Sioen
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: Sioen
De Tijd: "Regering bestelt stof voor miljoenen mondmaskers bij Sioen en Deltrian"
zo zeer veel zal dat toch niet zijn vermoedik
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Iemand een idee waarom SIOE vandaag +6% gaat. Gewoon goedkope achterblijver die wordt opgepikt? Of iets te maken met vrijdag (cijfers)?
Misschien wel?stockzombie schreef: ↑31 augustus 2020, 22:17 Iemand een idee waarom SIOE vandaag +6% gaat. Gewoon goedkope achterblijver die wordt opgepikt? Of iets te maken met vrijdag (cijfers)?
Misschien de hoop dat ze hetzelfde gaan doen als Van de Velde?
Toch nog een dividend?
Cijfer kunnen ook goed genoeg zijn?
Het beweegt nog relatief weinig rekening houdend met hun inkoopprogramma dat loopt vind ik.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Morgen cijfers Sioen.
Lees net dat er ene verwacht dat die slecht gaan zijn
duh!
We gaan het morgen zien, het kan alle kanten uit!
Lees net dat er ene verwacht dat die slecht gaan zijn

We gaan het morgen zien, het kan alle kanten uit!
Halfjaarresultaten helemaal zo slecht niet.
https://investors.sioen.com/content/7-p ... 0-nl-k.pdf
Omzet -5,4% maar REBITDA slechts -0,5%. Grondstoffen werden goedkoper dus de bottomline blijft gespaard.
Technische beschermkledij daalt het meest, naar eigen zeggen doordat H1 2019 exceptioneel goed was.
Dankzij de overnames stijgt de groepswinst met 22,3% naar 15,9M
Aandelen inkoopprogramma loopt nog tot ten laatste mei volgend jaar.
Al werd er enkel op 1 en 13 juli een groter pakket gekocht. Voor de rest is het maar kleingeld dat voorlopig gespendeerd wordt. Het zal wel de koers beschermen tegen sterke dalingen, het inkoopprogramma zal de nodige liquiditeit verzorgen wanneer grote verkooporders zouden komen.
https://investors.sioen.com/content/7-p ... 0-nl-k.pdf
Omzet -5,4% maar REBITDA slechts -0,5%. Grondstoffen werden goedkoper dus de bottomline blijft gespaard.
Technische beschermkledij daalt het meest, naar eigen zeggen doordat H1 2019 exceptioneel goed was.
Dankzij de overnames stijgt de groepswinst met 22,3% naar 15,9M
Aandelen inkoopprogramma loopt nog tot ten laatste mei volgend jaar.
Al werd er enkel op 1 en 13 juli een groter pakket gekocht. Voor de rest is het maar kleingeld dat voorlopig gespendeerd wordt. Het zal wel de koers beschermen tegen sterke dalingen, het inkoopprogramma zal de nodige liquiditeit verzorgen wanneer grote verkooporders zouden komen.
Nog eens positief Sioen nieuws:
Sioen countert diefstal uit trucks met nieuw zeildoek
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 56788.html
Sioen countert diefstal uit trucks met nieuw zeildoek
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 56788.html
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Kassa 
"Sioen verdwijnt van de beurs
We vernemen dat de familie Sioen het gelijknamige bedrijf Sioen Industries SIOE2,52% de beurs wil halen en een bod lanceert op de uitstaande aandelen.
Het bod zou 23 euro per aandeel bedragen, een premie van 26 procent op de koers op het moment dat de handel werd geschorst."
Was één van mijn grootste posities ondertussen.

"Sioen verdwijnt van de beurs
We vernemen dat de familie Sioen het gelijknamige bedrijf Sioen Industries SIOE2,52% de beurs wil halen en een bod lanceert op de uitstaande aandelen.
Het bod zou 23 euro per aandeel bedragen, een premie van 26 procent op de koers op het moment dat de handel werd geschorst."
Was één van mijn grootste posities ondertussen.
WooooW, was net voor dit dipke van plan om ze te verkopen aan 19 of zo!
23 is dat genoeg?
Moet dat ergens goedgekeurd worden?
23 is dat genoeg?
Moet dat ergens goedgekeurd worden?
Belachelijke lage prijs maar uiteraard slim van de familie.
Mijn faire waarde lag toch op minstens €30. Dus van een premium geen sprake.
Laatste schijf op 9 maart dit jaar gekocht, zelfs daarop is het "maar" 28%
Ik zou op mijn hele positie maar net op een CAGR van 10% komen met dit bod, lager dan ik zou verwachten.
Mijn faire waarde lag toch op minstens €30. Dus van een premium geen sprake.
Laatste schijf op 9 maart dit jaar gekocht, zelfs daarop is het "maar" 28%
Ik zou op mijn hele positie maar net op een CAGR van 10% komen met dit bod, lager dan ik zou verwachten.
idd qua timing ideaal voor hen, er zit een serieus deuk in de koers!
kan er verzet komen als je weet dat de familie zelf 65% van de aandelen heeft?
gaan daar nog kosten af?
kan er verzet komen als je weet dat de familie zelf 65% van de aandelen heeft?
gaan daar nog kosten af?
Is idd een laag bod (€455 mio als ik snel reken ?)
Analisten verwachten een vrije kasstroom van €36 mio voor volgend jaar.
Analisten verwachten een vrije kasstroom van €36 mio voor volgend jaar.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Ik zou aandeelhouders aanraden om hier niet op in te gaan. Het bod is extreem opportunistisch.
Bekijk de halfjaarresultaten nog eens. Corona of niet, ze hielden bijzonder goed stand. En corona zit nu al verrekend in de koers terwijl het niet eeuwig zal duren.
"Sioen heeft de beurs niet meer nodig"? Tja, dat gold dan even goed een tijdje terug toen het aandeel aan 30 euro noteerde. Nee, dit is gewoon zuiver opportunisme.
Gewoon niet op ingaan tenzij we echt gesqueezed worden en geen andere keuze hebben. Is dat vanaf 90 of 95%, iemand ?
Bekijk de halfjaarresultaten nog eens. Corona of niet, ze hielden bijzonder goed stand. En corona zit nu al verrekend in de koers terwijl het niet eeuwig zal duren.
"Sioen heeft de beurs niet meer nodig"? Tja, dat gold dan even goed een tijdje terug toen het aandeel aan 30 euro noteerde. Nee, dit is gewoon zuiver opportunisme.
Gewoon niet op ingaan tenzij we echt gesqueezed worden en geen andere keuze hebben. Is dat vanaf 90 of 95%, iemand ?