Sipef
TIP
Re: Sipef
Piper schreef:TK14, zeer zeker. Productiekosten dalen want uitgedrukt in locale munt terwijl opbrengsten (verkoop palmolie gebeurt in USD) stabiel blijven. Hier zit dus een extra winst voor Sipef, Socfinasia e.a.landethk schreef:Piper,
Een vraagje: heeft de koers van de Indonesische rupia een invloed op de koers van Sipef en Socfinasia?
En wat ook zeer positief nieuws is voor Sipef, is dat de soja-oogst in de VS mislukt is omwille van de droogte. Noodgedwongen zullen voedingsproducenten zich nu hoofdzakelijk allemaal moeten wenden tot palmolie waardoor de prijs zal stijgen.
Nota bene: begin juli heb ik hier nog aangegeven dat ik Sipef het meest koopwaardige aandeel vond op de beurzen. Koers noteerde toen +/- 50 euro.
Dat was inderdaad een goede call Piper.
Jammer genoeg was ik te laat om mijn pakket te verkopen toen ze €64 noteerden.
Lees ook dit nog:
http://www.madeinmetropool.be/nieuws/si ... e-papoeas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer genoeg was ik te laat om mijn pakket te verkopen toen ze €64 noteerden.
Lees ook dit nog:
http://www.madeinmetropool.be/nieuws/si ... e-papoeas/" onclick="window.open(this.href);return false;
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Lokale munten blijven verder zaken.
Goed nieuws dus voor Sipef en Socfinasia.
Goed nieuws dus voor Sipef en Socfinasia.
Na de hausse van vorige week, is het aandeel sipef nu koopwaardig? Koers noteert momenteel op 53 euro.
Het aandeel lijkt hersteld van het dieptepunt, maar de palmolieprijs is niet echt aan het remonteren.
Vraag is hoe zeer de lagere kosten door wisselkoersvoordelen naar de roepie gaan spelen.
En of dat dus correct in de koers zit weergeven.
Alleszins vind ik het een fundamenteel goeie keuze.
Vraag is hoe zeer de lagere kosten door wisselkoersvoordelen naar de roepie gaan spelen.
En of dat dus correct in de koers zit weergeven.
Alleszins vind ik het een fundamenteel goeie keuze.
Aan huidige koersen tussen 50 euro en 55 euro vind ik Sipef alvast ook terug koopwaardig.gerrem schreef:Na de hausse van vorige week, is het aandeel sipef nu koopwaardig? Koers noteert momenteel op 53 euro.
En dat ik precies ook waar ik naar gehandeld heb. Verkocht aan 64,89 euro en 1e positie terug gekocht aan 55 euro (voor het dividend van 1,27 euro netto) en nog voldoende bijgekocht aan 50,30 euro na de dividendenknip.
Altijd leuk om lezen. Insiders verhogen hun belangen in Sipef.
Zie http://www.sipef.be/investor" onclick="window.open(this.href);return false; relations
Zie http://www.sipef.be/investor" onclick="window.open(this.href);return false; relations
-
beursdemon
Piper schreef:Altijd leuk om lezen. Insiders verhogen hun belangen in Sipef.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/11/eur ... n-de-tank/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze link is ook leuk om te lezen!
Piper schreef:Altijd leuk om lezen. Insiders verhogen hun belangen in Sipef.
Is voor mij alvast altijd een positief teken en een teken van vertrouwen.
Een twijfelgeval. Rapport van KBC is niet éénduidig. Houden. Wat er wel in staat is dat er een enorme investeringsgolf op gang getrokken wordt, en dat gaat de eerste jaren zeker op de netto-resultaten/dividend drukken.
heb sipef/socfinasia dit jaar verkocht.
Blijf ze wel volgen, zolang de palmolie prijs niet stijgt verwacht ik niet dat de koers snel hoger gaat.
Als er een dividendverlaging van komt kan ook nog een stuk lager.
zeker geen haast om ze te kopen
Blijf ze wel volgen, zolang de palmolie prijs niet stijgt verwacht ik niet dat de koers snel hoger gaat.
Als er een dividendverlaging van komt kan ook nog een stuk lager.
zeker geen haast om ze te kopen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ben een buy and holdbelegger en verkoop ik. In november ontvang ik weer een dividend van Socfinasia.
Lage koersen bij Sipef en Socfinasia zijn instapkansen.
Tegen 2020 is de behoefte aan voeding groter dan nu.
Lage koersen bij Sipef en Socfinasia zijn instapkansen.
Tegen 2020 is de behoefte aan voeding groter dan nu.
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Dat vind ik net geen reden om erin te geloven. Een groeiende markt zal misschien ook meer concurrentie aantrekken, en dan wordt het moeilijker om winst te maken.
(Disclaimer: ik weet niets over het aandeel zelf)
(Disclaimer: ik weet niets over het aandeel zelf)
Bron: Tijd.beDe Belgische plantageholding Sipef gaat samen met Ultra Oleum en BioSing samenwerken om hybride oliepalmen te ontwikkelen die een veel hogere opbrengst opleveren. Het gebruik van dergelijke planten past ook in het concept duurzame landbouw.
...
De drie partners gaan samen een joint venture oprichten en willen een F1 hybride variëteit ontwikkelen evenals andere ondersteunende technologieën, staat in een gezamenlijk persbericht. Een F1 hybride is de eerste generatie van twee duidelijk verschillende en genetisch uniforme ouders, met elk een identieke set chromosomen. Dergelijke kweektechnologie heeft het potentieel om de opbrengst minstens te verdubbelen in vergelijking met conventionele oliepalmen. Althans als men zich baseert op wat hybride varianten van maïs hebben voortgebracht en p het geraamde fysiologisch opbrengstpotentieel van oliepalmen. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om genetisch modificatie.
...
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
Pfff... Een Hybride ontwikkel je niet in een week hé; als je dan weet dat het na aanplanting 4 jaar duurt voor hij zijn eerste olie geeft en 10 à15 jaar voor hij volwassen is kan je hier moeilijk over KT spreken hé.reteiP schreef:Bron: Tijd.beDe Belgische plantageholding Sipef gaat samen met Ultra Oleum en BioSing samenwerken om hybride oliepalmen te ontwikkelen die een veel hogere opbrengst opleveren. Het gebruik van dergelijke planten past ook in het concept duurzame landbouw.
...
De drie partners gaan samen een joint venture oprichten en willen een F1 hybride variëteit ontwikkelen evenals andere ondersteunende technologieën, staat in een gezamenlijk persbericht. Een F1 hybride is de eerste generatie van twee duidelijk verschillende en genetisch uniforme ouders, met elk een identieke set chromosomen. Dergelijke kweektechnologie heeft het potentieel om de opbrengst minstens te verdubbelen in vergelijking met conventionele oliepalmen. Althans als men zich baseert op wat hybride varianten van maïs hebben voortgebracht en p het geraamde fysiologisch opbrengstpotentieel van oliepalmen. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om genetisch modificatie.
...