens in bevoordeeld wordt...
En dat is zeker niet de schuld van de sossen en de Walenmovado schreef: ↑30 april 2020, 18:03 https://www.handelsblatt.com/politik/de ... 90716.html
We are the worldchampions!!!!!!!!!!!
Kinderloze alleenstaanden in Duitsland kunnen zichzelf met een twijfelachtige titel sieren: ze zijn vice-wereldkampioen als het gaat om het betalen van belastingen en heffingen. Alleenstaanden moeten bijna exact de helft van hun inkomen afstaan aan de staat. Alleen in België is de last hoger dan hier. Dit blijkt uit de studie “Taxing Wages” van de geïndustrialiseerde landenorganisatie OESO, die de belastingdruk op internationaal niveau vergelijkt.
De last voor een gemiddelde verdiener in Duitsland was vorig jaar 49,4 procent. Ter vergelijking: het OESO-gemiddelde was slechts 36 procent. Van de 36 onderzochte landen lagen alleen Belgische singles 52,2 procent voor op Duitsers.
Hetzelfde beeld doet zich voor bij alleenstaande werknemers die relatief weinig of relatief veel verdienen.
-
SamBG
centiem schreef: ↑1 mei 2020, 00:37En dat is zeker niet de schuld van de sossen en de Walenmovado schreef: ↑30 april 2020, 18:03 https://www.handelsblatt.com/politik/de ... 90716.html
We are the worldchampions!!!!!!!!!!!
Kinderloze alleenstaanden in Duitsland kunnen zichzelf met een twijfelachtige titel sieren: ze zijn vice-wereldkampioen als het gaat om het betalen van belastingen en heffingen. Alleenstaanden moeten bijna exact de helft van hun inkomen afstaan aan de staat. Alleen in België is de last hoger dan hier. Dit blijkt uit de studie “Taxing Wages” van de geïndustrialiseerde landenorganisatie OESO, die de belastingdruk op internationaal niveau vergelijkt.
De last voor een gemiddelde verdiener in Duitsland was vorig jaar 49,4 procent. Ter vergelijking: het OESO-gemiddelde was slechts 36 procent. Van de 36 onderzochte landen lagen alleen Belgische singles 52,2 procent voor op Duitsers.
Hetzelfde beeld doet zich voor bij alleenstaande werknemers die relatief weinig of relatief veel verdienen.![]()
Als we het over de ecologische voetafdruk hebben dan winnen singles zonder kinderen hands-down. Weet je wat de ecologische voetafdruk is van een kind?
Maar serieus, het is mijn eigen keuze om alleen in een huis te wonen (waar inderdaad een gezin in kan). Sommige taksen heb ik geen probleem mee, zoals de grondbelasting. Anderen daarentegen... We moeten met z'n allen minder water gebruiken, maar hoe meer mensen samenwonen hoe meer korting je krijgt op je waterfactuur? Makes no sense whatsoever.
De taksen op lonen liggen in België in het geheel te hoog. Er moet een deftige taxshift komen met een eerlijke herverdeling, maar of die er ooit gaat komen...
Maar serieus, het is mijn eigen keuze om alleen in een huis te wonen (waar inderdaad een gezin in kan). Sommige taksen heb ik geen probleem mee, zoals de grondbelasting. Anderen daarentegen... We moeten met z'n allen minder water gebruiken, maar hoe meer mensen samenwonen hoe meer korting je krijgt op je waterfactuur? Makes no sense whatsoever.
De taksen op lonen liggen in België in het geheel te hoog. Er moet een deftige taxshift komen met een eerlijke herverdeling, maar of die er ooit gaat komen...