Sioen
TIP
Re: Sioen
Kon het niet laten. Schijfje erbij. Lang geleden dat ze nog eens 10% op een dag onderuit gingen.
Nadert nu zelfs de €20. Ik denk dat er wel zaakjes te doen zijn op de Brusselse beurs.
Was er nog specifiek nieuws rond sioen? Mss tijd om het toppic koopjes aan te vullen, begint hier en daar de moeite te worden.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Economie op de retour, visibiliteit afgenomen, onzekerheid toegenomen, Brexit, Trump, vul maar aan.
Kon het toch niet laten om een pakketje bij te kopen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ondertussen ook terug trotste mede-eigenaar van Sioen. 
Vandaag ook wat bijgekocht.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Ik herinner mij de ochtend na het Brexit-referendum: Sioen zakte als een pudding in elkaar -en herstelde very fluks in de eerstvolgende uren. Wie toen kon kopen, had 's avonds een heel ferme winst! Ik zat op het werk :-(
Te onthouden, zowel de overdreven ineenstorting als het snel herstel.
Ook CEO Bart Vervaecke kocht nog eens bij tijdens de dip.
500 stuks @ €20,45
Toevallig ook de koers waaraan ik bij kocht.
500 stuks @ €20,45
Toevallig ook de koers waaraan ik bij kocht.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
15/11/2018 derde kwartaal cijfers. Verwachten jullie dan geen verkoopsdruk nog, wanneer ze niet volledig naar verwachting zijn, of zitten de mindere cijfers al in de koers verwerkt?
+2,6% op tweede hoogste volume van dit jaar. Morgenavond omzetcijfer Q3.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Commentaar klinkt precies positiever dan bij halfjaarcijfers. Goed zo.
https://investors.sioen.com/content/8-p ... -eng-q.pdf
https://investors.sioen.com/content/8-p ... -eng-q.pdf
Ik kon het niet laten, heb m'n positie in Sioen verdubbeld. 22,1 gemiddeld nu.
Ik had een forsere stijging verwacht, gezien de positieve outlook.
Ik had een forsere stijging verwacht, gezien de positieve outlook.