Sioen
TIP
Re: Sioen
Als ze zelf zouden gaan inkopen zou de koers rap de hoogte ingaan, door eerst een €23 bod te doen zit de koers rond dat bedrag min of meer vast. Ze gaan misschien nog eens verhogen maar denk eerder dat het op een Tessenderlo scenario uitdraait, zelf opkopen tot x euro per aandeel, sleept jaren aan, wat negatieve toon in de pers communicatie en aandeelhouders druipen langzaam af.
Dat weten ze bij Sioen ook hé, willen zij wel dat dit jaren duurt?
Ik denk het niet.
Voor mij zijn dat fatsoenlijke beheerders die het ook van de baan willen, dus dan moet het maar wat hoger en dan kan het sneller!
Er zijn scenario's genoeg, elk met hun eigen verhaal!
Daar geen gebrek aan, de vraag is, voor welk scenario kiest Sioen?
Enkel zij hebben dat in de hand.
We gaan het zien.
Ik denk het niet.
Voor mij zijn dat fatsoenlijke beheerders die het ook van de baan willen, dus dan moet het maar wat hoger en dan kan het sneller!
Er zijn scenario's genoeg, elk met hun eigen verhaal!
Daar geen gebrek aan, de vraag is, voor welk scenario kiest Sioen?
Enkel zij hebben dat in de hand.
We gaan het zien.
Er zijn 19 779 933 uitstaande aandelen, waarvan zo'n 6 839 900 free float. Begrijp ik het dan goed dat wie minstens 342 000 aandelen controleert de boel kan tegenhouden?Poldermol schreef: ↑29 oktober 2020, 17:40
Die 65% mogen niet meestemmen hé, want zij zijn de overnemer. Dus Sioen moet 95% van de resterende 35% overtuigen.
Mijns insziens een op voorhand verloren zaak. Opportunistisch, zoals ik hier al eerder las.
Het staat ze vrij te proberen, maar aan 23 neig ik ook niet om te tenderen. 26-27 EUR zou ik al overwegen, vooral eigenlijk omwille van de opportuniteitskost (herinvesteren in andere, goedkope aandelen ipv de laatste euro uit de brand te slepen).
Maar allee, misschien krijgen de Nolfkes zo ook wat goesting om Roularta privaat te nemen![]()
Geef me €28 nu en ik vind wel een andere bestemming voor dat geld. Als dit bod slaagt aan €23 gaan we over jaren weer lezen hoe goed het wel niet gaat met Sioen en hoe goedkoop het destijds van de beurs werd gehaald (cf. Duvel, VPK, Transics,...). Laten we massaal nee zeggen en het voorbeeld van de kleine aandeelhouders bij Spadel volgen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel er gaan ingaan op 23 euro en hoeveel % ze gaan bezitten. Ik hoop alvast dat het niet lukt, maar als je veel reacties leest van analisten dan gaan ze er al vanuit dat het verdwijnt aan 23 euro.jens_dev schreef: ↑31 oktober 2020, 16:24 Geef me €28 nu en ik vind wel een andere bestemming voor dat geld. Als dit bod slaagt aan €23 gaan we over jaren weer lezen hoe goed het wel niet gaat met Sioen en hoe goedkoop het destijds van de beurs werd gehaald (cf. Duvel, VPK, Transics,...). Laten we massaal nee zeggen en het voorbeeld van de kleine aandeelhouders bij Spadel volgen.
Met mijn bescheiden hoeveelheid aandelen Sioen kan ik natuurlijk geen blok vormen
ABM FN - 30 okt 2020
"Kris Kippers (Degroof Petercam) spreekt van een redelijk bod en een zeer versnipperde aandeelhoudersbasis, waardoor de overnamepoging vermoedelijk wel zal slagen."
"Kris Kippers (Degroof Petercam) spreekt van een redelijk bod en een zeer versnipperde aandeelhoudersbasis, waardoor de overnamepoging vermoedelijk wel zal slagen."
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Echt onbegrijpelijk dat dit zou slagen
Dan kunnen al die beleggers die akkoord gaan dan terug klagen binnen 2 à 3 jaar dat ze hun bestolen voelen door Sioen.
Mijn aandelen krijgen ze nog niet....
Hoe zal de afwikkeling hiervan verlopen? Zal dit proces lange tijd in beslag nemen? Of met andere woorden : verkoop je beter nu aan 22€ in plaats van binnen x weken 23(of meer?) te krijgen?
Als je denkt in x aantal weken meer te kunnen verdienen door ze te verkopen moet je ze verkopen.
Vandaar mijn vraag of iemand weet heeft of dit weken of maanden zal duren.
Ps: als ik nu verkoop, is Sioen dan de koper van mijn aandelen?
Ps: als ik nu verkoop, is Sioen dan de koper van mijn aandelen?
Verschillende maanden, en nee.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Upside potential is MINSTENS 4,5% op mid-lange termijn (enkele maanden). Ik hou nog rekening met een bid raise.
Downside potential is bijna nihil.
Mijn risico profiel is een stuk agressiever dan de gemiddelde forumganger hier, maar geen haar op mijn hoofd dat denkt aan SIOEN verkopen. Wie nu SIOEN verkoopt is te ongeduldig om in aandelen te beleggen IMO.
Downside potential is bijna nihil.
Mijn risico profiel is een stuk agressiever dan de gemiddelde forumganger hier, maar geen haar op mijn hoofd dat denkt aan SIOEN verkopen. Wie nu SIOEN verkoopt is te ongeduldig om in aandelen te beleggen IMO.
ja, wie plaatst nu nog verkooporders aan minder dan 23