Sioen
TIP
Re: Sioen
Zoals ik zei, wellicht wou die persoon gewoon niet meer wachten, hij zal een marktorder hebben ingegeven omdat de koers op/rond €27 stond, maar niet gezien dat de bid te dun was om zijn order te voldoen...
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Iemand dan toch nog wat stukken gekocht vanochtend om makkelijk geld te verdienen?
Zie boven, wellicht geen rekening gehouden met beperkte bid en markt order ingegeven...
Die verkoop van 2000 stuks is allicht van iemand die de markt niet volgt.
Bijvoorbeeld een notaris die een nalatenschap moet verdelen, en dus alles (blindelings) verkoopt op de beurs.
Met de gevolgen vandien.
Bijvoorbeeld een notaris die een nalatenschap moet verdelen, en dus alles (blindelings) verkoopt op de beurs.
Met de gevolgen vandien.
-
DoeMaarNormaal
- Newbie

- Contacteer:
Ik had graag een deel opgeraakt.
"There is no such thing like a free lunch".
Maar dit komt toch aardig in de buurt.
Gemiste kans.
Jammer.
"There is no such thing like a free lunch".
Maar dit komt toch aardig in de buurt.
Gemiste kans.
Jammer.
Ik begrijp eerlijkgezegd het mechanisme niet achter die plotse daling.
Als je naar de biedzijde kijkt staan/stonden er altijd orders in de regio van 26,00-26,70.
Op de vraagzijde meestal rond de 26,90-27+ ... hoe verklaar je dan dat er iemand die een vraagprijs "markt" zet dan plots maar 24,60 krijgt ? Er zijn toch genoeg orders in de buurt van 26,00-26,70 ?
Is er iemand die dit met het mechanisme van vraag-aanbod kan uitleggen ?
Als je naar de biedzijde kijkt staan/stonden er altijd orders in de regio van 26,00-26,70.
Op de vraagzijde meestal rond de 26,90-27+ ... hoe verklaar je dan dat er iemand die een vraagprijs "markt" zet dan plots maar 24,60 krijgt ? Er zijn toch genoeg orders in de buurt van 26,00-26,70 ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Gisteren waren er transacties aan 24,60 om 09:03:00 type auction.geebee schreef: ↑27 april 2021, 09:23 Ik begrijp eerlijkgezegd het mechanisme niet achter die plotse daling.
Wat ik ervan begrijp was dat dus de hoogste biedprijs voor de opening en was het aantal dat aangeboden werd aan 24,60 voldoende om aan alle market orders te voldoen.
Om dergelijke "rare" dingen uit te zoeken gebruik ik de market viewer van equiduct,
https://marketviewer.equiduct.com/
(inloggen niet nodig)
Met de replay-view kan je het orderboek zien op het tijdstip van een trade.
Kan het zeker niet 100% interpreteren,
maar in bijlage orderboek gisteren bij de opening auction
Je ziet dat het orderboek aan de bied kant effectief niet zo diep was.
De gekleurde orders in de bid zijn die die betrokken waren in de trade/opening auction denk ik
(Begrijp wel niet waarom het order aan de ask-kant 27.0 is ipv market of <= 24.6)
Blijkbaar staan niet alle orders er van in het begin van de dag.
Vandaag iets voor 12u is het grootste order aan de bied kant 1000 stuks @26.4
wel, dat order stond er nog niet bij de opening, het is maar toegevoegd ergens tussen 9:31 en 9:46
https://marketviewer.equiduct.com/
(inloggen niet nodig)
Met de replay-view kan je het orderboek zien op het tijdstip van een trade.
Kan het zeker niet 100% interpreteren,
maar in bijlage orderboek gisteren bij de opening auction
Je ziet dat het orderboek aan de bied kant effectief niet zo diep was.
De gekleurde orders in de bid zijn die die betrokken waren in de trade/opening auction denk ik
(Begrijp wel niet waarom het order aan de ask-kant 27.0 is ipv market of <= 24.6)
Blijkbaar staan niet alle orders er van in het begin van de dag.
Vandaag iets voor 12u is het grootste order aan de bied kant 1000 stuks @26.4
wel, dat order stond er nog niet bij de opening, het is maar toegevoegd ergens tussen 9:31 en 9:46
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door el perro op 27 april 2021, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Die bied orders zijn volgens mij dan pas ingegeven na het sluiten van het auction window.
Die bied orders?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Is het orderboek om 9:03:00 zoals je bovenaan prentje ziet,
het exacte moment van de opening auction volgens de info op euronext
het exacte moment van de opening auction volgens de info op euronext
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Opening auction was om 9:03:00 volgens euronext, daar valt toch niet over te twisten?
Normaal is die tussen 9:00:00 en 9:00:30 at random, hier om een mij onbekende reden iets later.
Normaal is die tussen 9:00:00 en 9:00:30 at random, hier om een mij onbekende reden iets later.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.