Sioen
TIP
Re: Sioen
Cijfers zijn minder voor q1.
Ben zeer benieuwd wat de koers gaat doen.
Misschien een ideaal moment om nog wat bij te kopen!
De textielgroep Sioen zag de organische omzet in het eerste kwartaal met 0,2
procent afnemen. Boosdoener is de kledij-sectie waar de verkoop met zo'n 8
procent terugviel.
Had zeker geen daling van de omzet verwacht, maar de algemene consensus blijkbaar wel want ze koersen vanmorgen gewoon hogerJhn schreef: ↑27 april 2018, 07:20 Cijfers zijn minder voor q1.
De textielgroep Sioen zag de organische omzet in het eerste kwartaal met 0,2
procent afnemen. Boosdoener is de kledij-sectie waar de verkoop met zo'n 8
procent terugviel.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Heb mijn positie deze morgen verkocht tegen 30 EUR. Er is te weinig positieve evolutie naar mijn zin. Inderdaad vreemd dat ze toch hoger gaan.
Je moet ze toch wat tijd geven. De vele overnames vergen tijd. Overneme is 1 ding, integreren en doorgroeien is nog net iets anders. De mijne blijven gewoon waar ze zijn.
Sioen is gewoon een buy en hold. Uitstekend bedrijf dat aan een eerder faire prijs noteert. Uitstekend management. Goede kapitaalallocatie. Wat wil je nog meer? Wil al lang bijkopen rond €25 maar dat is me nog niet gelukt.
Ik wil wachten tot het zakt om opnieuw in te stappen. Laatste tijd te veel verkoopopportuniteiten gemist met mijn portefeuille.
100% mee eens, dividend rendement is ook ok en dat verlies je ook door ze te verkopen.
er is maar 1 partij die hier beter van wordt en dat zijn de broker, die passeren 2 keer aan de kassa
De fiscus niet vergeten. 
De eerste windmolen-mosselen zijn geoogst:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180703_03595441
Resultaat van de haalbaarheidsstudie is: haalbaar
Dus hopelijk kan Sioen heel veel mossel hangnetjes breien. Ik ga er vanavond alleszins een goeie pot mosselen op eten.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180703_03595441
Resultaat van de haalbaarheidsstudie is: haalbaar
Dus hopelijk kan Sioen heel veel mossel hangnetjes breien. Ik ga er vanavond alleszins een goeie pot mosselen op eten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Is er feitelijk ooit iets gekomen van dat zeewier-textiel?
Dat was toen ook een veelbelovende ontwikkeling, maar niets meer van gelezen...
edit; toch maar eens gegoogeld.
https://sioen.com/nl/nieuws/first-seawe ... n-flanders
Dat was toen ook een veelbelovende ontwikkeling, maar niets meer van gelezen...
edit; toch maar eens gegoogeld.
https://sioen.com/nl/nieuws/first-seawe ... n-flanders
Zou hier graag instappen @ €25,50 maar koers wil maar niet zakken. Aandeel is toch wel €51 waard volgens mij. FCF-marges zijn indrukwekkend sinds 2012 voor dit soort bedrijf.
EDIT: + nog veel groeimogelijkheden aangezien ze vooralsnog quasi uitsluitend in Europa actief zijn en er weinig schulden zijn
EDIT: + nog veel groeimogelijkheden aangezien ze vooralsnog quasi uitsluitend in Europa actief zijn en er weinig schulden zijn
Laatst gewijzigd door gpv1 op 18 juli 2018, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Ik zit ook te wachten tot we eens terug onder de 25 gaan om bestaande positie uit te breiden.
ivm die 51 euro, lijkt me wat rooskleurig.
Werkkapitaal zat in 2017 mee voor bijna 13M.
Wat wel positief is, is dat men de cycliciteit aan het afbouwen is! Ze zijn nu minder afhankelijk van 'vrachtwagenzeilen' e.d.
Op termijn kan dat een hogere multiple opleveren, maar een multiple van 21 zie ik niet snel gebeuren.
Werkkapitaal zat in 2017 mee voor bijna 13M.
Wat wel positief is, is dat men de cycliciteit aan het afbouwen is! Ze zijn nu minder afhankelijk van 'vrachtwagenzeilen' e.d.
Op termijn kan dat een hogere multiple opleveren, maar een multiple van 21 zie ik niet snel gebeuren.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Faire waarde DCF hier 38 euro. Conservatief model. WACC 6 pct