Sioen
TIP
Re: Sioen
Bod van Sioen wordt verlengd of begrijp ik de titel verkeerd in De Tijd ?
Sioen heropent bod en doet afstand van drempel
Sihold, de holding van de familie Sioen gaat zijn bod om van de beurs te kunnen, heropenen. In de eerste biedperiode werden 93,52 procent van de aandelen aangeboden. Sioen mikte op 95 procent, maar doet nu afstand van die drempel. Het zal het bod vanaf 10 maart heropenen tot en met 24 maart om alsnog op het bod in te gaan.
Sihold, de holding van de familie Sioen gaat zijn bod om van de beurs te kunnen, heropenen. In de eerste biedperiode werden 93,52 procent van de aandelen aangeboden. Sioen mikte op 95 procent, maar doet nu afstand van die drempel. Het zal het bod vanaf 10 maart heropenen tot en met 24 maart om alsnog op het bod in te gaan.
Wat betekent dat eigenlijk, afstand van de drempel?
De mijne liggen hier nog ...
De mijne liggen hier nog ...
Ik vermoed dat ze daarmee bedoelen dat ze, ondanks het bod niet geslaagd is, de aangeboden aandelen toch zullen kopen en het bod niet annuleren. Ze doen dus wat iedereen op voorhand al wist.
De mijne liggen hier ook nog, maar met nog slechts 6,5% free float ... ik ga er nog eens goed over nadenken ...
Ondanks dat ik overtuigd ben dat er veel meer waarde in de komende jaren in Sioen zit, begin ik toch te twijfelen.Nevets schreef: ↑2 maart 2021, 20:30Ik vermoed dat ze daarmee bedoelen dat ze, ondanks het bod niet geslaagd is, de aangeboden aandelen toch zullen kopen en het bod niet annuleren. Ze doen dus wat iedereen op voorhand al wist.
De mijne liggen hier ook nog, maar met nog slechts 6,5% free float ... ik ga er nog eens goed over nadenken ...
Free float wordt wel zeer laag en vermoedelijk komen er nu nog wel enkele % bij.
Zelfs al blijft Sioen dan op de beurs, wie heeft er nog interesse in zo een illiquide aandeel?
Ik denk als je ze nu bijhoudt, je dan ook de keuze maakt om ze altijd bij te houden.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ze kopen alvast wat aangeboden werd en geven de rest nog een kans om alsnog te vekopen.
Daar komt het op neer volgens mij.
Nu eerst even zien wat de komende weken zeggen ...
De lagere liquiditeit interesseert mij niet zo zeer.
Wie ze nu nog heeft, was al van plan om ze "voor altijd" te houden, zou ik denken.
Daar komt het op neer volgens mij.
Nu eerst even zien wat de komende weken zeggen ...
De lagere liquiditeit interesseert mij niet zo zeer.
Wie ze nu nog heeft, was al van plan om ze "voor altijd" te houden, zou ik denken.
Volledige persbericht:
https://investors.sioen.com/nl/persberi ... e-aandelen
Ze hebben 93.52% en ze moeten 96.62% halen voor squeeze-out; dus ze moeten nog 3% overtuigen.
Of anders gezegd: 6.5% bezitten ze nog niet, en ze moeten dat doen dalen tot 3.4%
Dus van de aandeelhouders die het been stijf hielden, moeten ze nog de helft overtuigen om tot squeeze-out over te kunnen gaan.
Vrij veel eigenlijk.
Aan de andere kant:
nog 1.282.341 aandelen op de markt, @27€ geeft dat 35M€ resterende free float
en dat zal dus nog zakken.
Kan zakken tot de drempel van de squeeze-out, dat geeft 670K aandelen/18M€
670K aandelen/18M€ dat is echt heel weinig natuurlijk.
Ik zou als kleine particulier al 1/1000e bezitten dan
Ben wel nog benieuwd naar hun jaarresultaten morgenavond.
Al hebben ze er nu wel alle belang bij alles zo negatief mogelijk voor te stellen.
https://investors.sioen.com/nl/persberi ... e-aandelen
Ze hebben 93.52% en ze moeten 96.62% halen voor squeeze-out; dus ze moeten nog 3% overtuigen.
Of anders gezegd: 6.5% bezitten ze nog niet, en ze moeten dat doen dalen tot 3.4%
Dus van de aandeelhouders die het been stijf hielden, moeten ze nog de helft overtuigen om tot squeeze-out over te kunnen gaan.
Vrij veel eigenlijk.
Aan de andere kant:
nog 1.282.341 aandelen op de markt, @27€ geeft dat 35M€ resterende free float
en dat zal dus nog zakken.
Kan zakken tot de drempel van de squeeze-out, dat geeft 670K aandelen/18M€
670K aandelen/18M€ dat is echt heel weinig natuurlijk.
Ik zou als kleine particulier al 1/1000e bezitten dan
Ben wel nog benieuwd naar hun jaarresultaten morgenavond.
Al hebben ze er nu wel alle belang bij alles zo negatief mogelijk voor te stellen.
de mijne zijn buiten want ....
als je ze op de beurs verkoopt zijn er meer kosten en
wie zegt dat ze het bod nog eens gaan optrekken....
ik koop er wel iets anders mee
als je ze op de beurs verkoopt zijn er meer kosten en
wie zegt dat ze het bod nog eens gaan optrekken....
ik koop er wel iets anders mee
Kunnen altijd een aandeleninkoopprogramma opzetten om resterende float gradueel op te kopen en te vernietigen, als ze onvoldoende mensen kunnen overtuigen.
ze willen echt van de beurs, dat is zeker, dus er valt nog wel iets uit te persen 
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Wat vragen oproept, is dat er momenteel veel aankooporders uitstaan aan 26,8 EUR en 26,9 EUR voor respectievelijk 178.315 en 259.508 aandelen. Die aankooporders komen overeen met een aankoopwaarde van 11,7 miljoen EUR. Wetende dat er gemiddeld op dagbasis maar een 15.000 à 20.000 aandelen worden verhandeld, is dit toch wel veel.
Zouden dit aankooporders zijn van Sioen zelf of personen die dichtbij de familie staan?
Of zijn er zoveel mensen die denken (of weten?) dat Sioen op de beurs blijft (weliswaar dan aan een zeer beperkte free float)?
Zouden dit aankooporders zijn van Sioen zelf of personen die dichtbij de familie staan?
Of zijn er zoveel mensen die denken (of weten?) dat Sioen op de beurs blijft (weliswaar dan aan een zeer beperkte free float)?
De vraag die ik me stel in de huidige situatie : wie verkoopt nu via de beurs aandelen aan 26,90 (met makelaarsloon en beurstaks) terwijl het bod 27,00 is (zonder beurskosten en beurstaks). Is er voor deze verkopen een zinnige uitleg, mijn beperkt denkvermogenBenjaminBuffett schreef: ↑3 maart 2021, 11:30 Zouden dit aankooporders zijn van Sioen zelf of personen die dichtbij de familie staan?
Daarnaast heeft Sihold aangegeven in het prospectus dat ze zelfs met minder dan 95% de delisting gaan aanvragen.
Die tweede ronde moet je zien als hun laatste bod om de aandelen over te dragen. Nadien vragen ze de delisting aan. Die ze verkrijgen ze omdat ze toch een tweede ronde hebben georganiseerd. Zo is voldaan aan de voorwaarde van Euronext om de aandeelhouders voldoende kans te geven om hun aandelen over te dragen.
Wil je je aandelen behouden zal je ze op naam moeten inschrijven. Maar ook die wenst Sihold over te nemen.
Die tweede ronde moet je zien als hun laatste bod om de aandelen over te dragen. Nadien vragen ze de delisting aan. Die ze verkrijgen ze omdat ze toch een tweede ronde hebben georganiseerd. Zo is voldaan aan de voorwaarde van Euronext om de aandeelhouders voldoende kans te geven om hun aandelen over te dragen.
Wil je je aandelen behouden zal je ze op naam moeten inschrijven. Maar ook die wenst Sihold over te nemen.
(d) Schrapping van de notering en mogelijke verplichte heropening van het Bod
Zoals voormeld, is het de intentie van de Bieder om de notering van de aandelen in de Doelvennootschap, die
zijn toegelaten tot de verhandeling op de gereglementeerde markt van Euronext Brussels, te schrappen.
Indien een vereenvoudigd uitkoopbod, zoals uiteengezet in sectie 6.3(c)(iii) van dit Prospectus, wordt
uitgebracht, volgt de schrapping van de notering automatisch op de afsluiting van het uitkoopbod.
Zelfs indien de voorwaarden voor de lancering van vereenvoudigd uitkoopbod niet vervuld zouden zijn (zoals
omschreven in sectie 6.3(c)(iii)), dan nog behoudt de Bieder zich het recht voor een aanvraag te doen tot
schrapping van de notering zodat de kosten verbonden aan de beursnotering van de Aandelen worden
vermeden.
Overeenkomstig artikel 26 §1 van de Wet van 21 november 2017 mag Euronext Brussels aandelen schrappen
van de notering indien (i) het vaststelt dat, omwille van bijzondere omstandigheden, een normale en
regelmatige markt voor het aandeel niet langer kan worden gehandhaafd, of (ii) het aandeel niet langer aan de
regels van de gereglementeerde markt voldoet, tenzij dit de belangen van de beleggers of de ordelijke werking
van de markt aanzienlijk zou kunnen schaden. De FSMA kan zich, in overleg met Euronext Brussels, verzetten
tegen dergelijke schrapping. De FSMA heeft in het verleden aangegeven dat ze zich niet zal verzetten tegen
de schrapping indien deze wordt voorafgegaan door succesvolle begeleidende maatregelen ten voordele van
de minderheidsaandeelhouders. Daarentegen zal de FSMA zich wel verzetten tegen de schrapping indien er
geen succesvolle begeleidende maatregelen werden getroffen.38
Indien de Doelvennootschap (op aanwijzing van de Bieder) binnen de drie (3) maanden volgend op de
afsluiting van de laatste Aanvaardingsperiode een verzoek tot schrapping indient, en indien op dat moment het
vereenvoudigd uitkoopbod nog niet is uitgebracht, moet de Bieder het Bod binnen de tien (10) Werkdagen,
volgend op deze indiening voor een volgende Aanvaardingsperiode van ten minste vijf (5) Werkdagen en
maximum vijftien (5) Werkdagen, heropenen, overeenkomstig artikel 35, 2° van Overnamebesluit.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 3 maart 2021, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.