Sipef
TIP
Re: Sipef
Ze hadden daar precies nog een persberichtje of 2 in de lade liggen voor als het sentiment even tegen zat.
Een van de favoriete aandelen van Gert Van Herck.
Zal Geert Van Herck zijn,financieel analist bij Leleux Associated Brokers.Monrose schreef:Wie is Van Herck?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Socfinasia krijgt rake klappen. Vandaag zelfs 26,30 € aangetikt.
Sipef daarentegen lijkt boven de 50€ te blijven.
Zou er een grote aan het verkopen zijn?
dividendverlaging en slechte vooruitzichten palmolie zijn de boosdoeners. Blij dat ik ze verkocht heb.Brugse Leeuw schreef:Socfinasia krijgt rake klappen. Vandaag zelfs 26,30 € aangetikt.
blijf van beide af, socfinasia lijkt me het goedkoopst. Als algemeen sentiment markt keert kan sipef onder de 50 gaan.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Prijs van palmolie in stijgende lijn en staat dicht bij de 6 month high.
Verschillende commodities lijken uit het dal te komen.
Verschillende commodities lijken uit het dal te komen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
voor de durvers Socfinasia nu 25,25 en interim dividend van 1 euro komt eraan.
Misschien waag ik wel een gokje.
opvallend S asia en S af dalen fors en moeder Socfin blijft op koers.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Stabiele koers Socfin is maar schijn. Bij slot wordt die met enkele stuks omhoog geduwd, en gisteren nog geen klein beetje.
Ik heb het erop gewaagd en vandaag een pakketje Socfinasia gekocht aan 25,45 €. We zien wel wat ervan komt... Volgende maand al interimdividend van 1 € (is in mijn geval al 3,93%) en ooit zal de koers wel terug richting 30 € en meer gaan... Ik heb tijd en hou ze bij...zeezout schreef:voor de durvers Socfinasia nu 25,25 en interim dividend van 1 euro komt eraan.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milie ... eren.dhtml
En nu maar palmolie van Sipef kopen.
edit,
Wie moet ik nu geloven? Wilmar of Greenpeace
Wilmar is en blijft een sterke voorstander van duurzaamheid en ondersteunt van harte haar rol als maatschappelijk verantwoorde onderneming.
http://www.wilmareurope.nl/
En nu maar palmolie van Sipef kopen.
edit,
Wie moet ik nu geloven? Wilmar of Greenpeace
Wilmar is en blijft een sterke voorstander van duurzaamheid en ondersteunt van harte haar rol als maatschappelijk verantwoorde onderneming.
http://www.wilmareurope.nl/
Verkocht aan €54 (met verlies).
Reden : opkuis van men portefeuille.
Reden : opkuis van men portefeuille.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
In palmolie zou ik nu toch niet investeren. Bijvoorbeeld Delhaize is recent uitgekomen met palmolievrije chocopasta omdat palmolie slecht zou zijn voor de gezondheid. Het zou zelfs negatieve gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid.
Als dit een trend wordt en andere bedrijven ook palmolie gaan weren dan ziet het er volgens mij heel slecht uit voor de producenten...
Als dit een trend wordt en andere bedrijven ook palmolie gaan weren dan ziet het er volgens mij heel slecht uit voor de producenten...
Dankzij de sterk toenemende vraag vanuit Azië kunnen we de volgende jaren genieten van mooie winsten.gg001a schreef:In palmolie zou ik nu toch niet investeren. Bijvoorbeeld Delhaize is recent uitgekomen met palmolievrije chocopasta omdat palmolie slecht zou zijn voor de gezondheid. Het zou zelfs negatieve gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid.![]()
Het feit dat Piper terug is ingestapt, geeft mij vertrouwen. Jammer dat we hem weinig zien.
Je moet niet altijd alles geloven wat je leest. Als ik foto's zie van Indonese gezinnetjes, lijkt dat vruchtbaarheidsprobleem lekker goed mee te vallen. En die pasta van Delhaize of Franse Nutellataks, dat is flauwekul. Alsof je daar wereldomvattende goederenstromen mee zou kunnen beïnvloeden. Mijn vermoeden? Europa maakt geen palmolie, wordt allemaal ingevoerd, en hier is al zoveel boter, olijfolie,... en die moet ook opgeraken.gg001a schreef:In palmolie zou ik nu toch niet investeren. Bijvoorbeeld Delhaize is recent uitgekomen met palmolievrije chocopasta omdat palmolie slecht zou zijn voor de gezondheid. Het zou zelfs negatieve gevolgen hebben voor de vruchtbaarheid.![]()