Sioen
TIP
Re: Sioen
Ja, dat is weinig informatief.
Klinkt zoals die "nieuw bericht in uw eBox" mails van de overheid.
Keytrade: onderwep van de mail is:
in mail zelf staat ook geen enkele persoonlijke info, je kan er enkel uit afleiden dat de ontvanger wel een rekening zal hebben bij keytrade en dat daar wellicht aandelen sioen op staan.
De gegevens van corporate action zelf staan er duidelijk in, maar dat is uiteraard publieke kennis.
Bij Keytrade toch wel beter geregeld.
Stel het eens voor bij Bolero?
Klinkt zoals die "nieuw bericht in uw eBox" mails van de overheid.
Keytrade: onderwep van de mail is:
Kan je niet overkijken dus.SIOEN (Brussel): Openbaar aankoopbod
in mail zelf staat ook geen enkele persoonlijke info, je kan er enkel uit afleiden dat de ontvanger wel een rekening zal hebben bij keytrade en dat daar wellicht aandelen sioen op staan.
De gegevens van corporate action zelf staan er duidelijk in, maar dat is uiteraard publieke kennis.
Bij Keytrade toch wel beter geregeld.
Stel het eens voor bij Bolero?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Mailtje van Keytrade met onderwerp "Sioen: Squeeze out"
<snip>
*Offer price*
27 EUR per share.
Shares not tendered at the expiry of the squeeze out period shall be deemed to be transferred automatically to the bidder . The funds needed to pay the offer price of the transferred securities will be recorded at the "Deposito- en Consignatiekas / Caisse de Dépôts et Consignations" for the benefit of their former owners. The squeeze out bid is unconditional.
<snip>
WITHOUT YOUR RESPONSE BEFORE THE 26/05/2021, KEYTRADE BANK WILL AUTOMATICALLY PRESENT ALL YOUR Sioen SHARES TO THE SQUEEZE OUT.
<snip>
*Charges for corporate actions*
5 EUR + possible correspondent's fee.
<snip>
Vroeg mij al af of bij een squeeze-out de default optie zou veranderen van "niet ingaan" naar "ingaan op bod".
Dat is dus het geval.
Je moet dus echt wel speciaal geval zijn om bij die deposito- en Consignatiekas terecht te belanden.
Lijkt me het beste voor iedereen.
Dat is dus het geval.
Je moet dus echt wel speciaal geval zijn om bij die deposito- en Consignatiekas terecht te belanden.
Lijkt me het beste voor iedereen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat hangt wel af van je broker volgens mij hoor ...
Edit: en deze keer maakt het voor Sioen niet uit hoe de brokers er mee omgaan, dus ze zulllen geen brief sturen
-
GrowlingDinosaur
- Newbie

- Contacteer:
Ik ben bij Lynx en heb voorlopig nog geen bericht hierover gehad dus kan voorlopig niet verkopen. Is dat normaal?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Je bedoelt wellicht aanbieden ipv verkopen.
Best even vragen aan Lynx support dan ...
-
GrowlingDinosaur
- Newbie

- Contacteer:
Ondertussen een eerste (voorlopig niet afdoende) antwoord gekregen:EarthNvstr1 schreef: ↑12 mei 2021, 16:04 Je bedoelt wellicht aanbieden ipv verkopen.
"Dit was normaal gezien mogelijk in uw Account Management>Corporate Actions.
https://www.lynx.be/service/hoe-kan-ik- ... e-opgeven/
Dit is momenteel niet meer mogelijk. Ik vraag voor u na wat momenteel de mogelijkheden zijn i.v.m. de squeeze out van Sioen."
Nog even afwachten dus...
-
GrowlingDinosaur
- Newbie

- Contacteer:
Net opnieuw reactie gekregen, maar weet niet echt hoe ik dat moet interpreteren...
"Ik kreeg van onze backoffice volgende informatie omtrent uw aandelen van SIOEN:
The deadline to tender shares to the offer was 2021-04-23. No additional election can be submitted to the depository.
In regard to the announced squeeze out payment of cash and value dates are subject to receipt of the funds by the local agent. At this time our corporate action department has no further information."
"Ik kreeg van onze backoffice volgende informatie omtrent uw aandelen van SIOEN:
The deadline to tender shares to the offer was 2021-04-23. No additional election can be submitted to the depository.
In regard to the announced squeeze out payment of cash and value dates are subject to receipt of the funds by the local agent. At this time our corporate action department has no further information."
Je kan dit lezen als dat je automatisch/verplicht meedoet met squeeze out?
Zou vragen of dat het geval is
Zou vragen of dat het geval is
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
+1
-
GrowlingDinosaur
- Newbie

- Contacteer:
OK, ik heb bijkomende info gevraagd. Het lijkt me inderdaad op het eerste zicht ook zo dat ik sowieso mee doe.
Iedereen doet toch mee met de squeeze out?GrowlingDinosaur schreef: ↑15 mei 2021, 08:42 OK, ik heb bijkomende info gevraagd. Het lijkt me inderdaad op het eerste zicht ook zo dat ik sowieso mee doe.
Je wordt pas uitbetaald rond begin juni.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
GrowlingDinosaur
- Newbie

- Contacteer:
Na nog enkele mails uiteindelijk een antwoord waar ik mee verder kan:
"Een dergelijke procedure wordt inderdaad automatisch doorgevoerd maar is het toch raadzaam om op regelmatige basis het berichtencentrum in uw accountmanagement pagina na te kijken.
Indien er nog communicatie zou volgen in deze context dan kunt u dit immers dadelijk via die weg verifiëren."
Ze zijn wel supersnel om te antwoorden daar bij Lynx. Niet over te klagen
"Een dergelijke procedure wordt inderdaad automatisch doorgevoerd maar is het toch raadzaam om op regelmatige basis het berichtencentrum in uw accountmanagement pagina na te kijken.
Indien er nog communicatie zou volgen in deze context dan kunt u dit immers dadelijk via die weg verifiëren."
Ze zijn wel supersnel om te antwoorden daar bij Lynx. Niet over te klagen
Goed, als er toch problemen opduiken heb je op papier dat het hun fout is.
Trouwens, bij Argenta is bij de squeeze-out de default actie toch nog steeds NIET aanbieden.
Als je niets doet (of kan doen, bv. bij nalatenschap) komen aandelen Sioen dan bij die depositokas terecht ...
Het hangt dus van de bank/broker af.
Trouwens, bij Argenta is bij de squeeze-out de default actie toch nog steeds NIET aanbieden.
Als je niets doet (of kan doen, bv. bij nalatenschap) komen aandelen Sioen dan bij die depositokas terecht ...
Het hangt dus van de bank/broker af.