Sioen
TIP
Re: Sioen
Even abstractie maken of het bod van 23 voldoende is of niet.
Stel dat je het bod van 23 weigert EN ze hebben onvoldoende voor het uitrookbod (bijv 85%).
Dan bestaat de kans dat ze een verbeterd bod doen om de resterende aandeelhouders te overtuigen.
Stel dat ze niet doen, riskeer je dan niet te blijven zitten met een relatief illiquide aandeel waar er geen kopers meer zijn van het aandeel?
Stel dat je het bod van 23 weigert EN ze hebben onvoldoende voor het uitrookbod (bijv 85%).
Dan bestaat de kans dat ze een verbeterd bod doen om de resterende aandeelhouders te overtuigen.
Stel dat ze niet doen, riskeer je dan niet te blijven zitten met een relatief illiquide aandeel waar er geen kopers meer zijn van het aandeel?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ik zie wel geen andere partij (SIOEN is wereldleider in technisch textiel) om een hoger bod te doen. Hopen op Private Equity, maar acht de kans in corona-tijden eerder klein. Goeie timing van de familie idd.. Pijnlijk voor de aandeelhouders die meer dan 23 hebben betaald.
Ik zie het bod nog liever falen en het aandeel terugzakken naar 18 euro dan die 23 te aanvaarden. Ga er niet zomaar vanuit dat dit bod slaagt. Ik lees nu al veel verzet op fora en social media.
als de squeeze-out er zou komen, kan je ze dan nog verkopen of hoe gaat dat dan?
Zie overnamebod Spadel eind 2016: drempel niet gehaald, vandaag een nóg meer illiquide aandeel dat rond 200% van de biedprijs noteert.
Heropening van het bod. Als je dan nog weigert je aandelen aan te bieden, dan gaat het bedrag naar de Deposito- en Consignatiekas: https://financien.belgium.be/nl/betalin ... -depositos
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Denk dat SIOEN bereid zal zijn om meer te betalen maar ze proberen met 23, om misschien later op te schuiven naar 25.
De beurs is er om ons geld af te nemen. Hier is dit ook weer duidelijk.
Iemand die hier aan in de 30 ingestapt was. Heeft geen kans meer om terug aan 30 te komen en krijgt nu 20 of zoiets.
Schandalig en die familie koopt dit natuurlijk op aan lage koersen.
Straks is er nog niemand die Belgische aandelen wil kopen.
Iemand die hier aan in de 30 ingestapt was. Heeft geen kans meer om terug aan 30 te komen en krijgt nu 20 of zoiets.
Schandalig en die familie koopt dit natuurlijk op aan lage koersen.
Straks is er nog niemand die Belgische aandelen wil kopen.
+1jens_dev schreef: ↑29 oktober 2020, 14:21 Ik zou aandeelhouders aanraden om hier niet op in te gaan. Het bod is extreem opportunistisch.
Bekijk de halfjaarresultaten nog eens. Corona of niet, ze hielden bijzonder goed stand. En corona zit nu al verrekend in de koers terwijl het niet eeuwig zal duren.
"Sioen heeft de beurs niet meer nodig"? Tja, dat gold dan even goed een tijdje terug toen het aandeel aan 30 euro noteerde. Nee, dit is gewoon zuiver opportunisme.
Gewoon niet op ingaan tenzij we echt gesqueezed worden en geen andere keuze hebben. Is dat vanaf 90 of 95%, iemand ?
Het staat Sioen vrij dit te proberen, maar mijn aandelen krijgen ze niet aan die prijs.
Ik sluit mij er bij aan, buy and HOLD!
-
anonymous9
Die 65% mogen niet meestemmen hé, want zij zijn de overnemer. Dus Sioen moet 95% van de resterende 35% overtuigen.
Mijns insziens een op voorhand verloren zaak. Opportunistisch, zoals ik hier al eerder las.
Het staat ze vrij te proberen, maar aan 23 neig ik ook niet om te tenderen. 26-27 EUR zou ik al overwegen, vooral eigenlijk omwille van de opportuniteitskost (herinvesteren in andere, goedkope aandelen ipv de laatste euro uit de brand te slepen).
Maar allee, misschien krijgen de Nolfkes zo ook wat goesting om Roularta privaat te nemen
Ah echt? Dat zou een opsteker zijn. Ben je daar zeker van?
Ze hebben nu 65,3% van Sioen. Dat zou betekenen dat ze 95% van de overige 34,7% zouden moeten binnenhalen of in totaal 65,3 + 34,7*0,95 = 98,3%.
-
anonymous9
Ja, de zogenaamde 'interested parties' (sorry, ik ken de Nederlandse term niet) mogen niet meestemmen. Anders konden ze even goed een nog lager bod uitbrengen en dan hopen op geen expliciete tegenstem. Aandelen die niet expliciet voor of tegen stemmen tellen uiteraard ook niet mee.
Dus inderdaad, als ze 95% van de non-interested parties willen behalen denk ik niet dat een bod van 23 EUR voldoende is.
Wat ik zie gebeuren is dat ze het bod doen, zien welke appels ze uit de boom kunnen schudden, en zo hun belang van 65% naar bvb 85% kunnen optrekken, om dan in 2021 of 2022 het nogmaals te proberen. Ik kan moeilijk geloven dat ze echt verwachten de deal op 23 EUR rond te krijgen. Dat geloof ik niet. Ik denk dat dit het startschot is van een 2-3 jaren plan qua delisting, en nu aan een zwakke prijs zoveel mogelijk aandelen willen bijkopen
Dus inderdaad, als ze 95% van de non-interested parties willen behalen denk ik niet dat een bod van 23 EUR voldoende is.
Wat ik zie gebeuren is dat ze het bod doen, zien welke appels ze uit de boom kunnen schudden, en zo hun belang van 65% naar bvb 85% kunnen optrekken, om dan in 2021 of 2022 het nogmaals te proberen. Ik kan moeilijk geloven dat ze echt verwachten de deal op 23 EUR rond te krijgen. Dat geloof ik niet. Ik denk dat dit het startschot is van een 2-3 jaren plan qua delisting, en nu aan een zwakke prijs zoveel mogelijk aandelen willen bijkopen
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Wat is een uitrookbod of squeeze-out?
Een squeeze-out is een verplichte heropening van het bod waarbij de biedende partij de mogelijkheid heeft om de resterende kleine aandeelhouders uit te roken. Aandeelhouders die niet aangemeld hebben voor het initiële bod , noch bij latere verlengingen van de openbaar bod, zullen automatisch ingeschreven worden. De biedende partij heeft hiertoe het recht, maar is niet verplicht om dat te doen.
Afhankelijk van de nationale wetgeving van toepassing op het overnamebod wordt het percentage van aandeelhouders dat moet intekenen bepaald wanneer de biedende partij overgaat tot een uitrookbod. In de Belgische wetgeving kan de overnemer overgaan tot een squeeze-out wanneer hij 95% of meer verwerft van de aandelen en de stemrechten van de overgenomen onderneming én tijdens het bod minstens 90% heeft verworven van de aandelen die nog in handen waren van de minderheidsaandeelhouders. Bij het lanceren van een uitrookbod zal ook automatisch de schrapping van de beursnotering aangevraagd worden.
De squeeze-out kan enkele maanden, tot in uitzonderlijke gevallen zelfs jaren na het oorspronkelijke overnamebod volgen. Hierbij zullen de aandeelhouders als gelijkwaardig worden beschouwd.
Een squeeze-out is een verplichte heropening van het bod waarbij de biedende partij de mogelijkheid heeft om de resterende kleine aandeelhouders uit te roken. Aandeelhouders die niet aangemeld hebben voor het initiële bod , noch bij latere verlengingen van de openbaar bod, zullen automatisch ingeschreven worden. De biedende partij heeft hiertoe het recht, maar is niet verplicht om dat te doen.
Afhankelijk van de nationale wetgeving van toepassing op het overnamebod wordt het percentage van aandeelhouders dat moet intekenen bepaald wanneer de biedende partij overgaat tot een uitrookbod. In de Belgische wetgeving kan de overnemer overgaan tot een squeeze-out wanneer hij 95% of meer verwerft van de aandelen en de stemrechten van de overgenomen onderneming én tijdens het bod minstens 90% heeft verworven van de aandelen die nog in handen waren van de minderheidsaandeelhouders. Bij het lanceren van een uitrookbod zal ook automatisch de schrapping van de beursnotering aangevraagd worden.
De squeeze-out kan enkele maanden, tot in uitzonderlijke gevallen zelfs jaren na het oorspronkelijke overnamebod volgen. Hierbij zullen de aandeelhouders als gelijkwaardig worden beschouwd.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mij is het 90% van de non-interested parties.Poldermol schreef: ↑29 oktober 2020, 17:50 Ja, de zogenaamde 'interested parties' (sorry, ik ken de Nederlandse term niet) mogen niet meestemmen. Anders konden ze even goed een nog lager bod uitbrengen en dan hopen op geen expliciete tegenstem. Aandelen die niet expliciet voor of tegen stemmen tellen uiteraard ook niet mee.