Sipef
TIP
Re: Sipef
van hun website:Nakal schreef:In Indonesië worden bossen illegaal in brand gestoken om plaats te maken voor palmolieplantages. Weet er iemand of Sipef ook aan het uitbreiden is op die manier?
"sustainability"
Well-managed plantations are the gate to sustainable plantations.
Good corporate governance is a long-term commitment, and an engine for sustainability.
The Sipef group has long been guided by a strong focus on sustainability. Plantations are a long-term activity, so preserving the natural resources that we manage, and ensuring harmonious social relations in and around our operations is not only our responsibility, it is also our best interest as a company.
Plantations must be efficient and profitable while maintaining high social and environmental standards.
The Sipef board of directors strongly supports the adoption of measurable sustainable practices, integrated in the day-to-day management of our operations, and which go beyond the legal requirements of the countries where we operate.
Our operations are being assessed under recognized standards such as ISO 9001, ISO 14001, the Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), the International Sustainability and Carbon Certification (ISCC), the Clean Development Mechanism (CDM) of the United Nations, the Ethical Tea Partnership (ETP), and EurepGAP/GlobalGAP.
Our sustainability departments express these standards in our operating procedures, identifying key improvement areas with the line management, and helping with implementation. Training sessions are conducted for employees at all level of our operations, including for third-party employees, to improve understanding and adoption of new standards and practices. Monitoring of performance follows closely and ensures that implementation by the management units is correct and uniform, while identifying necessary improvements.
We have based our commitment to sustainable palm oil on the Principles and Criteria of the Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO). Since 2004, RSPO has brought together plantations, smallholders, NGO, retailers, refiners, manufacturers and financial institutions to develop accepted standards for the production and use of sustainable palm oil.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ok. Bedankt nu kan ik terug rustig slapen. Ik dacht dat ik als aandeelhouder van Sipef mee verantwoordelijk voor al die ongemakken in die regio.
Voila na de dip van vandaag zijn ze binnen aan 50 nu afwachten wat er verder komt.
Ik heb vandaag de 5 meest recente jaarrekeningen afgedrukt en ik zal ze vanavond analyseren om dan na te gaan of ik het aandeel al dan niet koopwaardig vind naar mijn maatstaven.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Met vriendelijke groet,
Geblin
Ik kijk uit naar het resultaat, ik zelf zit in Socfinasia.
Geblin schreef:Ik heb vandaag de 5 meest recente jaarrekeningen afgedrukt en ik zal ze vanavond analyseren om dan na te gaan of ik het aandeel al dan niet koopwaardig vind naar mijn maatstaven.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Geblin, ik ben alvast benieuwd naar uw oordeel.
Persoonlijk had ik Sipef reeds heel lang, maar verkocht aan 64,89 euro dit jaar wegens te duur en terug gekocht aan 55 euro (voor dividenddatum). Zie overigens forum Beursduivel. En een gelijkaardig pakket bijgekocht aan 50,30 euro na dividendenknip. Zie forum spaargids. Ik zit dus nu ongeveer wel verzadigd in Sipef. Socfinasia heb ik ook en in waarde overtreft Socfinasia (zeer grote positie samen met Ageas) wel nog duidelijk Sipef.
Voor mij is Sipef echter vandaag één van de meest koopwaardige aandelen.
Na het uitpluizen van 5 jaarrekeningen en analyseren van de cijfers ben ik tot het besluit gekomen dat het aandeel volgens de criteria dat ik hanteer koopwaardig is (10 punten en de aandelen moeten aan minstens 3 voorwaarden voldoen).
Ik heb dan ook een kooporder ingevoerd deze morgen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Ik heb dan ook een kooporder ingevoerd deze morgen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Zijn de kwartaalcijfers gepubliceerd ondertussen? En zou de steun van 50 stevig genoeg zijn ? Op 4 traders staat het nog steeds bearish op short, mid en lange termijn.
benieuwd of steun op 50 het gaat houden. Ook Socfinasia test bodem rond 28.
grafiek ziet er dreigend uit.
grafiek ziet er dreigend uit.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Geen van beide ziet er goed uit, Socfinasia gekocht een paar weken geleden ??
Mensen kunnen nu eenmaal van mening verschillen en daar is zeker ook niks mis mee.AMA schreef:Geen van beide ziet er goed uit, Socfinasia gekocht een paar weken geleden ??
Maar voor mij zijn beiden, Sipef en Socfinasia, vandaag dan ook koopwaardig.
Palmolie-bedrijven zijn trouwens de beste bescherming tegen inflatie die er vroeg of laat zal komen.
zie sipef toch niet meteen de markt kloppen. Afwachten bij de halfjaarresultaten of de steun op 50 het houdt.
Een van de slechts presterende aandelen over laatste 12 maanden, beter wachten tot de trend keert.
Beter opstappen op een trein die al vooruit rijdt.
Blijf het houden op Socfinasia die het ook verre van schitterend doen maar mijn inziens fors goedkoper zijn.
Waarom Palmolie (en niet ruwe olie if zeezout om maar iets te noemen) een betere bescherming tegen inflatie is is me niet geheel duidelijk.
Aandeel om te onderzoeken TEXAF
Een van de slechts presterende aandelen over laatste 12 maanden, beter wachten tot de trend keert.
Blijf het houden op Socfinasia die het ook verre van schitterend doen maar mijn inziens fors goedkoper zijn.
Waarom Palmolie (en niet ruwe olie if zeezout om maar iets te noemen) een betere bescherming tegen inflatie is is me niet geheel duidelijk.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef:zie sipef toch niet meteen de markt kloppen. Afwachten bij de halfjaarresultaten of de steun op 50 het houdt.
De trein staat nu wel stil in het station. Koersen blijven hangen rond de 50 à 52 euro.
Bovendien beleg ik niet voor enkele weken of enkele maanden maar de wat langere termijn en voor die langere termijn ziet er mijn inziens zeer goed uit.
Waarom ik palmolie als een betere bescherming tegen inflatie zie dan ruwe olie?
De LT-vraag naar palmolie blijft stijgen, terwijl de LT-vraag naar olie dalende is omwille van alternatieve energiebronnen (zon- en en windenergie, de opkomst van de elektrische wagen die vroeg of laat zal doorbreken, het ontginnen van schalie-gas ...).
http://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox" onclick="window.open(this.href);return false;Piper schreef: De trein staat nu wel stil in het station. Koersen blijven hangen rond de 50 à 52 euro.
Bovendien beleg ik niet voor enkele weken of enkele maanden maar de wat langere termijn en voor die langere termijn ziet er mijn inziens zeer goed uit.
Waarom ik palmolie als een betere bescherming tegen inflatie zie dan ruwe olie?
De LT-vraag naar palmolie blijft stijgen, terwijl de LT-vraag naar olie dalende is omwille van alternatieve energiebronnen (zon- en en windenergie, de opkomst van de elektrische wagen die vroeg of laat zal doorbreken, het ontginnen van schalie-gas ...).
Dit betekent dus niet dat de consumptie van olie zal dalen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
zeezout schreef:zie sipef toch niet meteen de markt kloppen. Afwachten bij de halfjaarresultaten of de steun op 50 het houdt.
Dat Sipef slecht presteerde de laatste maanden, heeft te maken met een te hoge beurskoers over de laatste maanden.
Persoonlijk heb ik verkocht op 1 maart '13 aan 64,89 euro wegens te duur en recent aan 55 euro teruggekocht en aan 50,30 euro bijgekocht.
Ik zie nu toch duidelijke tekenen van uitbodeming.
Beiden, Sipef en Socfinasia, noteren met een koers/winst van amper <9.
En voor beiden blijft uiteraard de evolutie van de palmolie-prijs de voornaamste trigger. Pas dan tellen de productievolumes.