Sioen
TIP
Re: Sioen
Aan €25 wil ik m'n positie wel ietsje vergroten.
Jaartje geleden kon je ze in volle Brexitpaniek nog oppikken aan €14,5.
Jaartje geleden kon je ze in volle Brexitpaniek nog oppikken aan €14,5.
Mooie dip al vandaag Jens.
Als dit nog even doorgaat zal je snel aan de €25 zijn.
Als dit nog even doorgaat zal je snel aan de €25 zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
goede resultaten voor Sioen
hogere beursopening morgen ?
hogere beursopening morgen ?
We moeten het met omzetcijfers doen, maar de organische groei doet het beste vermoeden naar de bottomline.
Sioen Industries Groep realiseerde in de eerste negen maanden van 2017 354,0 miljoen EUR omzet, naar derde
partijen, of een impliciete groeivoet van 32,0% in vergelijking met de 268,2 miljoen EUR omzet gerealiseerd over
de eerste negen maanden van 2016.
Op een vergelijkbare basis, exclusief de recent overgenomen bedrijven (*), realiseerde de Sioen Industries Groep een
organische groeivoet van 5,8% over de eerste negen maanden van 2017 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar
We verwachten dat de onderliggende trend van de eerste negen maanden zich zal verderzetten de rest van het jaar.
De Sioen Industries Groep zal de nadruk blijven leggen op:
• de verdere integratie van de overgenomen bedrijven
• de compensatie van de verder gestegen grondstofprijzen
De kernwaarden van Sioen:
• sterke focus op R&D en innovatie
• gediversifieerd productaanbod op maat van de klant
• kostenefficiëntie
Winstgevendheid toch eerder mixed dit jaar door hogere grondstoffenprijzen, die blijkbaar ook "verder zijn gestegen".
Vandaag een werfuitrusting gekregen, blijkbaar gemaakt door Sioen.
Stevig materiaal moet ik zeggen!
Stevig materiaal moet ik zeggen!
Dikke €35m vks. Marges stonden onder druk door hogere grondstoffenprijzen. Blijkbaar geen evidentie om die snel door te rekenen. Investeringen (met €18m in 2017 al een verdubbeling tegenover 2016) worden nog opgedreven.
Outlook
Outlook
Algemeen genomen zijn de vooruitzichten
voor 2018 veelbelovend. De economische
heropleving gaat gepaard met een sterke
stijging van de vraag naar grondstoffen en hun
prijsvorming. In dit klimaat is het de uitdaging
om de prijszetting gelijke tred te laten houden
met de prijzen van de grondstoffen.
Sioen Industries zal groei blijven nastreven door
de ontwikkeling van nieuwe complementaire
productlijnen in technisch textiel.
Omzet 2018 zal voor het eerst boven de 500M uitkomen voor de groep, VKS marge erop zal dalen als ze van plan zijn 35M capex uit te geven dit jaar. Wellicht wel nog zo'n 30M (zeer constante vrije kasstromen eigenlijk doorheen de jaren). Maar de omzet zal dan wel over 2018 en 2019 flink kunnen doorgroeien.
Die laatste grote overname zal volgend jaar het volledige jaar verrekend worden, nu enkel in H2.reteiP schreef: ↑1 maart 2018, 09:00 Omzet 2018 zal voor het eerst boven de 500M uitkomen voor de groep, VKS marge erop zal dalen als ze van plan zijn 35M capex uit te geven dit jaar. Wellicht wel nog zo'n 30M (zeer constante vrije kasstromen eigenlijk doorheen de jaren). Maar de omzet zal dan wel over 2018 en 2019 flink kunnen doorgroeien.
De groei-investeringen zijn blijkbaar ook nodig want al hun capaciteit voor 2018 is reeds verkocht bij dien Italiaan.
VKS was dit jaar al 'geimpacteerd' door (eenmalig?) hogere belasting & hogere (groei)CapEx. Als ge die er wat uitfiltert kon de VKS 10M hoger gelegen hebben. Ik denk dat er de komende jaren nog veel ruimte is om die op te krikken...
Eenmaal die factoren wat gestabiliseerd zijn verwacht ik toch een VKS van minstens 50M.
Idd. Heb er zelf geen probleem mee als de capex tijdelijk hoger ligt omdat je een extra fabriek wilt bouwen in een goed draaiende niche. Het is mij nog altijd niet gelukt om bij te kopen rond de €25!
is er dividend info gegeven?
inderdaad jens, je hebt gelijk
via de vfb site heb ik toch iets gevonden
https://www.vfb.be/vfb/Media/Default/ar ... .2018).pdf
via de vfb site heb ik toch iets gevonden
https://www.vfb.be/vfb/Media/Default/ar ... .2018).pdf
De Standaard:
Ondoordringbare zeilen moeten dieven uit trucks houden.
Website Sioen
Trucks met ‘slim’ zeil tegen havencriminaliteit.
Ondoordringbare zeilen moeten dieven uit trucks houden.
Website Sioen
Trucks met ‘slim’ zeil tegen havencriminaliteit.